20.04.2024
Місто Молодь Новини

Скелет людини, моделі внутрішніх органів і кабінет фізики за мільйон. Тернопільська школа вражає сучасним обладнанням

– У освіті я працюю більше 20 років. Про лабораторію Енштейна хіба що мріяла. Бачила її  інтернеті, ціна – 125 тисяч грн і більше. Я ніколи не думала, що мої учні зможуть користуватися таким обладнанням! – вчителька фізики Ольга Слободян ділиться радістю про нові надходження.

Кабінет фізики вартістю 1 млн 27 тисяч нещодавно отримала тернопільська школа № 28 завдяки участі у експериментальній програмі з інтегрованим курсом”Природничі науки”. Придбане обладнання за кошти обласного управління освіти за співфінансування міською радою.

Окрім лабораторії Енштейна, у кабінеті фізики тепер є набори з електротехніки, оптична лава, магнітна дошка, мультиборд. Вчителі  і учні у захваті від обладнання. Журналістці проводять невелику екскурсію.

З’явилося багато можливостей

Вчителька фізики Ольга Слободян показує набір з електротехніки. Загалом школа отримала 5 таких наборів.

– Це конструктор, яким можна складати різні електричні кола, вивчати послідовне і паралельне з’єднання. Тут є транзистори, конденсатори, лампочки, вимикачі, амперметри, вольтметри. Цей конструктор для уроків з електротехніки та електродинаміки, – каже вона.

Вчителька додає, що схожий набір з електротехніки бачила у польських школах і мріяла, щоб наші діти також таке мали.

– А це оптична лава, за її допомогою можна вивчати закони геометричної оптики, закони заземлення, відбивання та поширення світла, – показує ще одне приладдя.

Далі вчителька демонструє найдорожче обладнання кабінету фізики – набір Енштейна.

– Це вчительська лабораторія, тут є близько 18 датчиків, – пояснює вона. –  Також ми отримали  4 учнівських з меншою комплектацією. Цей набір для проведення дослідів. Тут є датчики для вимірювання тиску, сили струму, відстані, швидкості, зміни температури. Тут надзвичайно багато можливостей.

За допомогою ще одного прилада – магнітної дошки  учні наглядно можуть побачити хід світлових променів в оці, фотоапараті, телескопі, в будь- яких оптичних приладах.

– Сподіваємось, що з 1 вересня у нас буде сучасний кабінет фізики, де все це буде стояти, будуть робочі місця для учнів, – каже вчителька.

Також для кабінету фізики придбали мультиборд.

– Це великий інтерактивний комп’ютер, підключений до WiFi, на якому можна писати, малювати графіки, таблиці, – зауважує Ольга Слободян. – Великий плюс, що нам до нього купили програмне забезпечення Mоza Book, де є 3D-сцени, відео та книги з різних предметів – мистецтва, англійської, фізики, хімії, біології, географії. Всі вчителі тут зареєстровані.

Дітям цікавіше ходити на уроки

Обладнання у школі отримали трохи більше місяця тому і вже активно його використовують на уроках. Розібратися було непросто, але діти допомогли, кажуть вчителі. Адже сучасне покоління з технікою на “ти”.

– З конструктором та набором з електромеханіки я розібралася сама, а от з набором Енштейна мені допомагали діти, – ділиться Ольга Слобадян – В них це виходить швидше, ніж у мене. Це покоління Z – їм на це треба менше часу.

Вчителька помітила, що тепер дітям стало набагато цікавіше ходити на уроки.

– Все сприймається краще, коли це можна потримати в руках, – каже вона – Якщо ви самі складете електричне коло, під’єднаєте і у вас щось не вийшло, ви складете його ще раз правильно і це 100% запам’ятається. Хід світлового променя в оці важко уявити на словах. За допомогою приладу можна  пояснити як збільшити фокус кришталика чи зменшити, що таке близькозорість і далекозорість. Це наочно видно, а це те, що запам’ятовується відразу.

Чотири години природничих наук

Як розповідає директорка школи №28 Лілія Вавринів, за експериментальною програмою інтегрований курс “Природничі науки” навчаються 10 і 11 класи.

– Тобто діти не мають фізики, хімії, географії, біології, астрономії, а мають чотири години в тиждень природничих наук – один інтегрований курс. Бо в природі немає окремо фізики, хімії, біології, всі ці процеси взаємопов’язані, – каже вона. – Нам такий курс дуже цікавий, тому що зараз багато говорять, що ще рік-два треба буде робити реорганізацію  і визначатися, де гімназії, де ліцеї. І якщо це буде ліцей, якого він буде профілю. Щоб це зрозуміти, треба щось пробувати.

Школа №28 потрапила у такий проект за власною ініціативою.

– Був лист від Міністерства освіти, де запрошували школи. Ми подали заявку і стали учасниками проекту і це підтверджено міністерським наказом, – каже Лілія Вавринів. – Цього року Тернопільська область отримала 6 кабінетів фізики, адже в основі цього курсу все таки лежить фізика. І один з кабінетів потрапив у нашу школу – єдину в Тернополі. Це обладнання потребує сміливості від вчителя. Але ми не робимо з цього проблему. Хлопці з 11 і 10 класів допомагають у всьому розібратися, вчителі нормально ставляться до того, що діти дружать з технікою і можуть щось підказати. Йде така співпраця.

До речі, завдяки тому, що школа взяла участь у експериментальному проекті, міськрада виділила додатково кошти. А це за даними сайту електронних публічних державних закупівель Prozorro, 185 тисяч гривень на придбання шкільного приладдя.

Модель сонячної системи

Все розглядають з точки зору науковців

Дещо з приладдя для курсу “Природничі науки” наразі зберігається у кабінеті директорки. Коли у школі облаштують кабінет фізики, все це перенесуть туди.

Так, бачимо скелет людини у повний зріст. На поличках розташувалися модель сонця, внутрішньої будови планети,  клітини, ока, сонячної системи, циклону і антициклону. У ящику – торс людини із внутрішніми органами.  Окрім того, школа ще отримала 10 мікроскопів, бездротову метеостанцію, модель легенів, серця та багато чого іншого.

Модель внутрішньої будови землі

Лілія Вавринів відзначає позитиви курсу природничі науки. Щоправда він розрахований на гуманітаріїв. Діти, яким потрібні додаткові знання з хімії чи біології для вступу у ВНЗ, відвідують факультатив.

Модель циклону і антициклону

– Загалом зменшилося навантаження на дітей, оскільки тепер вони не роблять окремо домашнє завдання з хімії, біології, фізики, а роблять з одного предмету, – зауважує директорка школи. – Ми подаємо цілісну картину природи, і курс несе більш науковий підхід, тобто діти все розглядають з точки зору науковців. Проблема такого курсу в кадрах. Потрібно вчителя, який не буде боятися інтегруватися, який буде широкопрофільним спеціалістом і добре розумітиме процеси в хімії, біології, географії, фізиці. Курс надзвичайно цікавий, має багато міні-проектів, потрібно писати багато есе, робити практичні роботи, проводити дослідження.

 

Перейти до панелі інструментів