
На Тернопільщині здійснюють капітальний ремонт аварійного мосту між селами Плотича та Івачів-Долішній Тернопільського району. Штучна споруда є складовою траси Р-39 – однієї з найбільш завантажених доріг на Тернопільщині. Звели міст через струмок у 1952 році, – повідомляють у Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області.
Потреба відремонтувати штучну споруду виникла у зв’язку з численними дефектами, які були виявлені під час обстеження:
- відбувся розмив кам’яної кладки та просідання плит прогонової будови внаслідок замалого діаметра отвору мосту;
- через відсутність гідроізоляції стан прогонової будови – аварійний, сталося замокання плит прогонової будови;
- виявили вилуговування бетону, сітку тріщин, оголення робочої арматури, прогин плит;
- по всій довжині мосту утворилася колійність, напливи, просадки, порушення цілісності;
- конуси мосту обсипалися;
- з’єднання відкрилків з тілом берегових опор – порушене;
- існуюча парапетна залізобетонна огорожа мосту зруйнована повністю;
- підходи до мосту були відсутні.
Міст знаходився у 5 непрацездатному стані з обмеження руху транспорту по ньому 10 т, що в умовах постійного транзиту через Тернопільську область гуманітарних та оборонних вантажів значно ускладнювало логістику.
У межах капітального ремонту замість конструкції мосту влаштовуємо водопропускну трубу. Вона буде складатися з трьох залізобетонних труб. Це забезпечить збільшення водопропускної здатність штучної споруди, що особливо важливо під час весняного водопілля. Також під час капітального ремонту заасфальтуємо підходи до штучної споруди з 2 боків. Сама ж дорога буде приведена до нормативних поздовжніх, поперечних ухилів та геометричних параметрів. Це поліпшить оглядовість на ділянці автошляху Р-39.
Підрядна організація Служби відновлення вже влаштувала об’їзд ремонтованого об’єкта, провела підготовчі роботи та демонтувала старий міст. Напередодні зробили бетонну основу під труби. Сьогодні на об’єкті монтують залізобетонні труби.
Р-39 Броди – Тернопіль є найбільш завантаженою регіональною дорогою Тернопільщини. У 2020-2021 роках було проведено середній поточний ремонт більшої частини автошляху від межі з Львівською областю до села Ігровиця. На 2022 рік було заплановано повністю привести дорогу до ладу. Також планувалося будівництво дворівневої розв’язки на перехресті Р-39 та дороги Р-41 Обхід Тернополя. На жаль, через повномасштабне вторгнення росії ці плани довелося відкласти.