Майстриня, водійка та фотографиня: як жінки стають видимими в тернопільських ЗМІ
У всеукраїнському рейтингу за індексом гендерної чутливості ЗМІ Тернополя посідають 9-те місце. Такі результати дослідження, проведеного в рамках проєкту "Гендерночутливий простір сучасної журналістики". – У друкованих ЗМІ Тернополя жінки виступають експертками у 20-45% матеріалів, героїнями вони є у 22-45%. В інтернет-виданнях жінок "пустили" в експертки в 30-38% випадків, а героїнями вони стали в 17-33% статей, – коментує ситуацію координаторка Волинського прес-клубу, керівниця проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики» (Луцьк) Богдана Стельмах. В ідеалі, експертну думку в матеріалі мають висловлювати чоловіки та жінки порівну. Фемінітиви в друкованих ЗМІ Тернополя використовують у 28-55% випадків, залежно від видання, коли мова у статті йде про жінок. В онлайн-виданнях ситуація трохи краща – 40-50% матеріалів про жінок містять відповідну жіночу форму професії. – Варто нагадувати, що фемінітиви роблять жінку видимою для суспільства, – пояснює Богдана Стельмах. – Бо виходить, що людина є, а професії такої немає. […]