19.03.2024
Розслідування

Автомайдан проаналізував чи під силу Тернопільській ОДА обслуговувати місцеві дороги

Одним із головних етапів децентралізації, курс на яку чітко обрала влада України, є передача доріг загального користування у відання місцевих обласних державних адміністрацій. Даний процес торкнувся й Тернопільської ОДА, проте на думку активістів ГО “Всеукраїнське об’єднання “Автомайдан”, місцеві чиновники не в змозі успішно реалізувати дану реформу. 

“Тему доріг ми розпочали ще в минулому році, вже тоді відчуваючи, що обласні чиновники Тернопілля відстають від своїх колег по інших обласних центрах. Ми провели круглий стіл, детальніше тут https://goo.gl/tzYZge.

Пізніше ОДА таки визначила відповідального за управлінням місцевими дорогами, хоча їх чомусь вийшло двоє – В.Шашкін (начальник управління регіонального розвитку, інфраструктури і дорожнього господарства ОДА) та В.Кузяк (начальник управління капітального будівництва ОДА).

Служба автомобільних доріг в Тернопільській області врятувала Степана Степановича від зимового колапсу та продовжила утримання доріг у 2018 році, а УКБ ОДА почало проводити тендер із визначення того, хто обслуговуватиме та ремонтуватиме місцеві дороги в області. СБУ вчасно вказала ОДА на допущені помилки, і тендер відмінили. Детальніше читайте тут https://goo.gl/9nNW5a.

Друга спроба УКБ також, мабуть, буде невдалою, із тендерної документації розміщеної сьогодні на сайті Прозорро, видно, що Кузяк як голова тендерного комітету підійшов до формування тендерної документації не надто відповідально, ба більше – безвідповідально. Тому і цей тендер має всі шанси бути відміненим. Ось лише невеликий перелік претензій до тендерної документації:

1. ОДА чомусь вирішила не ділити дороги області на лоти і виставляти, а планує передати усі дороги на обслуговування єдиному переможцю. Чим це може закінчитися, пам’ятають мешканці обласного центру, коли у листопаді 2016 року Тернопіль потопав у снігу, а єдиний переможець виявився неготовий (на підстраховку, звісно, не було нікого). Чи можливо знайти суб’єкта господарської діяльності, який забезпечить якісне обслуговування усіх 3,5 тис. км місцевих доріг в області? Маємо сумнів. Хоча місцеві телеканали уже активно рекламують одну із фірм.

Щодо самої протяжності доріг, – тут теж є запитання. У тендерній документації зазначено загальну протяжність 3194,7 км, проте, якщо додати протяжність усіх місцевих доріг, то виходить 3520,6 км, вважаємо, що ОДА пора визначитися із загальною протяжністю доріг в області (стежки можна не рахувати).

2. Кузяк переплутав предмет закупівлі з утримання та експлуатації доріг із капітальними роботами, якими керує його управління. Відтак до тендерної документації безпідставно потрапила вимога щодо комплексної експертизи будівельних матеріалів та проектно-кошторисної документації, яка на послуги в принципі розроблятися не мала б. Також дивним чином до тендерної документації з утримання місцевих доріг потрапила вимога щодо поточного та середнього ремонту дороги державного значення М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка (через Вінницю) на ділянці в межах Вінницької області. Можливо С. Барна та В.Кузяк планують за кошти, які передбачені на Тернопільську область, відремонтувати дорогу в області, родом з якої нинішні гарант та прем’єр? Підлещування зарахується, а от щодо законності такої операції – навряд.

3. Управління капітального будівництва випадково, а можливо, навмисно не конкретизували, яким чином визначатимуть переможця. В електронній системі вказано, що єдиним критерієм є ціна, яку подасть учасник, водночас, у самій тендерній документації додатково вказані ще якісь магічні бали, напевно, саме ті, що мають зробити переможцем рекламовану фірму. Щодо робіт, які переможець планує виконати, то тут теж не зовсім все зрозуміло, адже кількість вказана із розрахунку одиниці кожної послуги, тобто переможець повинен очистити 1 метр канави, відновити 1 м.куб. профілю канави і т.д. ще 1305 одиничних послуг.

Серед порушень є й дрібніші, а деякі ну просто дуже кумедні і смішні, неначе тендерну документацію робили не професіонали з багаторічним досвідом роботи, а дилетанти та профани. В кінці зазначимо, що більшість запитань щодо тендерної документації учасники поставили ще 4 березня 2018 року, проте відповіді на них тендерний комітет очолюваний Кузяком ще досі не надав. Це заблокує закупівельну процедуру, утім, виходячи із вищеперелічених зауважень, швидше за все, її доведеться відмінити” – стверджують активісти ГО “Автомайдан”.

Перейти до панелі інструментів