Тріщини, несплановані узбіччя, відсутність дорожньої розмітки, вибоїни, сміття – такі недоліки виявили під час моніторингу доріг Тернопільщини, які були відремонтовані у 2016-2018 роках. Моніторинг проводили представники ГО “Нівроку” за підтримки міжнародної ініціативи COST у рамках проекту “Прозорість, доброчесність проведення ремонтів доріг в Тернопільській області”.
Про результати моніторингу дорожного сектора розповів під час круглого столу із представниками Тернопільської обласної державної адміністрації та Служби автомобільних доріг області представник міжнародної ініціативи COST Іван Марчук.
– Найбільше зауважень по дорогах державного значення – це дорога М-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль, – каже він. – Тут йде руйнування кромки і поперечні тріщини причому їх досить багато, якщо їх не зароблять, є ймовірність руйнування дорожнього покриття.
– Бучач-Нижнів – дорога зроблена непогано, але несплановані і занижені узбіччя, відсутня горизонтальна розмітка, – каже Іван Марчук. – Це стосується всіх доріг місцевого значення, на жаль навіть центральної розмітки на них нема. Було б добре передбачити хоча б центральну розмітку на дорогах центрального значення.
Порохова-Космирин – до цієї дороги також є багато зауважень. Її робили у 2017 році, але вже є сітка тріщин, також занижені узбіччя, з’явилися вибоїни на дорозі і їх не заробляють.
– Оскільки дорогу обслуговує Облавтодор, і як я розумію у них зараз фінансові труднощі, то навряд чи вони найближчим часом зможуть ці недоліки виправити, – каже Іван Марчук. – Тим більше сітка тріщин – це практично треба робити знову ремонт. До речі, дорога Порохова-Космирин дуже засмічена, в інших селах це не так, а тут вздовж дороги сміття. Тут питання не до обслуговуючих організацій, а до органів місцевого самоврядування, щоб прибрали, а не чекали, коли це хтось зробить за них
Джурин-Попівці дорога зроблена непогано, але є місця, де краї незароблені.
– Найбільше зауважень щодо водовідвідного лотка, – каже пан Марчук. – Він встановлений не впритик до дороги і дуже засмічений, тому фактично не виконує свою функцію водовідводу. Тобто питання очистки лотка, зароблення бетонних стиків потребує вирішення. Також тут зруйновані бортові камери.
Доманово-Ковель-Чернівці – є невеликі тріщини, руйнування кромки і нема бокової розмітки.
Бережани-Розгадів – тут є перехрестя і перепад між однією дорогою і другою 10-15 см. Занижені узбіччя і абсолютно не прочищена від рослинності дорога.
Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка.Тут є позитивні моменти – поміняні знаки, встановлені знаки на сонячних батареях, нанесено розмітку, але є і зауваження про те, що бар’єрне огородження досить старе, місцями дещо занижене потребує заміни, адже може не виконувати свої функції.
Дорога Козова-Ішків не повністю відповідає заявленій у документах дальності. А ще є дуже велика проблема – місцевий ставок практично підійшов до дороги і вона розмивається.
– Якщо зараз не виправити цього, то тих 3,8 млн, які витратили на цю дорогу минулого року, можна буде вважати викинутими на вітер, тому що реально на даний час там проїхати досить важко, – каже Іван Марчук. Як бачимо, моніторинг показав, що є позитивні моменти у ремонтах доріг – подекуди виправлені недоліки, поміняні знаки, нанесена нова розмітка, але є і недоліки, які на жаль тільки поглиблюються.