На капремонт вул. Тарнавського планують використати майже 24 мільйони. Водії кажуть: у Тернополі є значно гірші дороги.
Капітальний ремонт вул. Тарнавського – від просп. Злуки до вул. Київської планують розпочати у Тернополі. Тендер на 23 млн. 954 тис. 832 грн оголосило комунальне підприємство облради КП“Тернопількомунінвест”, яке є замовником робіт. Кінцевий термін подання заявок – 29 червня. Аукціон проведуть 30 червня.
Як повідомляють у прес-службі міськради, яка виступила ініціатором капремонту на Тарнавського, він включає розширення дороги та ремонт існуючих смуг. На ці роботи кошти надійшли з державного бюджету, тому закупівлю оголосило комунальне підприємство облради, яке також здійснюватиме технічний нагляд та весь супровід будівництва. Міськрада виготовила лише проектно-кошторисну документацію.
Збудують ще одну смугу руху
Ремонтні роботи на Тарнавського планують розпочати наприкінці липня-початку серпня, повідомив заступник директора КП “Тернопількомунінвест” і голова тендерного комітету Павло Чуй. Термін виконання робіт, як вказано у тендері, – до 31 грудня 2020 року.
– Під час капремонту проведуть розширення дороги, в результаті якого збудують ще одну смугу, – каже він. – Довжина ділянки ремонту – 1 км 138 м. Загальна площа розширення проїзної частини, в тому числі з тротуарами та зеленими насадженнями – 2 тис. 889 кв. м.
Зауважимо, нині на Тарнавського є три смуги руху, після розширення їх буде чотири. Завдяки цьому має стати менше заторів, саме з цією метою і вирішили почати ремонт, зазначають у міськраді.
– Там проведуть ряд робіт. Серед них: відновлення покриття верхніх шарів, ремонт з’їздів, облаштування тротуарів, зелених зон, будівництво підпірної стінки, встановлення двох зупинок громадського руху, шість острівців безпеки, заміна двох старих світлофорів на нові, – розповідає Павло Чуй.
Загалом, як зазначено у технічному завданні закупівлі, на Тарнавського мають провести 643 найменування робіт, на які витратять майже 24 млн. грн. Серед зазначених робіт – вирубування 76 дерев та кущів.
“Може бути транспортний колапс”
Проте не всі водії погоджуються з тим, що ця дорога потребує нагального ремонту. Мовляв, у Тернополі є значно гірші дороги.
– Вул. Тарнавського в досить нормальному стані. Звичайно, там насичений рух транспорту і є суттєві затори в час пік, але дорожнє покриття мене як автомобіліста влаштовує, – каже водій Тарас. – Думаю, що затори пов’язані ще з тим, що зараз перекритий Гаївський міст, і більше навантаження пішло на вул. Тарнавського.
Водій вважає, що у Тернополі є дороги, які більше потребують ремонту. Приміром вул. Дивізії “Галичина”, де є ще стара бруківка.
– Так, там не такий інтенсивний рух, але вона взагалі в жахливому стані, – говорить чоловік.- Також вул. Гайова. Її зробили лише до “Алігатора”. А далі вона просто непроїзна. А це вулиця, яка може розвантажити рух транспорту в Тернополі. Тоді у місті було б значно менше заторів. Але оскільки Гайовою ніхто не їде через її незадовільний стан, ми маємо в час пік шалені затори на “горбатому мості”.
Ще один водій Олег погоджується, що можливо, і є зміст в розширенні вул. Тарнавського. Але вважає недоцільним планувати капремонт на цей рік, коли досі невідремонтований Гаївський міст, на якому перекрито рух транспорту.
– Якщо ще перекрити Тарнавського, то може бути транспортний колапс, – вважає тернополянин. – А ще там проходить тролейбусна лінія. Що буде з тролейбусами, які перевозять значну кількість пасажирів? Мені важко це все уявити.
Чоловік додає, що навіть, якщо ремонтні роботи розпочнуть у серпні, то за місяць їх точно не завершать. А у вересні, коли учні добираються до школи, студенти у вузи і у профтехучилище, яке розташоване саме на Тарнавського, місто може зіштовхнутися з істотними проблемами.
Також тернопільські автомобілісти звертають увагу на те, що буквально минулого року проводили поточний ремонт вул. Тарнавського. Тому вважають нераціональним використання коштів на цю дорогу, яку зараз доведеться робити практично наново. Та й вже відремонтовані ділянки буде пошкоджено багатотонажною технікою під час облаштування додаткової смуги, тому витрачені гроші на попередні ремонти навряд чи можна вважати раціональним рішенням.
“Не варто плутати капітальний ремонт з поточним”
Як повідомляють у прес-службі міськради, капітальний ремонт вул. Тарнавського проводили більше 10 років тому, а от поточний – щороку.
Зауважимо, поточний ремонт вул. Тарнавського робили не так давно – у квітні 2019 року. Тоді, як повідомляли місцеві ЗМІ, зрізали кількаметрові шматки дороги та робили асфальтобетонне покриття. Через ремонт тролейбуси у вечірній час курсували лише в одному напрямку. Щоб не ускладнювати рух транспорту вдень, роботи проводили увечері та вночі.
І ось минуло трохи більше року, як цю дорогу ремонтуватимуть вже капітально. У міськраді пояснюють це тим, що не варто плутати капітальний ремонт з поточним, який роблять лише для підтримки дороги.
– Це був клаптиковий ремонт і є ділянки, які ще справді тримаються, а є й такі, які потребують ремонту, особливо біля школи №11, – каже начальниця відділу зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації тернопільської міськради Мар’яна Зварич. – Так, ця дорога у ненайгіршому стані, але якщо є можливість її розширення і зменшення заторів, то це потрібно зробити. Міськрада була ініціатором цього ремонту. Ми планували це робити, і це передбачено у титульному списку капітального ремонту та реконструкції об’єктів шляхово-мостового господарства міської територіальної громади на 2020 рік. Там постійні затори кожного ранку. Особливо на ділянці від вул. Володимира Великого до просп. Злуки, де є лише одна смуга. Розширення дороги розвантажить рух транспорту і пришвидшить трафік на цій ділянці.
Як зазначено у титульному списку, міськрада готова співфінансувати 6 млн 695 тис. грн капремонту вул. Тарнавського. Чи будуть перекривати дорогу під час ремонту, якою буде схема руху транспорту, – все це детальніше стане відомо вже після того, як проведуть тендер, зауважує Мар’яна Зварич.
– Укладуть договір, все чітко пропишуть і тоді все буде зрозуміло, – пояснила вона.
Які дороги у Тернополі найбільше потребують ремонтів і як можна вирішити у місті проблему із заторами, ми запитали тернополян. Дивіться відео:
Головне фото: Юрій Кулик