
Шахраї- “банкіри” продовжують спроби виманювати у тернополян гроші через банківські картки, застосовуючи як нові схеми, так і старі-бородаті. Фахівці кажуть, аби не потрапити на їхній гачок, варто пам’ятати, що справжні працівники банку ніколи не питають подробиць про картки, пін-коди та коди із смс-повідомлень.
Про спробу “розвести на гроші” нещодавно написала у соцмережі “Фейсбук” тернополянка Уляна Фіялка. Жінка виставила на продаж на OLX випускну сукню своєї доньки. Шахраї почали телефонувати відразу після публікації оголошення.
– Тільки оголошення вийшло відразу дзвінок: “Ми з Приватбанку, вам поступив платіж на суму 2500, але він не може надійти через те, що гроші перекинули фірма, а ви – юридична особа. Скажіть мені ваші останні цифри картки, доки дійсна і сума, яка у вас на рахунку”, – розповідає жінка.
Через 30 секунд на “Приват24” тернополянці прийшла смс з текстом, що вона переказує гроші на рахунок і код із шести цифр із попередженням, щоби його нікому не повідомляти. Жінка, добре знаючи про такі шахрайські схеми, вирішила продовжити розмову.
– Я йому кажу: “А ви знаєте, що я не повинна повідомляти вам нічого”, – продовжує пані Уляна. – Відповідь мене вбила:”А ви мені скажіть і більше нікому”. Довго я його ще мучила, більше 20 хвилин, а врешті-решт кажу: “ У вас нічого не вийде – у мене шість гривень на рахунку”, на що він відповів: “У вас щось погано працює “Приват24”, зверніться до працівників банку”. На моє запитання ” А ви тоді хто?” розмову було завершено. Це не перший випадок на OLX, будьте обережні, не переказуйте нічого і не повідомляйте ніяких цифр.
Наскільки часто шахраї використовують таку схему та як вберегтись від подібного, ми поцікавились у прес-службі банку.
– Описаний випадок – популярна та добре відома шахрайська схема, – каже прес-секретар банку Олександр Жильцов. – Можемо констатувати, що абсолютно левову частку шахрайських випадків, складають саме епізоди, де шахраї розраховують на людський фактор. Найчастіше саме надмірна довірливість громадян та недостатня фінансова грамотність, дозволяють зловмисникам видурювати кошти у громадян. Як в описаному випадку, коли люди виставляють щось на продаж на будь-який торговий інтернет-майданчик, а шахраї телефонують та наче для перерахування коштів просять реквізити карти, CVV-код чи динамічний sms-пароль. Така ж схема працює й з розсилками вітальних повідомлень, де клієнтів вітають з виграшем у певній акції, а потім люб’язний оператор в ході телефонної розмови дізнається у “щасливчика” особисті фінансові дані.
Ще однією популярною схемою є дзвінки клієнтам начебто працівниками банку, нагадує прес-секретар. Шахраї, представившись працівниками фінансової установи, погрожують громадянам блокуванням рахунків чи певних коштів, якщо клієнти не пройдуть певну “процедуру”. Далі, в ході розмови, шахраї диктують довірливим клієнтам банку, як потрібно вчинити, щоб убезпечити свої кошти, а на ділі виходить зовсім навпаки.
– Аби зберегти свої кошти, варто пам’ятати декілька простих правил, – додає Олександр Жильцов. – Зокрема, банк ніколи не запитує номер банківської картки, строк її дії, ПІН-код або CVV2-код, пароль у “Приват24”, а також паролі, що надходять в SMS. Тому якщо телефонуватиме зловмисник, який буде намагатися з’ясувати ці дані, клієнт має знати, що це – спроба шахрайства. Також закликаємо ніколи не телефонувати у відповідь на незнайомі номери телефонів, навіть якщо власники цих номерів представляються працівниками банку. Єдиний номер ПриватБанку – це короткий мобільний номер 3700, усі дзвінки на який безкоштовні для користувачів.
Фахівець нагадує, що шахраї діють швидко, впевнено та, без сумніву, покладаючись на вашу довірливість та необізнаність.