13.11.2018
  • Головна
  • Блоги
  • Така структура як ДП,, Тернопільський облавтодор‘‘- померла, точніше- ЇЇ ВМЕРЛИ
Блоги

Така структура як ДП,, Тернопільський облавтодор‘‘- померла, точніше- ЇЇ ВМЕРЛИ

Вчора працівники тернопільського облавтодору перекривали державну дорогу GO Highway Гданськ-Одеса. Люди вимагали виплати заробітньої платні, яку заборгували їм за чотири місяці. 

Наскільки я зрозумів, то влада до них не вийшла,  а чому? Не їх проблема? Чи зараз вони придумали, що Облавтодор це державне підприємство з безпосереднім керівництвом в Укравтодорі, то хай і відповідає київське начальство?

Хочеться пригадати теперішній владі, що Степан Барна  не соромиться  зайвий раз пропіаритись на будівнитстві доріг і подякувати уряду Гройсмана за виділені кошти, зовсім забувши  висловити вдячність платникам податків і водіям за сплачені ними кошти, з яких саме і формується дорожній фонд. Так виглядає, що для того, щоб фотографуватися, то це їхня сфера і заслуга. А для того, щоб вирішувати людські проблеми дорожників, то  це не їх структура.

Чудово, ще  можу пригадати  як голова ОДА умудрився не ,,своїй’‘ структурі догану дати.


А може  влада допомогла б людям? Та тут піару немає, тому і керівники не вийдуть до людей, в них важливіші справи, вони в цей день у Бучачі в кузні піарились. Хоч добре знали, що буде страйк, навіть з переляку нараду проводили з начальством дорожників.  І, як я розумію, то було вирішено заховатись в Бучачі, типу відрядження чи планова поїздка.

Якщо подивитись на цю проблему з людської сторони, то працівників які не отримують грошей, за свою роботу, звичайно шкода, адже серед них є люди які працюють в цій сфері цілими сім’ями. Наприклад чоловік і дружина або люди, які працюють в цьому підприємстві понад 30 років. Та і взагалі за навмисну невиплату зарплати існує кримінальна відповідальність Ст. 175 ККУ.

Я не  прихильник державної власності,  бо не бачив ефективного державного підприємства. Вважаю, що потрібно віддати дорожнє господарство в приватний сектор, а держава повинна тільки контролювати виконання і якість робіт, але потрібно ще залучити незалежного інженера. Тому, напевне, сьогоднішнім мітингувальникам не дуже сподобається цей допис, тож намагатимусь бути максимально об’єктивним.

Давайте просто проаналізуємо останні два роки роботи ДП ,,Тернопільський облавтодор‘‘.

Питання перше.
Скільки тендерів, на ремонт доріг, виграв облавтодор за останні два роки? Давайте ще простіше, скільки об`єктів було зроблено цією структурою самостійно, тобто не ,,продано‘‘ субпідряднику? Один? Два? Я особисто пам’ятаю тільки один в місті Хоростків в 2017 році. Це якщо не рахувати ямковий ремонт. Звичайно ще був такий епізод в минулому році.


Це коли на субпідряд облавтодору, та сама влада, яка сьогодні відвернулась від людей, привела “львівських турків”, в рамках митного експеременту. Пам’ятаєте? Нас тоді Степан Барна обзивав замовними псевдоактивістами, а на запитання, чому ,,псевдо турки‘‘ на субпідряді облавтодору роблять дорогу, і при цьому беруть асфальт на, тоді ще, державному Деренівському заводі, відповіді так і не дав. Саме ,,беруть‘‘, так як вони не купували його, а привозили свої матеріали, а державний завод для них варив асфальт. А в цей самий час, працівники облавтодору були переведені на триденний робочий тиждень.

Питання друге.
Проаналізувавши Прозоро, ми постійно спостерігаємо, що облавтодор бере участь в торгах, і навіть виграє, але щоправда в кінцевому результаті  їх переможцями не визнають. В чому причина? Якщо причина заборгованості перед бюджетом, то це логічно, бо наскільки я розумію, час від часу їм блокують рахунки. А якщо автодор бере участь в тендері, просто для того, щоб демпінгувати і комусь підігрувати, то так і треба… бо фірми одноденки, недобросовісні підрядники, чи ,,продавці‘‘ об`єктів, взагалі мають бути внесені в чорний список і недопущенні до торгів в майбутньому.

Питання останнє.
Де техніка для ремонту доріг? Не на папері, а в наявності, тобто зремонтована чи борони Боже нова? Де вона? Немає… То про який тендер взагалі може бути мова? Деренівський асфальтний завод- типу в оренді… то ж звідки братимуть асфальт?

Вибачте, але я напишу те, що думаю. Така структура як ДП,, Тернопільський облавтодор‘‘- померла, точніше- ЇЇ ВМЕРЛИ.  Вона просто не може вижити, ніяк.

Цю структуру ,,добивали‘‘ останні роки і  нажаль чи нащастя, це останній подих. Ще звичайно є діючий тендер на експлуатаційне утримання доріг, до кінця року, але якщо в минулому році облавтодор віддав дороги на субпідряд фірмі яка мала аж 10 камазів і яка, доречі, замість облавтодору отримала  більше 10млн грн, то про що можна говорити сьогодні, і якщо техніка до зими ще не починала навіть готуватися, бо не було виділених коштів. За останні роки, влада сама створила свої фірми, які спочатку працювали на субпідряді в облавтодорі, а коли тендер завершується, то для чого їм це підприємство? Вони тепер і без нього справляться з освоєнням виділених мільйонів.

На вчорашній день, в цьому підприємстві, працювало біля 500 людей, а ще рік тому-більше 700. І якщо говорити мовою цифр, то для виплати зарплат потрібно 5 млн грн. щомісяця, а для цього, треба виконати об’єм робіт на суму 13-15 млн. грн. Як думаєте реально це? Ой думаю що ні…

Зарплати людям звичайно виплатять. Але це не вирішить проблеми. Зараз працівники вимагають віддати зароблені ними гроші, бо вони заробили їх. В цій структурі все просто, якщо районна філія зробила роботу, то здала акти і мала б отримати гроші на зарплати рано чи пізно. А тепер подумайте, у вересні і жовтні райавтодори взагалі не виконували робіт і були переведені на триденний робочий тиждень. Тобто, не буде за що платити, немає актів- немає грошей…так  знову люди прийдуть, але відповідь буде вже інша- ,,ви нічого не робили, за що вам платити?‘‘

Тому, це все…
Вибачте але це моя думка.
А працівників, мені по-людськи шкода.

Ваш коментар

Схожі пости

Про газ і противогаз від Гройсмана.

Ігор Василів

Команда “Терміново” розпочала новий проект ДеТоХ_News – гумористичний погляд на основні події (відео)

Redaktsia

Всі кому цікаво, той слухав семінар, а кому ні, той ще уклав договори на “допорогові закупівлі”

Ігор Василів

Залишити коментар