Про кондукторів тролейбусів, які не видають пасажирам квитка, а гроші ховають собі в кишеню, повідомляють читачі інтернет-видання “Терміново” та користувачі соцмереж.
Нещодавно з таким випадком зіштовхнулася тернополянка Ірина Ридзай. Жінка каже, що не поповнила електронний квиток, тому розраховувалася готівкою. А кондуктор гроші взяв, причому на дві гривні менше, ніж потрібно, а квитка не видав. Про цей випадок жінка написала у соцмережі “Фейсбук”.
Сказала, що їй не соромно
“Є в Тернополі чудовий автобус 1А, я ним їжджу 2 рази на тиждень, так як потрібно добиратися з дитиною на заняття балетом, а пішки не завжди встигаємо, – пише жінка. – Так ось в цьому автобусі ВСІ, повністю ВСІ кондуктори намагаються поставити гроші собі в кишеню! Даєш 10 грн, а тобі решти 5 і без білета. Перші разів 10 я просто чітко просила квиток, потім запитала кондуктора чи йому не соромно. Відповів, що малі зарплати і йому навіть віника не видають прибирати в транспорті, от і збирає на віник. Щойно знову запитала жіночку-кондуктора чи їй не соромно таке робити, на що отримала відповідь «Ні». Не знаю чим особливий саме цей автобус, але лише в ньому намагаються «заробити» кондуктори.
У коментарях до цього допису тернополяни пишуть, що також зіштовхувалися з такими випадками і у інших тролейбусах.
“О, я може двічі їздила за останній час. Один раз я наполягла на квитку. А вчора навіть не встигла нічого сказали як 5 гривень опинились в мене в руках”, – пише Lesia Holyk.
“Ще в 11 тролейбусі є такий любитель, але мені вже дають квиток відразу, бо я на кожен такий випадок телефоную в КП “Тернопільелектротранс” . Одного разу навіть перетелефонували і кондуктор вибачався, – пише Nazar Lysyi.
“Була свідком, як контролер оштрафував студента (певно тоді кондуктор також на віник збирав, тому не видав квитка)), – іронізує Olga Khudyk Golovaychuk.
Запитував, чи далеко їду
Неодноразово натрапляла на недобросовісних кондукторів і тернополянка Марія. Жінка каже, що навіть вивчила тих, які часто вдаються до подібного. Це переважно чоловіки.
– Буває таке, що забуваєш поповнити електронний квиток і доводиться платити за проїзд готівкою і тут не без пригод, – розповідає жінка. – Одного разу даю кондуктору гроші, а він мене тихенько запитує, чи далеко я їду? Я спершу не зовсім зрозуміла, що він хоче. А коли почав віддавати мені дві гривні з шести, які я дала йому за квиток, я зрозуміла, що хоче заховати гроші собі у кишеню. Сказала, щоб дав мені квиток. Виявилося, що кондуктори перестраховуються і квитка не дають лише тим пасажирам, які їдуть одну-дві зупинки. Тепер я вже вивчила цю схему і одразу вимагаю квитка.
Кондуктор може втратити премію
Не писати у соцмережах і не скаржитися журналістам на поганих кондукторів та інші проблеми у електротранспорті міста, а звертатися у приймальню КП “Тернопільелектротранс” закликає пасажирів директор цього підприємства Андрій Мастюх. Він обіцяє перевірку кожного випадку і відповідь щодо нього.
– У нас є таке поняття як депреміювання і за кожен такий випадок кондуктор має 100 % зняття премії, – каже він. – Це дуже жорстка санкція. Кожен кондуктор має свою суму цієї доплати, але повірте мені, це далеко не 10 і не 100 гривень, йдеться про тисячі.
Проте якщо скаржитесь на кондуктора, потрібно чітко повідомляти номер тролейбуса, маршруту, дату і годину, коли це сталося, наголошує Андрій Мастюх. Бо буває, люди навіть не знають, яким тролейбусом їхали і мовляв, не хочуть на людину наговорювати, просто повідомляють, щоб більше так не робили. А на лінії працює 50 тролейбусів і якщо немає жодних даних про нього, то визначити його буває складно.
– Як тільки нам приходить повідомлення, ми проводимо перевірку. Визначаємо тролейбус, кличемо кондуктора, спілкуємося, отримуємо пояснення, адже повірте ситуації бувають різні і не завжди праві пасажири, – каже він. – У нас є створена комісія, в яку входить юрист, керівник відділу кондукторів, заступник керівника і є наказ на депреміювання. Ми на всі випадки реагуємо і даємо відповідь тим людям, які до нас звернулися.
Користуйтесь електронним розрахунком
Андрій Мастюх радить пасажирам використовувати електронний розрахунок за проїзд, тоді жодних проблем з кондукторами не виникатиме.
– Ми запровадили електронну систему, в кожному тролейбусі є валідатор, який не залежить від кондуктора, – каже він. – Прошу дуже, ви підходите, прикладаєте до валідатора електронний квиток, отримуєте друкований квиток і від кондуктора ви не залежите. Теж саме із банківською карткою, – провів оплату через валідатор, отримав квиток і все. Думаю, сьогодні у Тернополі найпрогресивніша система боротьби з такими моментами.
Зарплата кондуктора 6-7 тисяч гривень плюс премія, зауважує директор КП “Тернопільелектротранс”.
– У нас є система преміювання за оплаченого пасажира і повірте мені, що втрачати цю доплату ради якихось навіть 5 пасажирів, за яких недоплатили гроші, а контроль це виявить, це дуже ризиковано, – каже Андрій Мастюх.
Довідка
Про кондукторів-порушників повідомляйте у КП “Терпонільелектротранс” за номером телефону 46-62-88 або пишіть на електронну адресу ternotet01@meta.ua.