Чи дійсний розклад руху тролейбусів, який можна побачити на багатьох зупинках у Тернополі, запитують читачі видання “Терміново”.
– Вже неодноразово помічала, що у вказані години на цьому розкладі, тролейбуса навіть близько немає, – скаржиться тернополянка Оксана. То для чого такий розклад взагалі? Щоб збивати пасажирів з пантелику? До того ж, все написано дуже дрібним шрифтом, табличка прибита надто високо, люди з хорошим зором не можуть там добре роздивитися, а що вже казати про тих, хто погано бачить?
Якщо є розклад, то він має бути правильний, зауважує жінка. Інакше такі таблички краще взагалі зняти, бо є люди, які їм вірять.
Як виявилося графіки на зупинках, за вийнятком “розумних зупинок” недійсні. Як пояснює директор КП “Тернопільелектротранс” Андрій Мастюх, із початку вересня було рішення про зміну руху маршруту тролейбусів №1, №5 і автобуса 1а. Тому зараз графіки мають бути нові.
– Розробляємо такі розклади, щоб їх не пошкодив дощ, – каже пан Мастюх.
Актуальний розклад тролейбусів можна знайти на сайті КП “Тернопільелектротранс” – http://elektrotrans.te.ua, повідомив радник міського з питань урбаністики і транспорту Антон Марчевський. Саме він займається оновленням цього розкладу.
– Виходячи з нинішніх реалій, найкраще користуватися сайтом, додатком “Де транспорт” і “розумними зупинками”, – радить він.
А взагалі тернополянам не доводиться довго вичікувати тролейбус, запевняє Андрій Мастюх. Як каже він, тролейбуси перекривають один одного в інтервалі 2-3 хвилини. Відтак у певному напрямку пасажири можуть проїхати як не тим тролейбусом, то іншим. У перерву також не йдуть всі тролейбуси нараз.
– Графік перерви кожного тролейбуса індивідуальний. Один тролейбус стає, інший їде. Вони можуть мати 2 перерви удень – від 45 хвилин і далі до півтори-двох годин, – пояснює Андрій Мастюх. – Перерви враховані у розкладі руху. Просто між тролейбусами збільшується інтервал. Тобто якщо їздять кожних 15 хвилин, то будуть через 30. Нема такого, що три підряд тролейбуси стоять, а наступний буде через дві години. Ми забираємо середній, а два лишаються.
Буває, що нема можливості дотримуватися графіку через обрив лінії, затори, ДТП, продовжує директор КП “Тернопільелектротранс”.
– З першого вересня збільшився трафік на вулицях міста, і тролейбуси часто вибиваються з графіку. Як не аварії, то ще щось, – каже він. – Наприклад, 9 вересня було 8 аварій у місті, невеликих , але рух був заблокований. Тому ми говоримо всім: кожен має мобільний телефон, найкраще встановити додаток “Де транспорт” і за його допомогою стежити, коли буде тролейбус. Онлайн це найкраще. Ми не маємо виділеної смуги у місті, по якій рухається тільки громадський транспорт, так як це є у Києві чи великих містах, які собі це можуть дозволити завдяки ширині вулиць. Ми рухаємося в загальному потоці. Сталася аварія, – і в нас обривається графік. Раніше практикували таке, що ми зупиняли рух тролейбуса і він чекав поки пройде один круг і тоді ставав у свій графік. Зараз ми це припинили, тому що людям не подобається, що тролейбус стоїть і чекає, тому він має надолужувати свій графік на лінії. Тролейбусів не так багато, і чекати цілий круг, поки він стане у свій графік – це недобре.
Сьогодні маршрутна мережа побудована так, що тролейбуси перекривають один одного, тому пасажири не можуть скаржитися, вважає Андрій Мастюх.
– Якщо нема тролейбуса №1, є №2 , нема №2, є №11. Їх перекриває №10, і це все в інтервалі 2-3 хвилини, – каже він. – Довго може небути тролейбуса хіба що на зупинках, наприклад, на “Східному” масиві, де їздить “одиничка” в одну сторону, а “двійка” в іншу. Також ми не можемо перекрити крайні точки – обласну дитячу лікарню, Березовицю. А в основному місто накрите так маршрутною мережею, що кожних 2-3 хвилини незалежно від номера тролейбуса ми забираємо пасажирів у певному напрямку.