Учням Тернопільської школи №4 з 25 листопада доводиться прокидатися зранку на 20 хвилин раніше. Тепер навчання у них починається не о 8.30, як зазвичай, а о 8.10. Це експериментальний крок, мета якого розвантажити транспортні потоки у центрі міста зранку, пояснив заступник міського голови Леонід Бицюра.
Потрібно розвантажити трафік
Зранку на вул. Грушевського рух транспорту справді ускладнений. Тут скупчується багато транспорту батьків, які привозять дітей на навчання. Аже під’їзди до третьої і четвертої шкіл розташовані поряд. Відтак у міськраді вирішили розмежувати в часі початок навчання у цих закладах.
– Розглядали три центральних школи міста – 3,4,5, – пояснює Леонід Бицюра. – У результаті перенесли навчання у одній – школа №4 вчитиметься з 8.10, а у школах № 3 і 5 залишається 8.30. Оскільки там є друга зміна і перенести навчання там складніше.
У школі № 4 навчаються 920 учнів, у школі № 5 – 849, у школі № 3 – 1122, додає Леонід Бицюра. Це більше 10% всіх школярів Тернополя. Тому можна уявити масштаби транспорту, який зранку привозить школярів на навчання.
– Подивимось, які результати дадуть такі зміни, – каже заступник міського голови. – Сподіваємось, це тільки розвантажить трафік у центрі міста в ранковий час.
Не всі батьки учнів школи №4 задоволені такою новацією. Мовляв, дітям важко прокидатися раніше, до того ж тепер вони йдуть до школи, коли на вулиці ще темна ніч.
Це експеримент
Як ставляться до нововведення учні, вчителі та батьки, ми запитали директорку школи №4 Наталію Левенець. Вона каже, що робити висновки з одного дня складно, оскільки після канікул не всім дітям було легко прокинутися раніше.
– Було звернення міського голови і управління освіти до директорів шкіл №3,4,5 про те, щоб ми неодночасно починали навчання, – каже пані Левенець. – У третій школі три паралелі в другу зміну, їм важко перебудуватися з розкладом, тому управління освіти звернулося до мене з проханням спробувати. Ми мали право і на 8.45 розпочинати уроки, але у цей час нереально було б доїхати у маршрутках, бо якраз багато людей добираються на роботу. Ми провели моніторинг у старшій школі, вони були націлені на 8.00, а початкова школа – на 8.15. Це якраз той час, коли реально добратися без заторів. Тому ми зупинились на середині – 8.10. Але це експериментально, бо міськрада думає, як вирішити питання з заторами. І справді, коли ми сьогодні прийшли, була пуста вулиця, діти спокійно доїхали.
Але за першим днем не можна казати, добре це чи погано, зауважує директорка школи.
– Батьки є різні, є такі, хто не звик рано вставати, це індивідуально, – каже вона. – Тиждень повчимося і побачимо плюси і мінуси. За одним днем не можемо нічого сказати. Після канікул дітям раптом треба прокинутися раніше – так, це дещо складно. Навіть дорослі потребують адаптації. Думаю, до кінця тижня з’ясуємо всі “за” і “проти”. Діти матимуть можливсть раніше закінчувати навчання, зможуть вдома відпочити більше. 7-й урок закінчується в 14.50 , а не в 16.05 – для старшої школи це дуже добре. Нас попросили поекспериментувати, ми пішли назустріч , чому б ні? Колись ми вчилися з 8.00, студенти вчаться з 8.00 . Спробуємо, а раптом сподобається.