Цього року Служба автомобільних доріг в Тернопільській області планує відновити понад 200 км доріг державного значення. Цей показник — рекордний за усі роки незалежності. Даний кілометраж – це більша відстань, ніж протяжність відремонтованих доріг в області доріг з 2010 до 2019 років.
На втілення даних планів Тернопільщина отримала рекордне фінансування.
— Завдяки програмі Велике будівництво за 2020 рік у регіоні відновили понад 162 км державних автошляхів, — наголосив в.о. начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Микола Довгошия на сьогоднішній пресконференції. — З них у верхньому шарі готово 84,5 км. Крім того, у населених пунктах тепер влаштовують тротуари та нову систему освітлення, бар’єрне огородження та встановлюють дорожні знаки нового зразка.
За словами Миколи Довгошиї, вже вийшло 2 постанови Кабінету Міністрів України котрі передбачили обсяг фінансування відновлення доріг державного значення у 2021 році. Вперше за понад 10 років Тернопільщина — в лідерах за кількістю профінансованих об’єктів. Вже на початку року уряд передбачив кошти на ремонт усіх перехідних об’єктів та низки нових.
Роботи тривають уже місяць
Будівельний сезон погода дозволила повноцінно відкрити 22 березня. І це на місяць швидше, ніж торік.Станом на сьогодні підрядні організації працюють на 5 дорогах та 9 мостах. А саме:
М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка.
М-19 Доманове–Ковель–Чернівці–Тереблече.
Р-39 Броди–Тернопіль
Т-20-10 Збараж – Підволочиськ
Н-18 Івано – Франківськ – Бучач – Тернопіль
Мости у населених пунктах: Лисівці, Струсів, Підгороднє, Почапинці, Скорики, на Обході Козови, Шибалин, і два у Плотичі.
Міст через річку Ценівка в Шибалині поки перекритий для транспорту. Об‘їзд здійснюється мостом, котрий прокладений поруч
Сукупно на усіх автошляхах:
– відфрезовано старого покриття на 61 км;
– проведено регенерацію основи на 37 км;
– влаштовано вирівнюючий шар дорожнього покриття на 33 км;
– влаштовано фінішний шар з ЩМА на 4 км.
Наразі тривають два види робіт: поточний середній ремонт та капітальний.
Дорога Єдності — головний пріоритет
Найперше роботи стартували на пріоритетному об’єкті Великого будівництва у цьому році – Дорозі Єдності М-30 Стрий – Ізварине. Вона у нашій області збігається з нині наявним автошляхом М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка. Сьогодні на відрізку Тернопіль–Бережани вже чимало зроблено. Зняли старе зношене покриття на 31 км, укріпили основу дороги на 16 км, влаштували перший шар дорожнього покриття на 13 км. Крім того, у населених пунктах почали влаштовувати тротуари.
На маршруті Тернопіль – Бережани також ремонтують мости в селах Підгороднє, Почапинці, Плотича, на обході Козови та Шибалина.
— Міст через річку Ценівка в Шибалині поки перекритий для транспорту, — наголосив Микола Довгошия. — Об‘їзд здійснюється мостом, котрий прокладений поруч. Для уникнення затримок у дорозі радимо виїхати заздалегідь або спланувати альтернативний маршрут. На решті об’єктів рух у реверсному режимі, адже працюємо на одній половині.
Шляховики ремонтують ще чотири важливі траси
Ще одна міжнародна траса, на якій кипить робота – М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече. 145 км цього автошляху почали відновлювати торік. Цьогоріч підрядник завершить роботи на 4 ділянках. І на 4 кілометрах цієї траси верхній шар вже уклали. Крім того, продовжують водовідведення, встановлення бар’єрного огородження, тротуарів у населених пунктах.
Вирівнюючий 10-сантиметровий шар крупнозернистого асфальтобетону влаштовано і на 5 кілометрах дороги Р-39 Броди–Тернопіль біля офтальмологічного санаторію «Барвінок». Попередньо на 6 км відфрезували зношене покриття та провели укріплення основи дороги методом холодної регенерації. За програмою Велике будівництво у 2020 році відновили 11,6 км від межі з Львівщиною і до селища Залізці включно. Цьогоріч, керуючись маршрутним принципом, відновлення автошляху продовжено до с. Хомівка.
У межах села Дарахів та міста Монастириська на небезпечних ділянках тротуари матимуть перильну огорожу
На маршруті до Карпат, трасі Н-18 Івано-Франківськ–Бучач–Тернопіль асфальтобетон почали укладати 27 березня.
— Торік 10 кілометрів від смт. Дружба до Дарахівського перехрестя вже почали ремонтувати, а цьогоріч відновлять решту дороги Н-18 у межах Тернопільської області, — проінформував в.о. начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області. — Крім оновлення покриття, у населених пунктах буде встановлено освітлення, пішохідні доріжки, буде замінено дорожні знаки та встановлено бар’єрне огородження. У місті Монастириська дорожники продовжать виконувати обіцянку з покращення безпеки: дельта-блоки й надалі встановлюватимуть на ділянках з крутими поворотами на спусках/підйомах. У межах села Дарахів та міста Монастириська на небезпечних ділянках тротуари матимуть перильну огорожу.
П’ять кілометрів першого шару дорожнього покриття влаштували і на територіальній дорозі Т-20-10 Збараж–Підволочиськ. Також у рамках поточного середнього ремонту підрядна організація почала лагодити міст на цій дорозі. Нагадаємо, відновлювати дорогу Збараж–Підволочиськ почали торік. Поточний середній ремонт заплановано провести на 8,9 км автошляху. У 2020 році на 4-ох кілометрах автошляху провели регенерацію основи та влаштували вирівнюючий шар покриття. У цьому році цю ділянку «накриють» верхнім шаром покриття та продовжать ремонт.
2021-ий — рік мостів
Микола Довгошия також відзначив головні мости, на яких сьогодні проводяться ремонтні роботи.
Лисівці
Береги річки Серет вже з’єднали балками прогонової будови. Мостобудівники завершили монтаж 21 балки на мосту в селі Лисівці (траса Р-24 Татарів – Косів – Коломия – Кам’янець-Подільський). Наступним етапом стане влаштування залізобетонної розподільчої плити.
Згідно з проєктом, у Лисівцях підрядна організація ТОВ «АВАКС-ПРОФ» зведе міст довжиною 64 м. Проїжджа частина мосту (габарит) матиме ширину 8 м, на ній буде дві смуги руху. Також передбачено 2 тротуари по 2,25 м ширини кожен.
Завершити капітальний ремонт мосту у Лисівцях планують упродовж 2021 року.
Струсів
Торік стартувало відновлення мосту у селі Струсів, котрий не ремонтувався понад 50 років. Одна з балок штучної споруди над рікою на км 103+602 автошляху Н-18 Івано-Франківськ–Бучач–Тернопіль дала тріщину. Аби запобігти руйнуванню, проїзд закрили для усіх видів транспорту.
Мостобудівники почали активні роботи відразу після зимової паузи. Стару штучну споруду розібрали. Завершили влаштування тимчасового об’їзду для місцевих мешканців. Приступили до бетонування нових опор під арки з гофрованої труби. Підрядна організація — ТОВ «ГЛОБАЛ БІЛД ІНЖИНІРИНГ».
Головне завдання мостовиків — зробити прогонову будову, котра б витримувала сучасний потік транспорту, адже траса Н-18 на Тернопільщині є дуже завантаженою. Згідно з проєктом, міст з балкового перероблять в арковий. Влаштують три елементи труби. Підрядна організація замовила виготовлення гофрованої арки необхідного розміру. Габарити моста збільшать до 9 м. Також розширять тротуари по обидва боки. Вони матимуть ширину 1,5 м.
Тендери на ремонт ще чотирьох ділянок і шляхопроводу
На ремонт ще п’ятьох ділянок у 2021 році вже оголошено тендери:
– Поточний середній ремонт шляхопроводу на км 9+156 дороги Р-41 Обхід Тернополя;
– Н-02 Кременець-Біла Церква (буде відремонтовано від перетину з дорогою Р-43 Тернопіль-Ланівці до межі з Хмельницькою областю);
– Т-20-02 Тернопіль-Скалат-Жванець (на відрізку від Тернополя до Гримайлова буде відремонтовано);
– Т-20-16 Бучач-Товсте (оголошено тендери на ремонти 2 ділянок);
– Т-20-20 Мишковичі-Дружба. Особливістю цього об’єкту є те, що громада співфінансує ремонт.
Для будівництва обходу Тернополя ще требаи викупити 50% ділянок
— Головний об’єкт нового будівництва, котрий ми реалізовуємо у області, — будівництво Північно-східної ділянки обходу Тернополя (перша черга), — зазанчив Микола Довгошия. — Вона включатиме крім власне дороги зведення транспортної розв’язки в різних рівнях на перетині М-19 і обходу Тернополя. Північно-східний обхід Тернополя – автошлях І технічної категорії з 4 смугами руху, будівництво якого дозволить розвантажити вулиці обласного центру від транзитного транспорту та покращити безпеку руху. Він з’єднає населені пункти Шляхтинці та Смиківці і дві міжнародні траси М-19 та М-12. Фінансує будівництво Європейський інвестиційний банк.
29 земельних ділянок з 56 вже викуплено.
Землевідведення — важливий етап підготовки до будівництва Північно-східної ділянки обходу Тернополя, котрий розпочали у 2020 році. Кошти на компенсацію громадянам виділив уряд. 29 земельних ділянок з 56 вже викуплено. Вони знаходяться на території Байковецької та Великобірківської ОТГ. Процедуру викупу землі проводить Тернопільська ОДА. За підсумками 2020 року, було викуплено 51% необхідної землі. Днями ОДА продовжить викуп решти земельних ділянок. Отримано ще 16 згод на викуп землі від громадян у 2021 році.
За даними Довгошиї, вже виготовляють проєкту будівництва другої черги обходу Тернополя.