Діти та чоловік тернополянки Наталі Маряш отруїлися куркою-гриль, яку придбали у супермаркеті “Сільпо” на вул. Кривоноса у Тернополі 2 вересня.
У жінки четверо дітей, троє з них, окрім наймолодшої, отруїлися. Погано стало і чоловікові. Пані Наталя курки не їла, тільки скуштувала, відповідно відчувала лише дискомфорт.
– Курку їли о 20.00, вже через дві години почав блювати чоловік, близько 2.00 – донька, близько – 4.00 друга донька, – розповідає жінка.
5-річний син у лікарні
3 вересня погіршився стан здоров’я 5-річного сина.
– Весь день у нього був поганий апетит, скаржився на головний біль, потім почав блювати, піднялася температура, то ж близько 16.00 ми поїхали у лікарню, – каже жінка. – Син лікується у інфекційному відділенні міської дитячої лікарні. У нього важка інтоксикація, його капають.
За словами Наталі Маряш, всю сім’ю також обстежили медики і взяли аналізи. З іншими дітьми та чоловіком зараз все гаразд.
У супермаркеті лише вибачилися
Наталя Маряш звернулася в супермаркет “Сільпо”, де придбала курку і повідомила їм про отруєння своїх дітей. Там лише вибачились і розвели руками.
– Сказали, що я перша поскаржились і що більше до них таких звернень не надходило, – розповідає жінка. – Відшкодувати неякісний продукт не запропонували. Я написала запис у книгу скарг. Зі мною вже зв’язувалась санстанція, я віднесла залишки курки на аналізи.
Пані Наталя додає, що курка-гриль сильно приправлена, відтак не виглядала підозріло, не було чути неприємного запаху. Тому ні вона, ні члени її сім’ї не могли запідозрити чогось поганого. Жінка припускає, що отруєних куркою-гриль з цього супермаркету може бути більше, просто вони нікуди не скаржилися. Адже неякісною може бути ціла партія курятини, не лише одна курка, яку придбала її родина. Жінка просить відгукнутися інших потерпілих, щоб разом скаржитися у відповідні служби. Адже завтра можуть отравитися інші.
Проводять внутрішнє розслідування
За коментарем журналістка “Терміново” звернулася у супермаркет “Сільпо” на вул. Кривоноса. Керівник магазину сказав, що не дає жодних коментарів і порадив звернутися у прес-службу мережі “Сільпо”.
Зауважимо, що 4 вересня у продажі в супермаркеті були курячі четвертини, стегна, філе смажені на грилі, цілих курей журналістка не побачила. По м’ясі лазили лазили мухи.
Представниця прес-служби торгівельної мережі “Сільпо” вислухала проблему і повідомила, що звернеться до департаменту якості, де проведуть внутрішнє розслідування з приводу цієї ситуації. За результатами цієї перевірки пообіцяла надати відповідь. Як тільки її отримаємо, опублікуємо.
Триває епідрозслідування
Перевірку з приводу отруєння родини тернополянки вже проводить обласний лабораторний центр.
– Поки що немає повної інформації, триває епідеміологічне розслідування, – повідомила завідувач відділу епіднагляду (спостереження) та профілактики інфекційних захворювань ДУ «Тернопільський обласний лабораторний центр МОЗ України» Марія Павельєва.
Також зазначає, що у випадку отруєння неякісними продуктами, потрібно звернутися за медичною допомогою усім членам сім’ї, які погано себе почували. Адже звернення однієї людини у лікарню недостатньо для того, щоб фіксувати спалах захворювання. Має бути три і більше випадків звернень за меддопомогою. Немає значення, який ступінь важкості. Після звернення до лікаря обласний лабораторний центр отримує термінове повідомлення і може відповідно реагувати.
Окрім того, у випадку отруєння продуктами купленими в супермаркеті, потрібно написати скаргу в Управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області, яке знаходиться на вул. Микулинецькій, 20.
– Разом зі скаргою потрібно надати чек або довідку з медзакладу про те, що людина перебуває на лікуванні, – коментують у прес-службі цієї установи. – Також якщо є залишки курки, треба здати їх у лабораторію на перевірку, щоб співставити діагноз з цим продуктом. Тоді наші спеціалісти вийдуть у магазин на перевірку.
Коментар
Юлія Гесюк, юрист:
– У такій ситуації найперше важливо зберегти чек, який підтверджує покупку в цьому супермаркеті. А також медичну довідку, чеки на лікування. Всі ці документи підтвердять видатки споживача, які йому згодом повинна відшкодувати сторона, яка завдала збитків. У нашому випадку – це супермаркет. А також потрібно звернутися в управління Держпродспоживслужби, яке проведе відповідні перевірки і допоможе у цій проблемі.