27.04.2024
Новини Оперативно

Рекордне фінансування і рекордні плани: які дороги відремонтують на Тернопільщині у 2021 році (карта)

17 лютого Кабінет Міністрів України своєю постановою передбачив обсяг фінансування відновлення доріг державного значення у 2021 році. Вперше за понад 10 років Тернопільщина – в лідерах за кількістю профінансованих об’єктів.

– Вже на початку року уряд передбачив кошти на ремонт усіх перехідних об’єктів та низки нових, – повідомив 3 березня під час прес-конференції виконуючий обов’язки начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Микола Довгошия. – У рамках проєкту «Велике будівництво» наша область отримала рекордне фінансування ремонту державних автошляхів. У 2021 році ця тенденція продовжується. Уже перша постанова Кабміну передбачає виділення Тернопільщині понад 1 млрд грн.

 Масштабно візьмуться за ремонт мостів

У цьому році САД планує відновити понад 200 км доріг державного значення і це рекорд за всі роки незалежності. Про значимість цієї цифри говорить те, що якщо додати протяжність відремонтованих в області доріг з 2010 до 2019 років, то їх загальна довжина все рівно не дотягне до 200 км.

–  2021 рік в Україні оголошено роком відновлення мостів, – зауважив Довгошия. – Тернопільщина – не виняток. В області стартує капітальний та поточний середній ремонт нових штучних споруд та завершення робіт на перехідних об’єктах 2020 року. На ремонт штучної споруди або проводитиметься окремий тендер, або її відновлення буде включене у тендер з ремонту дороги, на якій вона розташована.

У САД виділяють 5 ключових об’єктів:

– міст у Струсові на дорозі Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль;

– міст у Лисівцях на дорозі Р-24 Татарів – Косів – Коломия – Кам’янець Подільський;

– шляхопровід на Обході Тернополя, дорозі Р-41 над залізничною колією;

– міст перед селом Городище на дорозі М-12 буде відремонтовано капітально;

– міст на обході Бучача на дорозі Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль.

У Бережанах дорогу відремонтують капітально

Як розповів керівник обласної САД, пріоритетним новим об’єктом «Великого будівництва» у цьому році стане нова дорога М-30 Стрий–Ізварине. Вона у нашій області збігається з нині існуючим автошляхом М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка. Ремонт автошляху М-12 є пріоритетом, адже разом з автошляхом М-04 він утворить новий маршрут, присвячений 30 річниці Незалежності.

Траса М-30 пролягатиме від Стрия (Львівська область) до Ізвариного (Луганщина) і стане найдовшою в Україні. Загальна довжина дороги становитиме 1тис. 392 км. Ізварине з 2014 року захоплене бойовиками, та після перемоги над ними дорогу до цього селища теж буде відновлено.

Дорогу від Тернополя через Бережани до меж з Івано-Франківською областю цьогоріч відновлять повністю

Ділянка майбутнього автошляху М-30 Стрий – Ізварине  в Тернопільській області проходить від меж Івано-Франківщини та Хмельниччини через Тернопіль. Від обласного центру до межі Хмельницької області її лагодили 2018 року. А от від Тернополя через місто Бережани до меж Івано-Франківської області цей автошлях не знав ремонту ще з 1990-х років.

У 2021 році цей маршрут буде відновлено повністю.

1 березня Служба автомобільних доріг у Тернопільській області та переможець тендеру на поточний середній ремонт компанія Onur, підписали договір. Турецький дорожній гігант відновить 47 км від Тернополя до Бережан.

– У самих Бережанах, з огляду на необхідність ремонту старих комунікацій під дорогою, буде капітальний ремонт, – звернув увагу Микола Довгошия. – Інша ділянка капремонту – від Бережан до меж Прикарпаття.

Днями також Тернопільська міська рада оголосила, що отримала державне фінансування на ділянку дороги М-12, що перебуває у неї на балансі. У результаті в 2021 році автошлях Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка буде відновлено на всій протяжності.

 «Подарунки» з минулого

Уже в середині березня в області стартують перші роботи на перехідних об’єктах 2020 року. Серед них –  мости у Струсові та Лисівцях — об’єкти капітального ремонту, на котрих роботи буде відновлено вже 9 березня. У Струсові підрядник приступить до влаштування технологічного мосту. У Лисівцях буде продовжено влаштування буронабивних паль. Завершення ремонту обох штучних споруд заплановане до кінця року.

Трасу М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече почнуть доробляти

22 березня. На ділянці І категорії почнуть влаштовувати фінішний, третій шар асфальтобетону. Від Теребовлі до Кобиловолок та від Чортківсього КП до Заліщиків влаштовуватимуть щебенево-мастиковий асфальтобетон верхнім шаром.

Щодо дороги Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль, то підрядник приступить до влаштування ЩМА на 5-кілометровій ділянці, де торік влаштували вирівнюючий шар асфальтобетону. Від Дарахівського перехрестя і до межі Івано-Франківської області поточний середній ремонт буде продовжено в цілому. Так само буде регенерація основи, два шари асфальтобетону, а також тротуари, світло, розмітка, бар’єрне огородження.

Буде продовжено ремонт в цілому і на трасі Р-39 Тернопіль-Броди, а саме від Залізців у напрямку Тернополя до села Хомівка.

Дійшли до ділянок, щодо яких було найбільше зауважень

Кабінет Міністрів включив у постанову і фінансування нових об’єктів ремонту. Можна виділити три головні принципи, за якими обираються ділянки: маршрутний (продовження ремонтів попередніх років, відновлення ділянок доріг одразу у кількох областях), з’єднання якісними дорогами обласних центрів та ремонт ділянок доріг, щодо стану яких було найбільше зауважень.

Отож, згідно цих принципів буде відремонтовано ділянки доріг:

– Р-43 Тернопіль-Ланівці (буде відремонтована на усій протяжності: від Чернихівців до Ланівців).

– Н-02 Кременець-Біла Церква (буде відремонтовано від перетину з дорогою Р-43 Тернопіль-Ланівці і до межі з Хмельницькою областю).

Таким чином, разом з вищезгаданим ремонтом усієї протяжності дороги Р-43, буде відновлено альтернативний шлях до Києва з Тернополя. Він є коротшим на понад 100 км.

– Тернопіль-Скалат-Жванець (на відрізку від Тернополя до Гримайлова буде відремонтовано в цілому).

– Галич-Підгайці-Сатанів (ця територіальна дорога буде відновлена від Гримайлова до Сатанова).

У результаті роботи на вищезгаданих двох дорогах буде якісне покриття на маршруті Тернопіль-Сатанів. Відновлення дороги до цього бальнеологічного курорту є важливим завданням.

– Р-26 Острог-Кременець (буде відремонтовано у околицях міста Шумськ, адже щодо стану цієї дороги отримували чимало скарг).

– Т-20-16 Бучач-Товсте (ремонтуватиметься ділянка від Бучача до Язлівця, аби туристи змогли відвідати цю туристичну пам’ятку).

 Нове будівництво – обхід Тернополя

Головний об’єкт нового будівництва, який буде реалізовано у області будівництво Північно-Східної ділянки обходу Тернополя (перша черга). Вона включатиме, крім власне дороги, зведення транспортної розв’язки в різних рівнях на перетині М-19 і обходу Тернополя.

викуплено 51% необхідної землі. Отримано ще 16 згод на викуп

Північно-східний обхід Тернополя – автошлях І технічної категорії з 4 смугами руху, будівництво якого дозволить розвантажити вулиці обласного центру від транзитного транспорту та покращити безпеку руху. Він з’єднає населені пункти Шляхтинці та Смиківці і дві міжнародні траси М-19 та М-12. Фінансує будівництво Європейський інвестиційний банк.

Землевідведення — важливий етап підготовки до будівництва Північно-Східної ділянки обходу у Тернополі, котрий розпочали у 2020 році. Кошти на компенсацію громадянам виділив Уряд. 29 земельних ділянок з 56-ти вже викуплено. Вони знаходяться на території Байковецької та Великобірківської ОТГ. Процедуру викупу землі проводить Тернопільська ОДА.

За підсумками 2020 року, було викуплено 51% необхідної землі. Днями буде укладено договір з ОДА, аби вона продовжила викуп решти земельних ділянок. Отримано ще 16 згод на викуп землі від громадян у 2021 році.

Головне фото: Терміново

Перейти до панелі інструментів