Шахрайство виникло одночасно з людиною. Але в епоху цифрових технологій воно набуло нових форм, розпізнати які буває іноді складно.
Види шахрайства:
- З використанням мобільного та провідного зв’язку.
- З використанням всесвітнього павутиння.
Методи злочинців і в тому, і в іншому випадку однакові:
- Загроза людській безпеці;
- маніпуляції щодо здоров’я близьких людей;
- навіювання хибних очікувань, наприклад великий виграш після запуску ігри автомати в неліцензійному казино;
- створення профілю двійника у соціальній мережі Інтернет.
Як не стати жертвою інтернет-шахрая
Перш ніж скористатися послугами сайту або купити товари, представлені на його сторінках, необхідно детально вивчити інформацію про ресурс. Відсутність докладних даних, складна система купівлі та отримання послуг/товарів є ознаками шахрайства.
Інформація, яка обов’язково має бути у вільному доступі:
- контактні дані: адреса, телефон, електронна пошта;
- історія магазину у різних соціальних мережах;
- наявність служби доставки тощо.
Легальні компанії ніколи нічого не приховують та розміщують максимально розгорнуту інформацію. Більшість працюють за принципом “доставка, потім оплата”.
Людині, яка планує скористатися послугами інтернет-ресурсу, у жодному разі не можна надсилати номери своїх карток на пошту. Злочинці обов’язково використають реквізитами, наприклад, для купівлі інших товарів.
Як не стати жертвою телефонного шахрая
Після дзвінка, в якому йшлося про близьку людину, необхідно обов’язково додзвонитися до того, про кого йшла мова. Важливо спочатку з’ясувати всі подробиці того, що трапилося, якщо щось взагалі сталося, і лише в крайньому випадку надсилати незнайомим людям гроші.
Після дзвінка від представника банку потрібно відразу ж зателефонувати на гарячу лінію або підійти особисто до найближчого відділення. Можна проконсультуватися з родичами, які знаються на цьому питанні. Жоден банк не проситиме реквізити картки або переказувати гроші по телефону.
Неприпустимо повідомляти незнайомим людям (в інтернет-листуванні, розмові по телефону) особисті дані про себе, родичів.
Не проводити передоплату послугу чи товар після розмови з “менеджером” до фактичного його отримання.