23.11.2020
Новини Політика

«Ви не зобов’язані їм відповідати». Експерт пояснив, як поводитися з працівниками ЖЕКів, які агітують за кандидатів у нардепи

Працівники ЖЕКів проводять ходять по домівках тернополян і опитують їх ставлення до певної партії, посилаючись на те, що проводять соцопитування. Нещодавно про такий випадок повідомила тернополянка Наталія:

– Дзвінок у двері: «Добрий день, я з ЖЕКу, проводжу соцопитування. Як ви ставитеся до партії ……?» То тепер я хочу провести соцопитування. А відколи то у нас ЖЕКи цим займаються?  – запитує жінка.

За словами тернополянки, працівниця ЖЕКу ще й роздавала агітаційні газети однієї із партій.

Окрім того, запрошення мешканцям на зустріч з кандидатами у депутати розсилають у приватних групах у соцмережах керівники ОСББ. Про такі випадки повідомляють читачі сайту «Терміново». Тернополяни запитують, чи законно, коли працівники ЖЕКу проводять так звані соцопитування і чи має право ОСББ запрошувати мешканців будинку на зустріч із кандидатом.

З цими питаннями ми звернулися до директора Центру суспільних досліджень ПОЛІС Ігоря Процика.

– На працівників ЖЕКів не поширюється обмеження щодо участі у передвиборчій агітації. Тому тут конкретного порушення виборчого закону скоріш за все немає, – каже він. – Порушення може бути лише в тому випадку, коли ті, хто опитують, збирають персональні дані виборців, не повідомляючи тих, кого опитали чи дають вони згоду на розголошення і передачу своїх персональних даних третім особам і з якою метою.

Щодо повідомлень від ОСББ, то якщо вони мають статус більше приватного змісту, тобто повідомляються усно, через соцмережі, в групах у месенджерах – то тут порушень немає, зауважує експерт. Бо виборчий закон такі випадки поширення інформації не регулює.

– Проведення описаного тернополянкою «соцопитування» працівниками ЖЕКу, викликає як мінімум здивування, – каже Ігор Процик. – Якщо працівники ЖЕКу у вас питають, за кого ви будете голосувати, то ви не зобов’язані їм відповідати. Ця виборча технологія називається “формуючою соціологією”. Її використовують в тих випадках, коли в маловідомого кандидата потрібно підняти “впізнаваність”. Також таку технологію використовують при низькій політичній культурі населення, тобто коли пересічні мешканці мало цікавляться, хто є кандидатами на окрузі і готові голосувати за того, кого їм назвуть більш-менш авторитетні люди “на районі”. А працівників ЖЕКів люди точно знають і готові їм відкривати двері та відповідати на питання.

Схожі пости

Активність виборців на Тернопільщині сягнула 40%, – дані ЦВК

На дві операції Яні потрібно близько 60 тисяч гривень. Допоможіть зібрати кошти

Євгенія Цебрій

Флікери для пішоходів: де тернополянам взяти світловідбивні елементи, що убезпечать їх на темних дорогах

Ірина Небесна