28.11.2020
Вибори-2020 Новини Політика

Стало відомо, які партії потратили найбільше грошей на вибори на Тернопільщині (інфографіка)

vytaty-patij-vybor-v-ternopilsku-oblradu

Аналітики Центру суспільних досліджень ПОЛІС проаналізували остаточні фінансові звіти виборчих фондів місцевих організацій партій, які брали участь у виборах до Тернопільської обласної, щодо джерел наповнення виборчих фондів та основних статей витрат на проведення передвиборної агітації.

Виявилося, що одна з партій, яка увійшла в трійку за витратами, навіть не потрапила  в раду.

Найбільше коштів, які надійшли на накопичувальний та згодом на поточний рахунки виборчих фондів місцевої організації політичної партії за звітний період, отримали місцева організація політичної партії «За майбутнє» ( 1 мільйон 401 тисяча гривень), «Українська галицька партія» ( 1 мільйон 187 тисяч грн.) та «Слуга народу» (1 мільйон 125 тисяч грн.), а найменше коштів – «Сила Людей» (13 тисяч 500 грн.).

Щодо інших партій, то зокрема місцева організація партії «Довіра» накопичила на своєму рахунку виборчого фонду 454 тисячі 810 грн., «Європейська солідарність» – 447 тисяч 180 грн., «Голос» – 317 тисяч 803 гривні, «Свобода» – 222 тисячі 700 грн., «Батьківщина» отримала 219 тисяч 232 грн., «Порядок.Відповідальність.Справедливість» – 76 тисяч гривень.

Загалом місцеві організації політичних партій, згідно остаточних фінансових звітів, отримали на свої поточні рахунки виборчих фондів 5 мільйонів 501 тисячу 944 гривні.

vytraty-partij-vybory-v-oblradu

Щодо джерел надходження коштів, то в основному це були власні кошти місцевих організацій політичних партій. Однак «нулі» у цій статті надходжень стоять в «Європейської солідарності» та «Довіри».

Зокрема найбільше коштів перерахувала до власного виборчого фонду організація партії «За майбутнє» – 1 мільйон 401 тисячу 678 гривень , найменше – «Сила людей» (13 тисяч 500 гривень). Щодо інших організацій партій, то «Українська галицька партія» до власного виборчого фонду перерахувала – 1 мільйон 137 тисяч 550 гривень, «Слуга народу» – 1 мільйон 125 тисяч 958 гривень, «Голос» – 317 тисяч 803 гривні, «Свобода» – 222 тисячі 700 гривень, «Батьківщина» – 219тисяч 232 гривні, місцева організація партії – «Порядок.відповідальність.справедливість» – 75 тисяч 10 гривень.

Читайте також: Обласна ТВК опрацювала всі протоколи: хто проходить до Тернопільської облради

Доречі для 6 партій це було єдиним джерелом наповнення виборчого фонду («Батьківщина», «Голос» , «За майбутнє», «Свобода», «Сила людей» та «Слуга народу»)

Загалом, загальна сума на поточних рахунках виборчих фондів місцевих організацій партій, які були наповнені за рахунок власних коштів тих же організацій партій становить 4 мільйони 513 тисяч 431 гривня, а це 82% від всіх джерел наповнення виборчих фондів.

Вносили від 50 грн до 55 тисяч

Ще одним джерелом наповнення виборчого фонду були внески кандидатів включених до виборчого списку кандидатів в депутати партії. Зокрема, в цій позиції такі внески вносили лише кандидати від партії “Європейська солідарність”, “Довіра” та “Української галицької партії”. Зокрема, згідно відомостей із остаточних фінансових звітів, до виборчого фонду організації партії “Європейська солідарність” внески здійснили 35 кандидатів в депутати до Тернопільської облради, які внесли загалом 353 тисяч 680 грн.

Зокрема, сумарно найбільшою сумою, яку вніс один кандидат в депутати, є 55 тисяч 600 грн, а найменшою сумою – всього 50 грн. Від партії «Довіра» внески до виборчого фонду вносили загалом 4 кандидати в депутати, від партії «Порядок.відповідальність.справедливість» один кандидат в депутати. Нагадаємо, що згідно проміжного фінансового звіту до накопичувального фонду «Української галицької партії» такі внески зробив один кандидат в депутати. Загалом кандидати в депутати перерахували до накопичувальних рахунків виборчих фондів організацій партій 684 тисячі 700 гривень, а це 12% від усіх можливих джерел наповнення виборчих фондів.

Читайте також: Стали відомі прізвища всіх депутатів нової Тернопільської міської ради (список, інфографіка, відео)

Добровільних пожертв від фізичних осіб у статті наповнень виборчих фондів організацій партій було лише у 3 організацій партій (“Європейська солідарність”, “Українська галицька партія” і “Довіра”). Найбільша загальна сума таких пожертв була у виборчий фонд організацій партії “Довіра” (124 800 грн.) від 3 фізичних осіб, до виборчого фонду ”Європейська солідарність” сума добровільних пожертв від фізичних осіб становила загалом 93 500 грн, до виборчого фонду “Української галицької партії” 49 тисяч 801 гривня. Загальна сума таких надходжень до виборчих фондів вищезгаданих організацій партій становила 268 тисяч 101 гривню, а це всього 5% від усіх можливих джерел надходжень.

Однак в таких добровільних пожертвах до виборчих фондів партій було знайдено декілька цікавих особливостей. Зокрема, добровільні пожертви до виборчого фонду місцевої організації партії “Довіра” було помічено два платежі на однакову суму (49 тисяч 900 грн.), які були зроблені в один день від Прокіпчук Лілії Олесіївни та Попіля Казимира Ярославовича. А також те, що таку добровільну пожертву до виборчого фонду даної партії зробила Вербіцька Юлія Ігорівна на суму 25 тисяч гривень, однак згодом у витратах ми бачимо вже Вербіцьку Юлію Ігорівну як ФОП, якій дана партія перераховала за послуги поліграфії та розміщення інформації на веб-вузлах на загальну суму – 47 тисяч 400 гривень.

 

Також детальніше проаналізувавши остаточний фінансовий звіт місцевої організації «Українська галицька партія» було виявлено, що в один день, а саме 16 жовтня зробили добровільні пожертви до виборчого фонду даної партії як фізичні особи Юлія Хлопова (20 тисяч гривень) та Тетяна Цаволик (10 тисяч гривень), які є також кандидатками від цієї партії до Тернопільської міської та Тернопільської обласної ради відповідно.

Варто зазначити, що згідно норм Виборчого фонду, розмір добровільного внеску однієї фізичної особи до одного виборчого фонду не може перевищувати 50 тисяч гривень – зазначає директор Центру суспільних досліджень ПОЛІС Ігор Процик.

Найбільше потратили на білборди і сітілайти

Щодо витрат із виборчих фондів місцевих організацій політичних партій, які висунули виборчі списки кандидатів в депутати, то найбільше витрат припадає на статтю витрат «інші послуги, пов’язані з проведенням передвиборної агітації». Зокрема це могли бути транспортні послуги на проведення агітаційних заходів, оренда будинків і приміщень усіх форм власності, оренда обладнання і технічних засобів для ведення заходів агітації, а також на розміщення матеріалів передвиборної агітації на носіях зовнішньої реклами (біл-бордів, сіті-лайтів, вивісок).

vytaty-patij-vybor-v-ternopilsku-oblradu

На ці статті витрат витрачали 9 партій, згідно остаточних фінансових звітів, окрім лише «Сили людей». Найбільше на цю статтю витрат, а саме на розміщення матеріалів передвиборної агітації на носіях зовнішньої реклами (біл-бордів, сіті-лайтів, вивісок), згідно відомостей із виборчих фондів, витратила місцева організація партії «Слуга народу» (492 тисячі 12 гривень), а найменше – місцевий осередок партії «Європейської солідарності» (3 тисячі 130 грн.).

Місцева організація партії “Українська галицька партія” витратила на розміщення матеріалів передвиборної агітації на носіях зовнішньої реклами – 467 тисяч 448 гривень, організація партії «За майбутнє» 309 тисяч 81 гривня, «Довіра» – 150 тисяч 500 грн., «Батьківщина» – 84 тисячі, «Порядок.відповідальність.справедливість» – 64 тисячі, «Свобода» – 18 тисяч 500 грн., “Голос” – 10 тисяч 340 грн. Також організація партії «За майбутнє» витрачала кошти на оренду будинків і приміщень всіх форм власності (15 тисяч гривень) та на оренду обладнання та технічних засобів для ведення передвиборчої агітації та виготовлення матеріалів також 15 тисяч гривень. Загалом на цю статтю витрат місцеві організації партії витратили «рекордну суму» 1 мільйон 629 тисяч 790 тисяч 12 гривень.

Наступною статтею витрат за розміром витрачання коштів було виготовлення матеріалів передвиборчої агітації, зокрема друк листівок, плакатів та інших агітаційних матеріалів чи друкованих видань, в яких розміщено агітаційні матеріали, виготовлення відео-, аудіо записів, інших матеріалів передвиборної агітації та матеріалів для виготовлення матеріалів передвиборної агітації. На це витрачали кошти всі 10 партій. Суми витрат на цю статтю витрат становили від 2 тисячі 500 грн. («Сила людей») до 437 тисяч 998 грн. (“Українська галицька партія” ). Також не менші суми на друк листівок, плакатів та інших агітаційних матеріалів витрачали організації партії «Слуга народу» (310 тисяч 618 гривень), «За майбутнє» (284 тисячі 873 гривні), «Голос» (198 тисяч 215 гривень), «Свобода» (116 тисяч 36 гривень), «Довіра» (101 тисяча 420 гривень), «Батьківщина» (63 тисячі 574 гривні), «Європейська солідарність» (62 тисячі 818 гривень), «Порядок.відповідальність.справедливість» – 11 тисяч гривень.

Також окремо організація партії «За майбутнє» витрачала кошти на виготовлення відеозаписів – 10 тисяч 211 гривень, а також організація партії «Українська галицька партія» витрачала на виготовлення інших матеріалів – 9 тисяч 776 гривень. Загалом організації партій витратили на ці статті витрат чималу суму , а саме – 1 мільйон 599 тисяч 265 гривень.

Ще однією не менш затратною для організацій партій було використання засобів масової інформації, а саме ефіри на телебаченні та радіо, а також оплата друкованих площ у друкованих ЗМІ. На цю статтю витрачали практично всі місцеві організації політичних партій, окрім «Сили людей» та партії «Порядок.відповідальність.справедливість».

Найбільше на цю статтю витрат витратили місцева організація партії «Європейська солідарність» (349 тисяч 232 гривні), а найменше – «Батьківщина» ( 71 тисяча 587 гривень). Щодо інших партій, які витрачали кошти виборчих фондів на цю статтю витрат , то зокрема організація партії «За майбутнє» витратила 266 тисяч 11 гривень, «Українська галицька партія» (221 тисяча 896 гривень), «Слуга народу» (212 тисяч 378 гривень), «Довіра» (187 тисяч 486 гривень), «Свобода» (88 тисяч 163 гривні), «Голос» (86 тисяч 248 гривень).

Якщо порівняти витрати на ефірний час на телебаченні та радіо, то витрати на ефірний час на телебаченні є значно більшими, ніж на радіо чи на друковані площі в друкованих ЗМІ разом взяті. Загалом на ці статті витрат організації партій витратили 1 мільйон 483 тисячі 4 гривні.

Найменше витрат у виборчих фондах партій, згідно остаточних фінансових звітів, було витрачено на розміщення матеріалів і передвиборної агітації в мережі «Інтернет». Зокрема на цю статтю витрачали кошти лише 6 партій. Зокрема, найбільше на цю статтю витрат витрачала партія «За майбутнє» (501 тисяча 500 гривень ), а найменше «Довіра» – 15 тисяч 400 грн.

Щодо інших організацій партій, то зокрема «Українська галицька партія» витратила на передвиборну агітацію в Інтернеті 60 тисяч грн., «Слуга народу» – 48 582 гривні, «Європейська солідарність» – 32 тисячі грн., «Голос» – 23 тисячі. Сумарно на цю статтю витрат організації партій витратили 680 тисяч 482 гривні

І лише місцева організація партії «Слуга народу» витрачала кошти на таку статтю витрат як «інші витрати передвиборної агітації». Зокрема це могли бути витрати на розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, у яких розміщено матеріали передвиборної агітації, проведення мітингів, походів, демонстрацій, концертів, вистав, спортивних змагань, демонстрації фільмів та телепередач, інших публічних заходів за підтримки місцевої організації політичної партії, а також оприлюднення інформації про таку підтримку. На це з виборчого фонду було витрачено 61 тисячу 688 гривень.

Дві партії фондів не відкривали, одна не подала фінзвіт

Як зазначив директор Центру суспільних досліджень ПОЛІС Ігор Процик: Як висновок щодо аналізу витрат коштів із виборчих фондів на основі оприлюднених остаточних фінансових звітів Тернопільською обласною ТВК, то на різні статті витрат місцеві організації партій, які беруть участь у виборах до Тернопільської обласної ради загалом витратили 5 мільйонів 465 тисяч 213 гривень 20 копійок. Найбільше, а це третина (30%) на що загалом витрачали місцеві організації партій – це розміщення матеріалів передвиборної агітації на носіях зовнішньої реклами (біл-бордів, сіті-лайтів, вивісок).

“Бачимо певну тенденцію , на основі даних проміжних та остаточних фінансових звітів, що партії спочатку більше витрачали кошти на візуальну рекламу як елемент передвиборчої агітації (білборди, сітілайти, вивіски, ефіри на телебаченні, радіо, друковані ЗМІ), щоб заявити про свою участь у виборах, а згодом ця тенденція щодо витрат вирівнялась і партії вже практично паритетно витрачати кошти і на візуальну рекламу і на листівки, плакати, інші агітматеріали, щоб донести свої ідеї, пропозиції та пункти із передвиборних програм до виборця з різних джерел інформації. Однак щодо реклами в Інтернеті, то ця тенденція збереглась (6%), хоча деякі партії почали витрачати значні кошти (близько 500 тис. грн.) саме на агітацію в Інтернеті, роблячи ставку саме на виборця, який «сидить» в Інтернеті, виходячи із його певних соціальних особливостей. Зокрема, можемо припустити, що враховувалось в першу чергу залучення значної «аудиторії» виборця саме в Інтернеті як активного користувача, вікових особливостей виборця та неможливості проведення публічних заходів в умовах коронавірусу . – зазначає Ігор Процик, директор Центру суспільних досліджень ПОЛІС.

Він також зазначив, що проміжні фінансові звіти подали лише 10 місцевих організацій політичних партій із 13-ти, які брали участь у виборах до Тернопільської обласної ради («Батьківщина», «Голос», «Довіра», «Європейська солідарність», «За майбутнє», «Свобода», «Сила людей», «Слуга народу», «Порядок.відповідальність.справедливість», «Українська галицька партія»). Місцеві організації політичних партій «Радикальна партія Олега Ляшка» та «Опозиційної платформи за життя» повідомили Тернопільську обласну ТВК про не відкриття виборчого фонду. А місцева організація політичної партії «Наш край», за даними Тернопільської обласної ТВК, не подала проміжного та відповідно остаточного фінансового звіту.

Нагадаємо, Терміново уже повідомляло хто став міським головою Тернополя і райцентрів.

Схожі пости

Без іграшок, але з антисептиками: як працюватимуть дитсадки під час карантину

“Може, до 25 жовтня, а може, і після”: Ляшко озвучив умови впровадження жорсткого карантину

Чоловік розбився насмерть, намагаючись злізти з четвертого поверху