Уже близько місяця у Тернополі точаться розмови щодо нових тарифів на проїзд у міському транспорті. Підняти ціну з п’яти до дев’яти гривень у маршрутках вимагають перевізники міста.
16 жовтня у актовій залі комунального підприємства «Тернопільелектротранс» вони заяви свої вимоги під час громадських слухань, що проводила міська влада. Про це писали журналісти «Терміново».
Відтак, у Тернополі питання тарифів на проїзд набуло широкого обговорення. Адже нові ціни сягнуть рівня столичних, попри те, що в Тернополі рівень середньомісячної заробітної плати один з найнижчих в Україні серед обласних центрів.
Картосхему вартості проїзду в громадському транспорті у містах України підготував Іван Рудакевич з ГО «Центр локального розвитку та громадських ініціатив». Для порівняння доходів населення він також створив картосхему рівня середніх зарплат по регіонах України.
– Причиною створення тих карт і аналізу інформації є наміри підняти вартість проїзду в міському транспорті в Тернополі до найвищих цін в Україні! – зазначає Іван Рудакевич.
У ході дослідження автор звертає увагу на порівняльні моменти в рейтинговому визначенні:
– найдешевший електротранспорт в Івано-Франківську, Полтаві, Черкасах, Кременчуці;
– проїзд для студентів у Черкасах чи учнів в Івано-Франківську БЕЗКОШТОВНИЙ! Черкаси заслуговує бути раєм для українських студентів;
– найдешевші маршрутки переважно в центрі України (Черкаси, Суми, Полтава), напевно, через “Рути” на газі;
– найдорожчий проїзд переважно у містах-мільйонерах – Києві, Харкові, Дніпрі. У Львові найдорожчий електротранспорт, а в столиці є маршрутки по 5 гривень. Однак Тернопіль їх вирішив обігнати!(
– відповідно й зарплати найвищі у Києві, Дніпропетровщині і Донеччині. Хоча приємно здивували також Львівщина і Закарпаття.
– Відповідно виникає логічне запитання до міської влади Тернополя та місцевих перевізників – Чи не зависоку “планку” берете панове? 6-7 гривень за проїзд в тролейбусі та 9-10 у полатаних маршрутах б’ють всі рекорди у загальноукраїнському контексті. І ще дивно, скільки мешканці та гості міста терпітимуть таких “міцних господарників? – резюмує Іван Рудакевич.