19.04.2024
Громада Новини

“Наша зброя – слово”. Як працює поліція діалогу у Тернополі

Поліція комунікації або поліція діалогу почала працювати в Україні з 2017 року. З травня 2019 року був створений такий підрозділ при міському відділі поліції у Тернополі. Працюють представники цієї поліції на різних масових заходах. Завдання поліції діалогу: зупиняти агресивних громадян не силою, а словом.

Працівників поліції діалогу нещодавно можна було побачити у Тернопільській облдержадміністрації під час акції протесту жителів Микулинецької ОТГ, які виступали проти розташування евакуйованих з Китаю у санаторії “Медобори”. Тоді багато людей запитували, що ж це за поліція і як вона працює.

Детальніше про роботу поліції діалогу розповів начальник сектору превентивної комунікації Тернопільського міського відділу поліції Володимир Кравчук.

– Чому виникла потреба створити таку поліцію? У післяреволюційний період було багато зібрань, під час яких виникали непорозуміння, різні провокації, конфлікти, які несли за собою адміністративну чи кримінальну відповідальність, – каже він. – І між громадою та працівниками поліції не було такого тісного контакту. Через те, що не було спілкування, було багато непорозумінь. Відповідно у 2017 році були створені першочегові сектори поліції діалогу, які працювали в Києві, Львові та Одесі. Вони себе позитивно зарекомендували. І у 2019 році діяльність поліції діалогу розширилася.

Основне завдання – спілкування

Поліція діалогу працює на мирних масових заходах, – акціях протесту, футбольних матчах, концертах, мітингах.

– З чого починається наша робота? Організатор повідомляє, що буде проводити акцію. Відповідно з  ним йде тісна співпраця  до моменту проведення заходу, – каже Володимир Кравчук. – Ми обговорюємо все до деталей, в якому форматі буде проводитися захід, де, яка кількість осіб буде задіяна, чи буде атрибутика, походи після цього. Основною з наших функцій є сприяння. Стаття 11 Закону України “Про Національну поліцію” говорить, що поліція є партнером громадян. Відповідно на засадах партнерства ми працюємо і хочемо, щоб такі заходи відбувалися без сюрпризів. І коли це все проговорюється, коли є тісний контакт  з організатором, ці речі можна врегульовувати. Ми не завжди працюємо на конфліктних ситуаціях, іноді потрібно допомагати інформаційно. Ми повідомляємо людям, що це за акція, куди буде рухатися колона, можемо надати першу медичну допомогу, скерувати швидку.

Несуть службу в цивільному одязі

Поліція діалогу несе службу в цивільному одязі, без зброї, спецзасобів, тільки у світлобідбивних  жилетах синього або яскраво-оранжевого кольорів.

–  Це дає можливість спілкування  з агресивними людьми. Цивільну особу вони легше сприймають, ніж озброєного працівника поліції в амуніції, – каже – каже Володимир Кравчук. – З нами йдуть більше на контакт. І я переконаний, що більшість конфліктів можна вирішити мирним шляхом, не потрібно радикальних дій.

Часто поліції діалогу доводиться бувати на перекритті доріг. Тоді людям доводиться пояснювати, що це порушення законодавства.

– Буває, що на тому ж концерті ніщо не віщує біди, але наприклад, комусь стало погано і треба відреагувати, або людина в нетверезому стані створює конфліктну ситуацію, – розповідає Володимир Кравчук. – Згідно чинного законодавства до неї можна прийняти міри фізичного впливу, застосування спецзасобів. А можна просто підійти, поспілкуватися, заспокоїти і тим згладити конфліктну ситуацію, яка виникла. Наша основна зброя – це слово. Якщо стається заворушення, поліція діалогу працює з найактивнішими, – підбурювачами конфлікту. І якщо така людина не реагує, інші працівники поліції, які забезпечують охорону громадського порядку, її вилучають. Натомість поліція діалогу серед інших роз’яснює, чому так, чому застосували силу, спезасоби. Пояснюємо, що це провокатор, він вчиняє протиправні дії, які згідно чинного законодавства підпадають під адміністративну чи кримінальну відповідальність.

Запрошують на роботу

У штаті групи превентивної комунікації “Поліції діалогу” 5 чоловік. Наразі займані три посади, ще дві вакантні. Відтак кому цікава така робота, може зголошуватись.

– Які вимоги до наших працівників? Ця людина має мати освіту та досвід психолога, щоб розуміти суть поведінки і підхід до інших. Бо люди є різні і потрібно знати як спілкуватися з нарко- та алкозалежними, психічно-хворими, – каже Володимир Кравчук. – Основне, як на мене – це вміння активного слухання. Виходить так , що не завжди працівник поліції вміє правильно і до кінця вислухати громадян. А якщо не вислухати, то починаються конфлікти. Коли ми вислухаємо людину, ми можемо робити певний висновок, що саме сталося і проаналізувавши всю ситуацію, надати певні поради. Окрім того, працівник поліції діалогу має бути людиною з витримкою, внутрішнім стержнем. Адже коли є агресія, все на підвищених тонах, тут основне стриматися, не дати волю амбіціям і емоціям.  Якщо людина з таким не справляється, вона не може у нас працювати. Це має бути комунікабельна людина, яка не боїться спілкуватися  громадянами. Потрібно мати бажання служити людям, допомагати їм вирішувати ті чи інші питання. Зараз в області є позаштатні працівники поліції діалогу, з  якими ми проводимо навчання і роз’яснюємо, як себе поводити. Адже для того, щоб мінімізувати конфлікти, потрібно поговорити  людиною, послухати, що вона хоче.

Довідка

Хочете працювати у поліції діалогу, звертайтесь у Головне управління Нацполіції в Тернопільській області. Адреса: 46001 вул. Валова, 11, м. Тернопіль, Україна. Телефон: +380 (0352) 27-13-70. А також відстежуйте розділ «Вакансії» на сайті ГУНП – https://tp.npu.gov.ua.

 

Перейти до панелі інструментів