25.11.2024
Місто Новини

“Чому діти змушені повертатися в сльозах додому?”: тернополяни нарікають на роботу громадського транспорту 

На проблеми з добиранням останніми днями скаржаться тернополяни. Люди кажуть, що змушені довго вистоювати на зупинках в очікуванні транспорту, який часто просто закриває перед ними двері, оскільки може перевозити лише сидячих пасажирів. Особливо важко дітям, які мерзнуть і не можуть довго чекати на інший автобус чи тролейбус. Труднощі загострилися на початку цього тижня, відколи почався снігопад та суттєво похолодало. 

Як міська влада планує вирішивати проблему, з’ясовувало видання Терміново

“У -18° що будемо робити?”

Своє незадоволення роботою громадського транспорту тернополяни масово висловлюють у Фейсбуці. 

Так, тернополянка Aneliia Aneliia написала, як її син-четвертокласник, який навчається у школі №13, з труднощами добирався з вул. Острозького та Східний масив. 

“Дитина простояла 45 хв на зупинці, мерзнучи на морозі. Зі слів сина, таких дітей, які  довго чекають, було декілька. Водії закривають двері, не беруть дітей, ті йдуть пішки. На вулиці – холодний вітер, сніг. Зараз – це -5°, а скоро буде -18°. Що будемо тоді робити? – запитує жінка. – Не всі мають власні автомобілі, не всі можуть вранці і ввечері дозволити собі таксі.  Розпорядження Кабміну про те, що не можна перевозити «стоячих» пасажирів, є давно, та все одно часто бачу, що їдуть і стоячі. Але коли це стосується дітей, можна тільки «сидячі»… Чому, наприклад, у тролейбусі пасажири не можуть стояти ? Можна ж кілька «стоячих» взяти на відстані 1,5 м. Це великий транспортний засіб».

Ще одна тернополянка Тетяна Ярошевська зазначає, що у вересні міськрада виділила шкільні тролейбуси для перевезення дітей, проте зараз школярі не можуть ними добратися, бо вони заповнені дорослими. 

“В нашому випадку – це тролейбус номер №7 для дітей, щоб могли добиратися до школи самостійно, але чомусь ним їздять пенсіонери, а дітей не пускають…Чому діти повинні повертатися в сльозах додому і не потрапляти на уроки вчасно?” – ливується пані Тетяна. 

На відповідь міського голови чекає не одна матуся, зазначає в коментарях Марія Косінська.

“Чому добирання дітей до школи перетворилося на якийсь квест. Кожного ранку переживаєш, чи доїдуть діти до школи, чи їх висадять з тролейбуса. Моїх дітей також висадили з тролейбуса №7. Випадок був в грудні. Вони були змушені чекати на морозі годину, щоб сісти в маршрутку, приїхали до школи на другий урок. Сьогодні водійка цього ж  тролейбуса висаджувала дітей. Терпінню просто приходить кінець, – написала 9 лютого у коментарях пані Марія. 

 “Підтримую кожне слово! На Злуки робляться жахи зранку! До 21-ї школи немає як доїхати. Діти мерзнуть по пів години, запізнюються! – додає Oksana Suleymanova.

У коментарях користувачі також зазначають, що інші пасажири не мають бути байдужими, якщо бачать, що діти залишилися на зупинці мерзнути. 

“Сіли в теплий автобус і спокійно поїхали, бачачи, що чиясь дитина залишилася на зупинці в той вітер і град? Ніхто не додумався взяти його на коліна? Люди, що з вами?! – зазначає Зоя Кіцак. 

Не взяли маму з немовлям у візочку

 А тернополянка Ольга Гордієнко зіштовхнулася з тим, що її немовлям на візку та 8-річним сином  увечері 8 лютого не впустили в тролейбус 9 та автобус 35. 

–  Це жах… На зупинці “Лікарня швидкої допомоги” мене з немовлям та сином 8 років кондуктори не пускали в транспорт. Причому вони не були повністю заповнені пасажирами. Тролейбус не встигла сфотографувати. А фото автобусу зробила. Принципово наголошували, що не пускають з візками… Відколи? Я забирала сина зі школи. Мало того, що йшла зранку по проїзній частині, то ввечері таке… Слів не маю”, – написала жінка у Фейсбуці.

У коментарях люди також зазначають, що школярів варто перевозити на спецумовах або запровадити для них шкільний автобус (тролейбус) чи навіть декілька на кожному районі міста.

“Ось цивілізований вихід з цієї ситуації. Тоді батькам не буде за що хвилюватись, а також поменшає авто біля шкіл кожного ранку, – пише Сергій Каплан. 

Заначимо, що графік відправлення шкільних тролейбусів, які в період карантину здійснюють організоване перевезення учнів, є на сайті міськради. Цей транспорт, має бути обладнаний табличками “Діти”. Проте такі тролейбуси, згідно з графіком, курсують лише зранку. До того ж, як бачимо, батьки мають претензії. 

 “Випустили максимальну кількість транспорту”

Як повідомила керівниця пресслужби міськради Мар’яна Зварич, увесь транспорт, який є у місті, зараз на маршрутах. Підприємства, які займаються перевезенням пасажирів, працюють у посиленому режимі. А щодо ситуації з дітьми, ведеться службова перевірка, за результатами якої буде прийняті відповідні заходи.

Зварич зазначає, що ситуація перевезенням обмеженої кількості пасажирів не залежить від управління транспорту. За дотриманням правил перевезень пасажирів у час карантину слідкують правоохоронні органи. Тому недотримання цих правил загрожує штрафними санкціями самим перевізникам.

– Зі сторони управління випустили максимальну кількість транспорту Проте у зв’язку з тим, що кількість осіб для перевезень регламентована виключно сидячими місцями, трапляються такі ситуації, – каже керівниця пресслужби. 

Мар’яна Зварич також додає, що в управлінні транспорту працюють над вирішенням проблеми і навіть розглядають такий варіант, щоб впускати дітей у транспорт, не зважаючи є сидячі місця чи ні. 

“Ми тільки “за”, щоб возити усіх”

Начальник КТ “Тернопільелектротранс” Андрій Мастюх погоджується, що проблеми з перевезенням пасажирів є. І людей з радістю возили б у тролейбусах, якби не постанова Кабміну, де чітко написано, що перевозити можна лише в кількості сидячих місць. 

– У разі недотримання цих вимог штрафують як керівника так, і кондукторів. І там штрафи досить серйозні – 17-30 тис. грн, – зауважує Мастюх. – У нас вже є одна винесена постанова, яка пішла до суду. Також кондукторів вже зупиняла поліція, але наразі обійшлося попередженням. Ну не маємо ми можливості перевозити більше людей. І не має значення діти це чи дорослі. Нікого. Навіть багаж додатковий не можна. Бо є чітко визначені місця. І ми зверталися з проханням в Кабмін це відмінити, бо це наші гроші, тай бачимо люди скаржаться. Ми за те, щоб везти людей. Ми отримуємо за це дохід, ремонтуємо техніку. А зараз нема за що ні ремонт проводити, ні людей возити. 

Коли була нормальна погода, багато людей їздили своїми авто. А зараз, коли замело, залишили власний транспорт і перейшли на громадський, додає Андрій Мастюх. 

– Це добре, бо нема заторів, але і всіх везти не можемо, бо є обмеження, – каже він. 

За словами начальника КТ “Тернопільелектротранс” на вулиці міста виїхало 47 тролейбусів. Але через те, що можна возити лише пасажирів на сидячих місцях, цього недостатньо. До того ж, 8 лютого у місті був колапс, бо багато вантажівок на 15 Квітня забуксували в снігу і створили перешкоду для тролейбусів, які не могли проїхати. 

– Ми готові брати всіх пасажирів, але нам не дають дозволу. Це погано для нашого фінансового стану, бо ми несемо витрати: електрику спалюємо, видаємо зарплати водіям, кондукторам, а заробити немає можливості, бо возимо лише сидячих. І людям зле, і нам недобре. 

Андрій Мастюх зазначає, що в коментарях у соцмережі люди пишуть, що мовляв тролейбус на взяв пасажира, хоч їхав напівпорожній. 

– Такого не може бути, якщо є вільне місце, щоб кондукторка не пропустила пасажира. Кондуктори мають доплату за кожного пасажира, – пояснює він. 

Що ж до пасажирів з дитячими візочками, то вони мають займати призначене місце у транспорті, яке теж називається посадковим, додає Мастюх.  

– Якщо це місце було зайняте візком, то інший вже поставити неможливо, бо йде первищення по кількості місць, – пояснює він. – А між кріслами візочок не проїде. По тій ситуації, з якою зіштовхнулася тернополянка з дитячим візком, ми розбираємось. Наскільки я з’ясував, у автобусі були заповнені всі сидячі місця. Щодо тролейбуса також все перевіряємо. Якщо виявиться, що це не так, то кондуктор отримає догану – це серйозне стягнення, він не отримає доплату за місяць. 

Нагадаємо, для Тернополя планують закупити ще 15 низькопідлогових автобусів. Як повідомили у міськраді, наразі ще триває тендер.

Фото: з архіву Олега Синовця. 

Перейти до панелі інструментів