Активісти “ВО “Автомайдан” розробили свої пропозиції щодо належного утримання автомобільних доріг місцевого значення в зимовий період. Про це вони повідомили на свої сторінці у фейсбук.
“Опираючись на наш чималий досвід діяльності, покликаної на покращення стану доріг, представляємо наші поради як реально та з докладанням незначних зусиль, можна досить просто підвищити якість обслуговування автомобільних шляхів області.
Наголосимо, наразі є причини катастрофічної невідповідності доріг бажаним стандартам: сьогодні замовниками, балансоутримувачами, розпорядниками та контролюючим органом є єдина структура – Управління капітального будівництва ТОДА. Так, замовляє роботи, платить за них та контролює якість виконаних робіт один єдиний орган – УКБ. До слова, раніше такою роботою займались Укравтодор, тому наразі різниця відбулася лише у зміні балансоутримувача.
Помітні значні труднощі з належним зимовим утриманням (експлуатацією доріг місцевого значення в зимовий період): не маючи необхідного устаткування, вмінь та персоналу, представники управління не можуть оперативно реагувати на усунення стихійних проблем на дорогах. Усі названі проблеми виникають у зв’язку з відсутністю дієвої структури роботи тих органів, які підпорядковані ОДА.
Зараз водіям та іншим учасникам дорожнього руху невідомо куди і в якій формі повідомляти про утруднені ділянки дороги (зазвичай з такими повідомленнями телефонують в поліцію, хоча це абсолютно не є компетенцією правоохоронних органів, їх повноваження в таких ситуаціях є складення протоколу за неналежне утримання дороги).
Нами створено окремі групи в месенджарах (вайбер та вацап) для того, аби водії мали канал, куди можуть повідомляти про труднощі на дорогах. Враховуючи активність роботи даних каналів зв’язку, а також досвід розвинених західних країн, ми пропонуємо прості до реалізації, проте вкрай ефективні шляхи вирішення даної проблеми:
1. Для виконання функцій моніторингу діяльності підрядних дорожніх організацій, ми пропонуємо передати функцію нагляду в районні державні адміністрації області. Функціональними обов’язками цих підрозділів стане системний моніторинг стану доріг в межах свого району, фотозвіти виїздів екіпажів та повідомлення про проблемні ділянки. Працівники підрозділів комунікуватимуть напряму із підрядними організаціями, які повинні усунути проблеми. Доручення та звітність створених підрозділів повинна відбуватись із структурою державного органу в особі Управління регіонального розвитку, інфраструктури та дорожнього господарства, яким підпорядковуватимуться районні підрозділи, відтак надалі дороги області повинні бути передані на баланс згадуваного Управління, як це й планувалось раніше. Така структура роботи дозволить не тільки оперативно виявляти проблемні дорожні ділянки, але й усувати труднощі.
2. Аналогічну, вище описаній схемі моніторингу ми, пропонуємо модель роботи, в якій не потрібно задіювати районні ради (проте цей варіант може бути прийнято виключно як «перехідний», до вище описаної схеми, але й сама реалізація буде значно дорожчою для державного бюджету). Для реалізації якісного моніторингу без РДА, Управління регіонального розвитку, інфраструктури та дорожнього господарства чи УКБ повинне передбачити роботу від 8 до 17 робочих підрозділів, які зможуть бути цілодобово на зв’язку (при погіршенні погодних умов) та регулярно здійснювати виїзди в райони. Як і в попередньому варіанті, обов’язковим є регулярні фотозвіти та зведення статистичних даних, що дозволить не лише усувати наявні проблеми, але й передбачати їх виникнення.
3. Вважаємо за необхідне впровадження роботи інтернет-ресурсу, в якому будь-хто зможе відслідковувати діяльність робочої техніки в будь-якому із районів. Для цього достатньо почати використовувати трекери робочої техніки (які передбачені у тендерах). Подібним чином, до прикладу, сьогодні працює ресурс http://detransport.com.ua/ , який дозволяє кожному орієнтуватись в русі громадського транспорту.
Яка користь буде від створення описаного нами ресурсу: конролюючі органи (ОДА) зможуть оперативно реагувати на невиїзди робочої техніки, водії матимуть розуміння хто на даній ділянці відповідальний за дорогу та де саме виникають утруднення, а журналісти та громадські активісти зможуть аналізувати роботу підрядних фірм відносно одержаних коштів. Використання ресурсу збільшить прозорість роботи підрядних компаній та унеможливить «співпрацю» з недобросовісними виконавцями та розпорядниками коштів.
Зазначимо, що ідеальною схемою роботи контролюючих органів ми бачимо у випадку залучення третьої сторони, яка немає відношення до державних структур, проте реалізація такої версії можлива лише згодом”, – написали активісти.