24.04.2024
Місто Новини

Що у мерії відповіли на петицію з приводу зменшення у місті зовнішньої реклами

У мерії надали відповідь стосовно петиції щодо зменшення зовнішньої реклами у Тернополі. Петиція набрала необхідну кількість підписів мешканців міста.

“Петицію «Зменшити кількість зовнішньої реклами» від 26.04.2021
розглянуто. Повідомляємо наступне.

Зовнішня реклама у Тернопільській міській територіальній громаді
розміщується на підставі дозволів у відповідності до Порядку розміщення зовнішньої реклами, затвердженого рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 12.12.2018 №949.

Порядок розроблений згідно чинного законодавства у відповідності із Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про рекламу»,«Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про адміністративні послуги», «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», «Про доступ до публічної інформації», «Про звернення громадян», Постановою
Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року №2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами», Положенням про раду з питань зовнішньої реклами, Правилами благоустрою Тернопільської міської територіальної громади, Концепції єдиної політики у сфері зовнішньої реклами у Тернопільській міській територіальній громаді та інших нормативно-правових актах.

Основні вимоги до порядку видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання, внесення змін, продовження строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами передбачені цим Порядком у відповідності з Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року №2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами».
На територіях, будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища з додержанням Правил благоустрою
Тернопільської міської територіальної громади та Концепції єдиної політики у сфері зовнішньої реклами у Тернопільській міській територіальній громаді.Регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами Тернопільській міській територіальній громаді.

Регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами Тернопільська міська рада покладає на управління стратегічного розвитку міста (далі – робочий орган). Для процесу регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради створена Рада з питань зовнішньої реклами, в яку залучені спеціалісти структурних
підрозділів міської ради причетних до погодження видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами, депутати міської ради, на громадських засадах представники галузевих рад підприємців, об’єднань громадян та об’єднань підприємств, які провадять діяльність у сфері реклами.

Усі дозволи на розміщення зовнішньої реклами погоджуються з
власником місця розташування рекламного засобу або уповноваженим ним органом (особою), спеціально уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури. На вимогу робочого органу дозвіл погоджується з:

-уповноваженим підрозділом Національної поліції – у разі розміщення зовнішньої реклами на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування;

-відповідним центральним або місцевим органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об’єктів природно заповідного фонду – у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках історії та архітектури, в межах зон охорони таких пам’яток і в межах об’єктів природно-заповідного фонду;

-утримувачем інженерних комунікацій – у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон цих комунікацій.

Згідно рішення виконавчого комітету міської ради періодично
проводиться демонтаж рекламних засобів. Демонтажу підлягають:

рекламні засоби, власника яких встановити не можливо; у яких відсутнє маркування;
самовільно розташовані рекламні засоби, дозволи на розміщення яких не видавалися, або дію їх анульовано (скасовано).

Рекламні засоби, що створюють загрозу життю або здоров’ю людей та/або заподіяння шкоди майну третіх осіб і які розташовані на об’єктах, що не належать до комунальної власності, можуть бути демонтовані спеціалізованими підприємствами, установами та організаціями та/або за погодженням із власником місця розташування цих спеціальних конструкцій.

Згідно Порядку розміщення зовнішньої реклами місто поділяється на економіко-планувальні зони, зокрема:

Перша зона А – Історичний Центр Тернополя – обмежена вулицями:
Привокзальний майдан – Б. Хмельницького – С. Качали – Камінна – М.Грушевського – Замкова – Руська – Патріарха Мстислава – Площа Героїв Євромайдану – Князя Острозького – Пирогова – Гоголя – Б. Хмельницького.

В цій зоні діють обмеження розміщення великоформатної зовнішньої реклами.

Згідно ст. 8. Загальні вимоги до реклами Закону України «Про рекламу»

7. Розміщення реклами та/або рекламних засобів на підтримуючих,
опорних та інших елементах контактної мережі, на засобах та обладнанні (у тому числі опорах) зовнішнього освітлення забороняється.

Так як Закон не має зворотної сили, дозволи видані до введення заборони діють до закінчення строку їх дії. Тому законними є декілька розтяжок між електроопорами та рекламні засоби на електроопорах.

У відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року №2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами»:

п.18. Під час надання дозволу втручання у форму рекламного засобу та зміст реклами забороняється.
п.25. У процесі надання дозволів забороняється проведення тендерів (конкурсів).

Враховуючи наведене вище, міська рада вживає належних і достатніх заходів для організації діяльності у сфері зовнішньої реклами.

Міський голова С.В.Надал”, – йдеться у дописі.

Перейти до панелі інструментів