Унітаз та напис WC КП “ТЕТ” (“Тернопільелектранс” – ред.) можна побачити на зупинці 15 Квітня-Сахарова у Тернополі. Такий імпровізований “туалет” облаштували мешканці, аби привернути увагу до проблеми – водії та кондуктори тролейбусів не мають куди ходити в туалет на маршруті, тому доводиться бігати в кущі. А це нікому не подобається.
Як стало відомо “Терміново”, така проблема особливо відчутна для водії і кондукторів тролейбусного маршруту №10.
Кондукторку зловила поліція
Питання щодо туалетів піднімали на зборах, начальство відхрещується, мовляв шукають, розповів читач (ім’я і прізвище просив не називати – ред.).
– Колись на зупинці на Крушельницької ходили в кущі – навіть поліція одного разу зловила кондукторку, – каже читач. – Раніше був туалет на базарчику на зупинці на Київській, але там тепер триває будівництво. Робочі, які там працюють, порадили ходити в “Приватбанк”, але там не впускають, бо це приватна власність.
На других маршрутах така проблема менш відчутна, зауважує співрозмовник. На Слівенській є двоповерховий будинок – колишня центральна диспетчерська служба, там є туалет. А інші їдуть через депо. Тільки тролейбуси на маршруті № 10 не мають туалету по дорозі.
– То ж скоріше за все на мешканці Київської, які там поблизу проживають, подбали про працівників тролейбуса, – іронізує читач. – Чоловікам ще півбіди, а жінкам треба закидати верхній одяг, щоб сходити в туалет. Влітку хоч листя було, то заступало, а зараз…
Є угоди з аптеками та поліклініками
Як у КП “Тернопільеектротранс” вирішують питання із вбиральнями для своїх працівників, ми запитали директора цього підприємства Андрія Мастюха.
– Ми уклали угоди з організаціями, комунальними та приватними установами, – це аптеки, поліклініки, культурні заклади, – каже він. – А якщо десь комусь “приспічило”, то це міг бути одиничний випадок. Такий фактор є, бо це живі люди і щодня на лінії працює більше 100 чоловік у тролейбусах і біля 30 чоловік у автобусах.
Перелік місць, куди можна сходити в туалет на маршруті, працівники знають, запевняє пан Мастюх.
– Якщо є проблеми, повідомляють. Наприклад, на новому маршруті. Безпосередньо у керівників відділу це все на контролі, – каже він. – На 10 маршруті проблеми не має бути. Вони зупиняються на Коновальця, а там 100 метрів до нашого центрального диспетчерського пункту на Слівенській. Там є кімната відпочинку водіїв і на двох поверхах туалети. Загалом, є різні ситуації, але на кожній зупинці я не можу домовитись про туалет, бо величезна кількість людей. Тимчасові туалети не можемо ставити, бо в Центрі їх не поставиш – це раз. А по-друге, декілька разів пробували, то нам їх нищили. Постійно ведемо переговори, постійно міняються місця, – хтось забороняє, хтось дозволяє. Ну звичайно, що всі хотіли б, щоб туалет був на кожній зупинці, але з тим непросто. Ми над цим працюємо. На початку кожного місяця у нас є інструктаж з водіями і кондукторами, їм все доводять до відома.