29.03.2024
Новини

Щиро, креативно і позитивно: історія успіху “Їжі Файного міста”. Ексклюзив

Проєкту “Їжа Файного міста” – два роки. Як жартують натхненники цього задуму, створили його на початку карантину від нудьги. За цей час зняли уже понад 200 програм. Деякі з них переглянули майже 700 тис користувачів. А сторінка у Фейсбуці зібрала 36 тис постійних шанувальників. Як обирають заклади для зйомок, чому багато уваги приділяють невеликим містам, скільки їдять і чи насправді п’ють алкоголь під час створення сюжетів? Про усе це довідалося “Терміново”, провівши один знімальний день з “Їжею” у Кременці.

Один з секретів успіху – участь знаменитостей в проєкті

“Ми усі “весільники”, – каже режисер-продюсер проєкту Юрій Кулик. – Хтось у минулому, хтось робить день молодять кращим та веселішим і до нині. Через цю сферу і перезнайомилися. Звідти ж й друзі з КВН, які зараз відомі та впізнавані. Їхня участь у зйомках – це ще один із секретів успіху “Їжі Файного міста”.

Насправді під час зйомок можна помітити ще декілька секретів. “Їжа Файного міста” – це не лише про їжу. Це про місця, людей, атмосферу, гумор та позитивний настрій за будь-яких обставин.

Ведучі, увійшовши до закладу громадського харчування, не летять з оператором відразу на кухню, не перекидають каструлі з мисками та не вивертають усе з холодильника. Хлопці з однаковою повагою ставляться до власників великих ресторанів та господарів маленьких пиріжкових. Адже, кажуть, втримати на плаву бізнес під час війни чи пандемії зможе далеко не кожен. А от “Їжа Файного міста” стартувала якраз у карантин. І доволі успішно.

“Проєкт почався під час карантину. Ідея була моя, – розповідає ініціатор Андрій Турко. –  Потім приєдналися хлопці (Юрій Шкільняк та Юрій Кулик). Вони повірили у цей задум. Спочатку ми запускали проєкт на YouTube. Але все ж вирішили перемкнутися на Фейбук. І пішло дуже непогано. Одне з останніх відео набрало вже 670 тис переглядів.

розуміємо, що варто більше уваги приділити малим містам

Спочатку програми ми знімали здебільшого у Тернополі, Львові. Зараз розуміємо, що варто зосередитися на містах Тернопільщини. Адже обласні центри не обділені увагою таких проєктів, як наприклад, “Ревізор”. Їм не цікаві маленькі міста, а насправді тут є що подивитися і що показати, багато прикольних локацій”, – переконаний Андрій.

Для своїх програм “Їжа Файного міста” обирає заклади різного формату, опираючись на смаки місцевих мешканців. Як правило, у найбільшій спільноті того чи іншого міста публікують перелік закладів, який можна доповнити власними пропозиціями. Це може бути найкрутіший ресторан, або чебуречна біля автовокзалу, головне – народне визнання та цікава історія. Тоді люди голосують. Кілька закладів, що набирають найбільше прихильників, і стають героями програми.

Намагаємося не хейтити заклади

“Ми намагаємося не хейтити заклади. Обгадити може кожен, а знайти щось цікаве, виділити фішку набагато важче. Ми підтримуємо бізнес, який існує під час війни. Зараз дуже важко працювати. Більшість знайомих нам підприємців донатять від себе на армію. “Їжа Файного міста” теж не стоїть осторонь, робимо все, що в наших силах для бійців. Ми всі волонтери. Часом нам пишуть: “Хлопці, ідіть у військкомат!”, насправді ми там буваємо через день. Безліч корисних та необхідних речей для наших захисників робить зокрема Благодійний фонд Юрка Кулика “Файне. UA”.

З нами працюють хороші спонсори і це взаємовигідно. За рахунок цієї співпраці ми можемо популяризувати невеликий місцевий бізнес безкоштовно для нього. У нас всі перегляди і підписники реальні, не накручені”, – каже Андрій Турко.

На збільшення підписників та переглядів працює й креатив, цікаві імпровізації під час зйомок, гумор та щирість ведучих. Як жартують самі хлопці, у них важка робота, бо доводиться багато їсти. І справді, бодай спробувати по кілька страв у кожному закладі за день непросто. А ще ж потрібно дегустувати й міцні напої! І так, у програмах вони справжні. Це не кіно, а проєкт максимально близький до свого глядача, тому й улюблений.

Неабияку цікавість і увагу місцевих викликала знімальна група у Кременці. Тут замість традиційних 2-3 закладів для зйомок обрали аж 7.

“У Кременці більше закладів і тому зйомки розбили на дві програми. Могли б і більше зняти, але так багато про Кременець не дивитимуться. Тут цікаво, гарно, атмосферно”, – каже Юрій Шкільняк.

На завершення відвідин закладу “Їжа Файного міста” лишає пам’ятку з власним логотипом в усіх закладах, де побувала група.

“Всюди добре, а в Тернополі і Україні смачно!” – гасло проєкту. І, як показав досвід крайньої зйомки, у волинській частині Тернопільщини смачно по-особливому. Де у Кременці можна поснідати уже о 8.00, де найавтентичніші гречані вареники, де найсмачніші бургери і де можна спробувати оспівану в “Енеїді” шпундру, дізнайтеся незабаром на сторінці “Їжі Файного міста”.

Перейти до панелі інструментів