Виявилось, що міст у Теребовлі був надзвичайно небезпечним та аварійним. Він дивом не завалився, хоча ним щодня проїжджало близько 15 тисяч автомобілів, повідомляють у Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області.
“Споруда була збудована понад 90 років тому і перебуває в аварійному стані. Руйнування мосту такі значні, що мостобудівники повністю його демонтують і фактично зведуть «з нуля» нову конструкцію. На державних дорогах області це буде перше реальне будівництво з 2008 року”, – йдеться у повідомленні.
Зараз триває розбір аварійної конструкції мосту. Під час демонтажу виявилось, що проміжна опора була дуже небезпечна. Основна бетонна опора була влаштована на дерев’яних сваях. Вони були заглиблені на 4 метри. Крім того, опорна частина не мала ніякого армування, а фактично була суцільним бетонним стовпом.
Міст був зведений у 1962 році і повністю втратив опорну здатність. Таке навантаження (близько 15 тисяч машин щодня), могло спровокувати майже гарантоване руйнування. А наслідки могли бути непередбачуваними.
У Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області розповідають, що такі мости з дерев’яними елементами будували у минулому та позаминулому століттях, коли транспорту було набагато менше.
Зважаючи на небезпеку для усіх учасників дорожнього руху, стратегічну важливість траси М-19 для логістики Тернопільської області та країни, інтенсивний рух через місто Теребовля, Служба відновлення ініціювала невідкладний ремонт мосту. Уряд спрямував на роботи кошти Європейського інвестиційного банку. Фінансування є цільовим, ці кошти виділені на ключові проєкти транспортної інфраструктури в Україні.
Реконструкція мосту у Теребовлі включатиме повне оновлення і самої споруди, і підходів до неї. Це особливо важливо, зважаючи на те, що ділянка дороги М-19 не була капітально ремонтована до повномасштабної війни.