24.11.2024
Аналітика Новини Розслідування

Тернопільська міськрада закупила поштових марок майже на півмільйона. Кому пишуть стільки листів?

43 085 штук поштових марок на суму 435 965 грн закупила Тернопільська міськрада. Договір про закупівлю від 27 січня можна знайти на сайті Prozorro. 

Покупець – Тернопільська міськрада, продавець – акціонерне товариство “Укрпошта”, джерело фінансування – місцевий бюджет.

Згідно з  договором, міськрада закупила 5900 штук поштових марок F, вартість однієї – 17 грн. А також 37 185 штук поштових марок V вартістю 9 грн за штуку. Загальна їх придбаних марок 435 965 грн.

Договір  одним учасником через відсутність альтернативи

Закупівля проведена  з одним учасником через відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку. Тому договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, йдеться в обгрунтуванні застосування переговорної процедури на сайті Prozorro

“Відповідно до Закону України «Про поштовий зв’язок» поштова марка – державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку із зазначенням його номінальної вартості та держави, який є засобом оплати послуг поштового зв’язку, що надаються національним оператором. Поштові марки захищені відповідними ступенями захисту. Ч. 3 ст. 15 Закону України «Про поштовий зв’язок» передбачено, що національний оператор має виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу. Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про національного оператора поштового зв’язку» виконання функцій національного оператора поштового зв’язку покладено на АТ “Укрпошта”. Таким чином Акціонерне товариство Укрпошта набуло виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів, карток, а також виведення їх з обігу”.

Марки – для усіх управлінь і відділів міськради

Для чого міськраді стільки марок, куди доводиться надсилати листи, –  з цими питаннями журналістка “Терміново” звернулася до прес-служби міськради. 

Як повідомила начальниця відділу зв’язків  громадськістю та засобами масової інформації Мар’яна Зварич, міськрада щороку надсилає величезну кількість листів поштою. Цю кількість марок закупили на рік для усіх управлінь та відділів міської ради. 

– Тут передбачена приблизна кількість листів, які направляють відділ звернень, Центр надання адміністративних послуг, управління державної реєстрації, інспектори праці (відділ праці), управління муніципальної інспекції, Служба у справах неповнолітніх та дітей та інші, – каже Мар’яна Зварич. – Наприклад, Закон зобов’язує винесену постанову за порушення у сфері паркування працівниками управління муніципальної інспекції надіслати рекомендованим листом з повідомленням на домашню адресу по місцю реєстрації власника транспортного засобу. За попередній рік муніципальна інспекція винесла понад 5000 постанов, відповідно таку ж кількість листів направили власникам транспортних засобів.

Звісно є листи, які міськрада надсилає електронною поштою, зауважує пані Зварич. Наприклад відповіді на інформаційні запити, бо такий формат зручніший для багатьох громадян. 

– Проте є багато листів, які ми згідно із законом маємо надсилати лише листами офіційно, – каже  начальниця відділу зв’язків  громадськістю. 

За кордоном – великий відсоток комунікацій у електронному форматі

Яка ситуація з  паперовою кореспонденцією в органах місцевого самоврядування за кордоном, коментує аналітик “Інституту законодавчих ідей”  Володимир Антків. Він багато подорожує, вивчаючи досвід інших країн та міст. 

– З досвіду Польщі і Чехії в цілому, великий відсоток від комунікацій займає електронний формат. У Польщі все відбувається через систему EPUAP, – каже він. – Відсоток електронного формату залежить від місцевої ради, типу установи та питань, з якими звертаються. Якщо електронний підпис обов’язковий, тоді це про EPUAP. Все, що вам потрібно, – це електронна пошта. Винятки становлять, наприклад, додаток до місцевого плану – тоді лише на папері та з підписом. Тобто комунікація між відомствами, де немає потреби в печатках на папері – все через систему. Щодо спілкування  громадянами – поштою чи електронною адресою, – це вирішують залежно від запиту.

В Україні, як каже Володимир Антків, проблема паперового  листування  частково може вирішитись в Єдиній системі електронного документообігу при користуванні електронними цифровими підписами, для прикладу. А все решта – це питання не одного дня…

Читайте також: У міськраді з’явиться відділ діджиталізації

Перейти до панелі інструментів