Минув лише місяць після того, як у Кременці підвищили вартість проїзду у громадському транспорті до 10 грн. (з 1 травня 2022 року). На такий крок міська рада пішла через шантаж підприємців-перевізників. Тепер у місті знову планують підняти ціну квитка, тепер до 15 грн. Кременчани шоковані та обурені таким повідомленням. Кажуть, що при середні заробітній платні 5-7 тис грн цей тариф не є нормальним.
“Через різке збільшення цін на пальне та його дефіцит (ціна зросла від 32 грн/літр на кінець лютого до 57 грн/літр станом на 1.06.2022 року, або на 78% ), зростання цін на запасні частини, система пасажирських перевезень у Кременецькій громаді, як і в решті міст України, працює на критичній межі. За ціною 57 грн /літр придбати пальне вкрай проблематично, здебільшого пальне пропонується по цінах 68-72 грн/літр.
Резерви пального, які були на балансі у перевізників, за три місяці війни вичерпалися
Резерви пального, які були на балансі у перевізників, за три місяці війни вичерпалися, поповнити їх за ціною, яка дозволить перевозити пасажирів без збитків, неможливо.
Спільними зусиллями Кременецької міської ради та перевізників громади, незважаючи на форс-мажорні обставини, поки що вдається надавати послуги з перевезення пасажирів з урахуванням усіх потреб жителів громади.
Так, при ціні пального 32 грн/літр вартість перевезення одного пасажира для перевізників становила майже 14 гривень, однак, враховуючи низьку платіжну спроможність населення та запровадження воєнного стану в державі, виконавчим комітетом Кременецької міської ради було прийнято компромісне рішення – з 1 травня 2022 року у м.Кременці встановити тариф на перевезення одного пасажира 10 грн. Цей тариф, при ціні пального 32-25 грн/літр, дозволяв перевізникам перевозити пасажирів, сплачуючи при цьому необхідні податки, закуповувати пальне, ремонтувати автобуси, виплачувати заробітну платню працівникам. Крім цього, перевізники за власний кошт зобов’язалися перевозити пільгові категорії населення.
Кременецькою міською радою також отримано звернення від місцевих пасажирських перевізників, у якому проінформовано, що мінімальна вартість перевезення одного пасажира на міських перевезеннях при теперішній ціні пального складає 15 гривень. Ця вартість не передбачає отримання прибутку, а дозволяє лише перевозити пасажирів без збитків для перевізників.
Міською радою взято до уваги зазначене звернення, розглядаються різні варіанти щодо вирішення проблеми збільшення вартості перевезень пасажирів в умовах різкого подорожчання пального, з урахуванням інтересів усіх зацікавлених сторін – пасажирів, перевізників, пільгових категорій населення.
Кількість автобусів на маршрутах скоротять, деякі рейси скасують
Вивчається питання щодо можливості подальшого скорочення кількості автобусів на маршрутах та відміни певних рейсів. Станом на 1.06.2022 року, у порівнянні з довоєнним періодом, кількість автобусів, які щодня виїжджають на маршрути і, відповідно, загальна кількість рейсів, які ними виконуються, уже скорочено на 20 %. Наступне скорочення призведе до погіршення якості обслуговування населення (збільшаться інтервали руху автобусів та час їх очікування внаслідок відміни частини рейсів, виникнуть проблеми із забезпеченням автобусним сполученням навколишніх сіл та певних міських маршрутів) .
Просимо жителів громади, які користуються громадським транспортом, надати свої пропозиції, поради, побажання щодо вирішення проблем з перевезення пасажирів в умовах воєнного стану та стрімкого росту цін на пальне”, – повідомляють у Кременецькій міській раді.
У сусідньому Дубно проїзд досі по 8 грн
У ТОВ “Автопарк Транс” знову попереджають про зупинення міського транспорту, якщо вартість проїзду не підвищать. Тим часом у сусідньому м. Дубно (Рівненська обл.), що за 30 км від Кременця проїзд містом досі вартує 8 грн.
Кременчани не стримують емоцій, коментуючи вимогу перевізників.
“Ледве стримую емоції. Міська рада зацікавлена у піднятті цін і, щоб ця рухлядь (інакше наш транспорт не назвеш) їздила далі, бо має з цього непоганий шмат для себе. У середу був у Дубно, там проїзд коштує 8 гривень! Маршрутки чистенькі і цілі. Звісно проблема з пальним є, але там не піднімають ціну і транспорт, як новий. Просто в нас у Кременці вже знахабніли до ручки, бо немає конкуренції, тому роблять, що хочуть з мовчазної згоди керівництва міста.Міській раді варто змінити перевізників, наш народ терпить, але, коли терпіння закінчиться, то перевізники підуть за москальським кораблем, і керівництво міста також”, – обурюється Олександр Гурник.
“100% згідна, що проблеми з пальним існує, але чомусь ніхто навіть не згадує про проблеми з зарплатами і цінами на продукти? Чи зарплата теж підросла на стільки? Чи це проблеми простих людей? Невже люди бояться підняти це питання? Чи їх все влаштовує?”, – пише Марія Паляниця.
Якщо вартість проїзду піднімуть до 15 грн, то дешевше буде їздити машиною
Чимало містян уже відмовилися від громадського транспорту, коли ціна проїзду зросла до 10 грн. Тепер кажуть простіше ходити пішки, а їздити на роботу на авто буде дешевше.
“Якщо вартість проїзду піднімуть до 15 грн, то нам з дружиною дешевше буде їздити машиною, хоч живемо в передмісті Кременця”, – каже Анатолій.
А от для кременчан, які не мають власного транспорту, здорожчання проїзду стане справжньою проблемою.
“Працюю у державній установі. Зарплати на руки отримую 5 тис грн. Якщо проїзд буде по 15 грн, то це в місяць понад 600 грн, тобто більше 10% від моєї зарплати”, – зазначає Оксана.