20.04.2024
Аналітика Місто Новини Розслідування

Пусті обіцянки та безперспективні каральні дії: чому влада Тернополя ігнорує проблему, яка спричиняє конфлікти і незручності у місті?

Припаркувати у Тернополі автомобіль – неабияка проблема для водіїв. Адже кількість транспортних засобів щороку зростає, а парковок відверто не вистачає. Тому ситуації, пов`язані з відсутністю належної кількості паркомісць, нерідко закінчуються конфліктами. 

Виклики муніципальних інспекторів та евакуація автомобілів порушників проблему не вирішують. Водії все частіше паркують свої транспортні засоби на тротуарах, на газонах, у місцях під заборонними знаками, бо просто не мають можливості залишити авто без порушень. 

Як повідомили Терміново в міській раді, найчастіше водії порушують правила дорожнього руху щодо стоянки в заборонених місцях на бул. Т.Шевченка, вул. Шептицького, вул. Руській, на перехрестях біля ЗОШ №3 і №4, перехресті вул. Острозького – бул. Шевченка, перехресті бул. Шевченка – вул. Камінна – вул. Опільського – вул. Качали, майдані Героїв Небесної сотні. 

А що ж робить влада Тернополя, щоб вирішити дані проблеми, які альтернативи пропонує водіям? На дане конкретне питання інформаційного запиту ми отримали банальну відписку.

“Кожен водій транспортного засобу  має змогу паркуватись на вуличній мережі м.Тернополя у відповідності до вимог ПДР”. Ось і все, що є сказати владі міста щодо того, як вона “вирішує” проблему. 

Обіцяні мером багаторівневі парковки так і не збудували

Частково проблему з незаконно припаркованими транспортними засобами, зокрема, у центрі Тернополя, могло б вирішити будівництво багаторівневої парковки за зразками паркінгів західної Європи. Розмови про це ведуть ще з 2014 року. 

Закордонний досвід свідчить, що такий паркінг може не тільки вирішити проблему паркування, зокрема, у дворах, але й створити комфортні умови  для життя всіх містян. 

Це розуміє і влада міста. Зокрема, у 2014 чиновники мерії вели мову про спорудження підземного паркінгу на нинішньому майдані Героїв Небесної сотні коштом інвестора, заявлялося, що це буде “перший підземний паркінг в Західній Україні”.

Через два роки у мерії знову повернулися до розмов про багаторівневі паркінги. 

«У Тернополі з кожним роком збільшується кількість автомобілів, однак проблемним залишається питання паркування, оскільки місць на існуючих стоянках у місті не вистачає. Єдиний вихід для вирішення цієї проблеми – це будівництво багатоповерхових парковок», – цитувала пресслужа міської ради начальника управління стратегічного розвитку міста Юрія Дейнеку ще у 2016 році. Інформація називалася “Тернопіль вирішує проблеми паркування по-європейськи”, що є типовим прикладом того, як на офіційному сайті міської ради вводять тернополян в оману. 


У цьому ж повідомленні міський голова Тернополя Сергій Надал стверджував, що у місті вже будується багаторівнева парковка за зразками паркінгів столиць західної Європи. 

– Вона буде розташована біля 23 школи в одному з найбільш густонаселених районів Тернополя, а саме будівництво почалося після неодноразових звернень мешканців мікрорайонів Канада та вулиці Злуки. Окрім створення інфраструктури для цивілізованого паркування такі парковки дозволяють також вирішувати проблеми паркування у дворах, задимленості дворів через прогрів авто узимку та охорону транспорту у нічний час, на що сьогодні часто скаржаться тернополяни, – зазначав Надал.

Читайте також: Міфи новітнього Тернополя: гучні обіцянки місцевої влади, які так і лишилися на словах

Про долю цього проєкту в мерії повідомити повідомити не змогли. Чому? Можливо тому, що на місця обіцяної Надалом багаторівневої парковки насправді постане житловий будинок?

Не змогли в міській раді чітко відповісти і на питання, коли ж у місті збудують хоч одну багаторівневу парковку? І чому їх досі немає?

Читайте також:  Біля школи №23 таки буде багатоповерхівка. Замість автостоянки

“Відповідно до стратегії  та концепції генерального плану Тернополя, на даний час розроблено та затверджено містобудівні документації – детальні  плани території житлових районів “Кутківців” та “Пронятин”, мікрорайонів “Північний” та №6, якими  визначено території під будівництво багаторівневих паркінгів,”– такою є відповідь мерії на подані вище питання.

Проблему вирішують навіть з холодною зброєю

Наразі проблему браку паркувальних місць та некоректно припаркованих автівок в обласному центрі продовжують “вирішувати” з допомогою евакуаторів та… вирубування дерев під нові паркувальні місця у дворах.

Тернополяни від таких дій далеко не в захваті. У квітні цього року хвилю обурення спричинило вирізання дерев у дворі на вулиці Симоненка. Мешканці будинку, які виявили на місці дерев пеньки, були шоковані, коли дізналися, що на місці дерев, які давали тінь та кисень і захищали їх будинок від пилюки з прилеглої дороги, буде парковка. 

Читайте також: Вирубка дерев заради парковок: конфлікт світобачень, який загрожує пересварити чималу кількість тернополян

Загалом облаштування паркомісць ціною знищення зелених зон тернополяни не сприймають. Це зокрема засвідчило опитування тернополян на нашому сайті.  88% тернополян висловилися проти такого вандалізму. І тільки 11% погодилися з будівництвом парковок ціною знищення зелених насаджень, бо треба ж десь ставити авто.

Конфлікт на вул. Симоненка – далеко не єдиний. У березні цього року проблему паркування у специфічний спосіб вирішував ексначальник міського управління транспорту Ігор Мединський. Поблизу будинку на Новому світі він намагався понищити конструкцію паркувального бар`єра з допомогою сокири. Відео з цим інцидентом в інтернеті розмістила голова тамтешнього ОСББ. 


Боротьба з наслідками без усунення причини

За даними міськради, загалом у Тернополі є 17 майданчиків для паркування транспортних  засобів на 637 машиномісць загальною площею 10,5 тис. м кв. З них платне паркування здійснюють на 14-ти майданчиках загальною площею 7,1 тис. м кв на 455 машиномісць. 

За останні чотири роки кількість паркомісць у місті зросла тільки на 41 одиницю (!!!). Для порівняння, у 2017 році парковки були розраховані на 596 машиномісць, у 2018 – на 619, у 2019 – теж на 619, у 2020 – на 637, у 2021 ця кількість так і не змінилась.

Ми поцікавились у мерії, як керівництво міста оцінює наявну кількість паркомісць? Чи є вона, на думку чиновників, достатньою? А якщо парковок таки не вистачає, то які шляхи вирішення проблеми бачать очільники Тернополя?

Відповідь мерії засвідчила, що керівництво місто дані проблему просто ігнорує.

“Скарг на роботу операторів паркування та пропозицій щодо збільшення майданчиків для паркування не надходило”. Ось власне і все бачення міського голови та його команди щодо головного болю тисяч водіїв Тернополя. 

“Майданчики для платного паркування обслуговують ПП”Привокзальний майдан” та ФОП Бойчук Віталій Ігорович. Конкурс з визначення операторів господарювання затверджено рішенням виконавчого комітету виконавчого комітету від 13.06.2012 року №978. Конкурс проводиться за умови визначення організатором необхідності його проведення або закінчення строку дії або розірвання договору з попереднім оператором паркування”, – повідомила  міськрада у відповіді на інформаційний запит за підписом заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Ігоря Крисоватого.

Однак якою є стратегія мерії з вирішення проблеми браку паркомісць залишається загадкою. А те, що проблема різко наростає, свідчать дані про правопорушення.

Якщо інспектори муніципальної інспекції за порушення правил зупинки і стоянки у 2020-му році евакуатором забрали 97 автомобілів, то за 4 місяці 2021-го року – вже 258(!). Це – більш, як удвічі.

Ми поцікавилися у мерії, на скільки ефективними вважає керівництво міста задіяння евакуаторів і саме каральні методи. Відповіді на це питання так і не отримали.

Читайте також: У Тернополі припарковані з порушеннями автомобілі забиратимуть на штрафмайданчик (фото)

Наразі ж стає очевидним, що окрім “батога” в мерії не пропонують жодного “пряника”. Водіям у міста не надають жодних альтернатив і фактично провокують масові порушення правил щодо зупинки чи стоянки транспортних засобів в заборонених місцях.

Але навіть тут не обходиться без подвійних стандартів. Скажімо, на тротуарі на вул. Острозького біля Дому правосуддя постійно масово паркують автомобілі. На скільки це законно? Чи справді дана стоянка є легальною? Якщо ні, тому чому евакуатор не забирає автомобілі звідти?

Відповідь мерії на дане питання виявилась прозаїчною: “Згідно ПДР п.15.10(в) стоянка забороняється на тротуарах, за винятком легкових автомобілів, які можуть бути поставлені на краю тротуарів, де для руху пішоходів залишається щонайменше 2 м”. 

Зазначимо, що паркування – це лиш одна з численних проблем міста, яка не вирішується. Чи виконує керівництво міста свої обов’язки щодо розвитку Тернополя та покращення комфорту тернополян? Чи заслуговує тих захмарних зарплат, які собі нараховують чиновники? На ці питання кожен може дати відповідь сам. 

Перейти до панелі інструментів