23.04.2024
Новини

Суд скасовує – виконком приймає, або пінг-понг по-тернопільськи

 

Тернопільська влада вкотре довела, що не збирається дослухатись до думки судів щодо вартості проїзду у місті і знову прийняла рішення, яким нібито може перехитрити суд.

Так, нагадаємо, 22 травня суд призупинив дію рішення виконкому від 2 травня про тариф на проїзд у тролейбусі, задовольнивши заяву тернопільського адвоката Ростислава Небельського про забезпечення позову. І з того дня проїзд юридично має коштувати чотири гривні при оплаті готівкою. Однак у міськраді на такий поворот подій відповіли фактично, що не збираються повертатись до старих тарифів.

Кажуть, що передали повноваження

І вже 28 травня міськрада оприлюднила на своєму сайті рішення виконкому від 22 травня, яким нібито скасовує своє ж рішення від 2 травня і передає повноваження щодо встановлення (коригування) тарифів для перевізника КП «Тернопільелектротранс» на перевезення пасажирів управлінню транспорту.

– Мала ймовірність збігу таких обставин, що 22 травня, коли суд призупиняє дію рішення виконкому, вони самі скасували своє рішення, – припускає Ростислав Небельський. – Я цю новину оголосив тільки ввечері, виконком відбувався вранці. Тому у мене кілька припущень, як могло з’явитись таке рішення. Зауважу, що як тільки ЗМІ звернулись за коментарями щодо рішення суду у міськраду, там уже тоді відповіли, що тарифи – повноваження вже не виконкому, а управління транспорту.

Однак, відповідно до положення управління транспорту, воно нічого не затверджує, а тільки розробляє проекти про тариф, додає адвокат. Відповідно передання повноважень є незаконними діями виконкому.

– Яка логіка була 2 травня затверджувати, а 22 травня скасовувати? – каже тернополянин. – Вони будуть кожного виконкому гратись тарифами? Тому дуже сумніваюсь, що трапився такий збіг у часі прийняття рішень виконкому і  суду. Але, як би це рішення не з’явилось – чи через злив інформації, чи через підробку іншого затвердженого рішення, виконком вийшов за межі повноважень і вліз в компетенцію міськради, бо не мав права уповноважувати управління на те, на що воно не має права відповідно до свого положення.

Відтак юридично люди можуть і надалі вимагати оплачувати за проїзд у тролейбусах 4 грн при оплаті готівкою, додає тернополянин. Тому що наказ управління транспорту про затвердження потрібного  виконкому тарифу, який таки вже з’явився, є неправочинним.

Приймали одне – прийнялося інше?

Яке ж рішення прийняли 22 травня на засіданні виконкому і як так сталось, що присутні там журналісти нічого не почули? Очільник управління транспорту Ігор Мединський, як йдеться на диктофонному записі присутніх там журналістів, розповідаючи про проект рішення №513, сказав:
“Виноситься проект рішення “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 19.01.2011 року № 39 «Про затвердження складу конкурсного комітету». Проект рішення погоджено, зауважень нема. Йдеться про конкурсний комітет для відбору перевізників для перевезення пасажирів на загальних міських маршрутах і Тернопільської міської територіальної громади. Кількість членів – 20 чоловік, дотримано повністю постанови Кабінету Міністрів. Що стосується формування конкурсного комітету – це 50% адмін, 50% – громадських організацій і тих 50% від громадських організацій мають бути 50% профільних громадських організацій”.

Зауважень у членів виконкому не було, за  таке рішення проголосували. І вже в оприлюдненому 28 травня рішенні виконкому №513 раптом з’явилось ще два пункти – якраз про скасування свого попереднього рішення виконкому  і передачу повноважень щодо тарифу на проїзд в електротранспорті.


Тож, загалом, вимальовується така картина: спершу адвокат скасовує  завищені тарифи через суди повністю, міськрада не прислухається до думки суду і на “таємному” засіданні виконкому, про яке на загал не повідомляли, знову затверджує нові-старі тарифи. Далі адвокат знову подає до суду, і призупиняє уже дію нових  рішень з того ж “таємного” виконкому і ще не встигає звістка про виграний суд набрати великого розголосу, як виконком каже, що вже встиг знову прийняти нове рішення. Загалом ситуація схожа на те, що місцева влада розважається або ж грає в пінг-понг із тими, хто вважає прийняті в жовтні 2018 року тарифи на проїзд у місті завищеними.

Перейти до панелі інструментів