Комісія, яку створили при обласній раді, аби розглянути питання щодо реорганізації Тернопільської спецшколи-інтернату для дітей з порушенням слуху, дійшла висновку, що рішення сесії про приєднання навчального закладу до ліцею з релігійним ухилом у навчанні варто скасувати.
Нагадаємо, після протестів батьків вихованців спецшколи-інтернату 29 вересня, голова облради пообіцяв створити спеціальну комісію, яка розбереться в питанні. Утворили її 5 жовтня, а подати рекомендації вона мала впродовж 10 днів.
Як повідомив заступник голови обласної ради Любомир Крупа на своїй фейсбук-сторінці, засідання комісії відбулося 12 жовтня. Згідно запису відео, на якому зафіксовані всі обговорення, тривало воно 2,5 години.
Під кінець учасники винесли рекомендацію депутатам Тернопільської обласної ради, аби на найближчій сесії ті таки скасувати своє рішення від 25 вересня 2020 року під номером 1689 “Про реорганізацію Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Тернопільської обласної ради у структурний підрозділ Тернопільського обласного ліцею “Знамення”.
– Рішення треба відмінити! Я визнаю, що ми зробили помилку на сесії. І тому треба ту помилку виправити на даному етапі, – емоційно заявив під кінець засідання комісії її голова, депутат облради Михайло Пінь. – Можливо, воно і станеться так (що заклади об’єднають – авт.), але треба було питання підготувати. Тому ми (тепер) маємо таку ситуацію.
Коли ж чекати найближчої сесії облради, Любомир Крупа конкретно сказати не зміг. За його прогнозом, вона відбудеться “десь у листопаді”.
Читайте також: “Порозпихати нас по кутках більше не дозволимо”: намір потіснити слабочуючих дітей у спецшколі вилився у скандал та перекриття дороги
Крупа також зауважив, що висновки комісії мають рекомендаційний характер і не є остаточним рішенням, однак батьки учнів спецшколи поки що можуть видихнути з полегшенням. Адже, згідно з рішенням сесії від 25 вересня, процес реорганізації спецшколи-інтернату мали розпочати впродовж трьох днів від дати його прийняття, але цей процес навіть не розпочинався.
– Відповідно до чинного законодавства, мали відбутися реєстраційні дії впродовж цього терміну. Але вони не відбулися. Тобто, немає жодних юридичних підстав реєстратору це робити, – заспокоїв Крупа.
На комісії також піднімали питання, яке бентежило дирекцію спецшколи: всі інтернати підлягають трансформації. Затвердити оновлений статус та змінити назву, аби в ній не було слова “інтернат” навчальному закладу досі не вдавалося. А це дає формальні підстави вважати їхній навчальний заклад не спецшколою перш за все, а таки інтернатом, пояснював тоді директор спецшколи Іван Смачило. Тож члени комісії обговорювали також потребу трансформувати спецшколу-інтернат через прийняття статуту. Цим має зайнятися обласне управління освіти.
Попри те, що основним завданням комісії була реорганізація спецшколи-інтернату, її члени також рекомендували Тернопільській обласній державній адміністрації напрацювати пропозиції щодо покращення матеріально-побутових умов навчання і проживання у Тернопільському обласному ліцеї “Знамення”. Саме його учениць спершу планували “підселити” до вихованців спецшколи. Облрада ж наразі має організувати окрему робочу групу, яка буде вивчати питання, як покращити матеріально-побутові умови вихованиць ліцею.
Головне зображення: фейсбук-сторінка Тернопільської спеціальної школи-інтернату