19.04.2024
Новини

“ У вас нічого не вийде  – у мене шість гривень на рахунку”. Як тернополянка провчила інтернет-шахрая

Шахраї- “банкіри” продовжують спроби виманювати у тернополян гроші через банківські картки, застосовуючи як нові схеми, так і старі-бородаті. Фахівці кажуть, аби не потрапити на їхній гачок, варто пам’ятати, що справжні працівники банку ніколи не питають подробиць про картки, пін-коди та коди із смс-повідомлень. 

Про спробу “розвести на гроші” нещодавно написала у соцмережі “Фейсбук” тернополянка Уляна Фіялка. Жінка виставила на продаж на OLX випускну сукню своєї доньки. Шахраї почали телефонувати відразу після публікації оголошення. 

– Тільки оголошення вийшло відразу дзвінок: “Ми з Приватбанку, вам поступив платіж на суму 2500, але він не може надійти через те, що гроші перекинули фірма, а ви – юридична особа. Скажіть мені ваші останні цифри картки, доки дійсна і сума, яка у вас на рахунку”, – розповідає жінка. 

 Через 30 секунд на “Приват24” тернополянці прийшла смс з текстом, що вона  переказує гроші на рахунок і код із шести цифр із попередженням, щоби його нікому не повідомляти. Жінка, добре знаючи про такі шахрайські схеми, вирішила продовжити розмову.

– Я йому кажу: “А ви знаєте, що я не повинна повідомляти вам нічого”, – продовжує пані Уляна. – Відповідь мене вбила:”А ви мені скажіть і більше нікому”. Довго я його ще мучила, більше 20 хвилин, а врешті-решт кажу: “ У вас нічого не вийде  – у мене шість гривень на рахунку”, на що він відповів: “У вас щось погано працює “Приват24”, зверніться до працівників банку”. На моє запитання ” А ви тоді хто?” розмову було завершено. Це не перший випадок на OLX, будьте обережні, не переказуйте нічого і не повідомляйте ніяких цифр.

Наскільки часто шахраї використовують таку схему та як вберегтись від подібного, ми поцікавились у прес-службі банку. 

– Описаний випадок – популярна та добре відома шахрайська схема, – каже прес-секретар банку Олександр Жильцов. –  Можемо констатувати, що абсолютно левову частку шахрайських випадків, складають саме епізоди, де шахраї розраховують на людський фактор. Найчастіше саме надмірна довірливість громадян та недостатня фінансова грамотність, дозволяють зловмисникам видурювати кошти у громадян. Як в описаному випадку, коли люди виставляють щось на продаж на будь-який торговий інтернет-майданчик, а шахраї телефонують та наче для перерахування коштів просять реквізити карти, CVV-код чи динамічний sms-пароль. Така ж схема працює й з розсилками вітальних повідомлень, де клієнтів вітають з виграшем у певній акції, а потім люб’язний оператор в ході телефонної розмови дізнається у “щасливчика” особисті фінансові дані. 

Ще однією популярною схемою є дзвінки клієнтам начебто працівниками банку, нагадує прес-секретар. Шахраї, представившись працівниками фінансової установи, погрожують громадянам блокуванням рахунків чи певних коштів, якщо клієнти не пройдуть певну “процедуру”. Далі, в ході розмови, шахраї диктують довірливим клієнтам банку, як потрібно вчинити, щоб убезпечити свої кошти, а на ділі виходить зовсім навпаки. 

– Аби зберегти свої кошти, варто пам’ятати декілька простих правил, – додає Олександр Жильцов. –  Зокрема, банк ніколи не запитує номер банківської картки, строк її дії, ПІН-код або CVV2-код, пароль у “Приват24”, а також паролі, що надходять в SMS. Тому якщо телефонуватиме зловмисник, який буде намагатися з’ясувати ці дані, клієнт має знати, що це – спроба шахрайства. Також закликаємо ніколи не телефонувати у відповідь на незнайомі номери телефонів, навіть якщо власники цих номерів представляються працівниками банку. Єдиний номер ПриватБанку – це короткий мобільний номер 3700, усі дзвінки на який безкоштовні для користувачів.

Фахівець нагадує,  що шахраї діють швидко, впевнено та, без сумніву, покладаючись на вашу довірливість та необізнаність.

Перейти до панелі інструментів