29.03.2024
Новини

«У кращому випадку рік». Тернопільська міська рада заборонить рух транспорту над залізничною колією міжнародного сполучення

Великогаївський міст перекриють для проїзду з 1-го травня не менше, ніж на рік. Таку інформацію озвучив міський голова Тернополя Сергій Надал.

Нещодавно на сайті Тернопільської міської ради оприлюднили висновки експертів про аварійний стан дорожньої споруди.

«Стан конструкцій шляхопроводу, в цілому, вказує на високу ймовірність обвалення елементів прогонової будови, що може спричинити техногенну аварію з руйнування шляхопроводу, інженерних мереж, прокладених по ньому, залізничної колії, автомобільних та залізничних транспортних засобів. За відповідною класифікацією стан шляхопроводу визначено як «стан 5 – непрацездатний», – йшлося в повідомленні.

Також уже підготовлений проект рішення виконавчого комітету  «Про припинення експлуатації шляхопроводу через залізничну колію на вул. Об’їзна – вул. Протасевича в м.Тернополі».

В преамбулі до проекту якраз враховуються висновки місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Тернопільській міській раді (протокол засідання № 4 від 21.03.2019р.).

Крім того, підставою перекриття моста є недопущенням виникнення надзвичайної ситуації.

Відтак, в результативній частині проекту рішення виконкому першим пунктом вказано:

«1. Заборонити рух транспорту по шляхопроводу на км 1337+620 дільниці Підволочиськ-Тернопіль в районі вул. Об’їзна – вул. Протасевича в м. Тернополі, над залізничною колією міжнародного транспортного коридору №3 „Берлін-Дрезден-Вроцлав-Львів-Тернопіль-Київ” з 01.05.2019р.».

Разом з тим і в разі затвердження проекту, Управління патрульної поліції в Тернопільській області повинно забезпечити нагляд за організацією руху транспорту та пішоходів в районі перекритого шляхопроводу вказаного в п.1 даного рішення.

З приводу перекриття великогаївського моста журналіст «Терміново» звернувся за коментарем до міського голови Тернополя Сергія Надала.

– Так. Це правда. Проект рішення виконкому вже є, але рішення ще не прийнято, – сказав міський голова.

 – У патрульні поліції вже відреагували?

– Було засідання комісії по надзвичайних ситуаціях, де представники поліції повністю підтримали, рекомендували закрити. Представники Укрзалізниці теж рекомендували закрити, Укравтодор також.

 – Надовго?

– У кращому випадку рік. Якщо будуть гроші. Чому так довго відкладалося? Тому що буде запропонована інша схема руху з врахуванням вулиці Гайової. Зараз дорожні знаки в процесі виготовлення. Сам міст може в будь-який момент впасти.

Майже поруч моста заїзд на головне дорожнє сполучення до села Великі Гаї – центр Великогаївської громади. Саме на цю дорогу повертають маршрутки та приватний транспорт до  села.

– Це чиї питання: мої чи Великих Гаїв? – відповів риторично міський голова Тернополя. – Там їздить лише 30% міського транспорту. Все решту – з районів і хтозна-чий. Ми зараз якнайшвидше ремонтуватимемо «горбатий» міст. Наше питання: Гайова і «горбатий» міст.

Голова громади Олег Кохман наразі не знає, як складеться далі ситуація. Він каже, що при обговорені цього питання його на експертні комісії давно не запрошували.

– Минулого року мене ще кликали на комісії, коли обговорювалося це питання. А цього року я прочитав із преси, що міст закривають. Наступного тижня, надіюся, що будемо говорити з Сергієм Віталійовичем, як ми будемо заїжджати в село і яка буде процедура.

Олег Кохман додав, що іншого заїзду в село нема, хіба-що через Великі Бірки та село Дичків, а це додається майже 20 кілометрів дороги. Він не вірить, що будівництво нового моста завершиться швидко.

– Це дуже масштабний проект, який буде важко реалізувати. Я його не підтримую. Будівництво моста може затягнутися не на один рік, – зазначив Олег Кохман.

Дискусії щодо ремонту великогаївського мосту тривають уже не менше двох років. Ще у вересні 2016-му міською радою прийняте рішення про перекриття руху на одній смузі та обмежено рух транспорту вагою понад 8 тонн.

Минулого року в мережі оприлюднено світлини з проекту реконструкції дворівневої розв’язки біля аварійного «Гаївського мосту». Начебто задум повинен бути втілений в 2019-2021 роках. Це передбачено планом регіонального розвитку Тернопільщини. Вартість нового моста може сягнути понад 200 млн. грн.

Перейти до панелі інструментів