21.11.2019
Аналітика Громада Новини

Які документи приховують місцеві ради Тернопільщини? Результати дослідження

Дані на початок жовтня 2019 року у рамках проекту «Контроль за владою» оприлюднили у трьох областях – Тернопільській, Львівській та Івано-Франкцівській. Представники Української Галицької партії промоніторили офіційні сайти органів місцевого самоврядування Тернопільщини.

  • Важливе вчасне висвітлення документів, регламент роботи рад і також питання доступності важливих реєстрів і публікації порядків денних і проектів рішень, – розповідає заступниця голови політради УГП Ірина Яремчук. – В основі громадського контролю є певний доступ до документів органів влади, а також можливість відвідувати засідання, ознайомлюватись з документами, проектами рішень.

Юристи провели дослідження і аналіз роботи офіційних веб-ресурсів  місцевих рад Тернопільщини. Усього в області є 17 районних рад, 16 міських рад і 17 селищних рад.

Усі районні ради, за винятком Зборівської та Шумської, мають свої офіційні сайти. Тут можна ознайомитися з нормативно-правовою базою діяльності цих рад.

  • Наповнення цих сайтів, за висновками наших юристів, здійснюється невчасно та не в повному об’ємі, – каже голова Тернопільської обласної організації УГП Анна Войтович. – Наприклад, на офіційному ресурсі Тернопільської обласної ради останнє розпорядження голови №207 датоване 10 вересня 2019 року, а попереднього розпорядження взагалі немає.

Статути територіальних громад – найголовніший нормативно-правовий акт, який має вищу юридичну силу, але оприлюднюють їх не всі. Це називають порушенням законодавства. Відсутні вони на офіційних сайтах Бучацької, Збаразької, Монастириської, Шумської, Почаївської, Копичинецької міських рад, Гусятинської, Козівської, Підволочиської селищних рад, а на сайті Борщівської та Зборівської міських рад є інформація про громадське обговорення і підготовку цих статутів.

На офіційному сайті Гусятинської районної ради, Зборівської, Лановецької, Монастириської, Шумської міських рад та Підволочиської селищної ради немає опублікованого регламенту.

  • Відповідно до статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» проекти рішень мають публікуватися у 20-денний термін від дати їх прийняття, – продовжує Анна Войтович. – Жодна рада цього не робить. Ця норма мусить бути дотримана у регламентах роботи рад.

На офіційних сайтах Борщівської, Збаразької, Заліщицької, Монастириської, Тернопільської, Чортківської районних рад, Зборівської, Монастириської, Теребовлянської міських рад, Підволочиської селищної ради проекти рішень не оприлюднюються.

Рішення, прийняті на сесіях районних та міських рад, оприлюднюються на відповідних сайтах усіх відповідних рад, окрім Зборівської, Шумської і Копичинецької міських рад.

На офіційному сайті обласної ради є регламент, публікуються проекти рішень і рішення сесій обласної ради. Проекти рішень оприлюднюються не всі, не у повному обсязі і не у встановлений термін.

Проекти рішень виконавчих комітетів не публікуються Борщівської, Бучацької, Заліщицької, Збаразької, Зборівської, Монастириської, Теребовлянської, Копичинецької міських рад та Підволочиської селищної ради.

Проаналізували також стан комунального майна – чи є інформація про перелік майна і  як ним розпоряджаються органи місцевої влади.

  • Інформація про використання комунального майна територіальних громад оприлюднюються лише на сайті Тернопільської міської та обласної рад, Підгаєцької районної ради, Скалатської та Чортківської міських рад, – каже Анна Войтович. – Оприлюднюється тільки перелік на сайтах Збаразької, Козівської, Лановецької районних рад, Лановецької і Шумської міських рад.

Звіт про використання бюджетних коштів публікують сайти обласної ради і Тернопільської міської ради. В загальному у форматі звіту ці дані можна знайти на сайтах Бучацької, Заліщицької, Кременецької, Лановецької, Підволочиської, Тернопільської, Чортківської районних рад, Скалатської, Хоростківської, Бережанської, Борщівської, Заліщицької, Зборівської, Кременецької, Лановецької, Шумської і Чортківської міських рад, Гусятинської і Підволочиської селищних рад.

  • Висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування Тернопільської області відбувається недостатньо і не в повній мірі, не прозоро і з порушенням чинного законодавства, – резюмує Анна Войтович. – Відповідно це може створювати підґрунтя для зловживання своїм становищем посадовими особами органів місцевого самоврядування.

Ваш коментар

Схожі пости

Внутрішній аудит в державному управлінні: слабка ланка чи запорука ефективного використання публічних ресурсів?

Redaktsia

У Підволочиському районі горіла вантажівка

Інавгурація Президента: думки з соцмереж. Діліться враженнями і ви