23.11.2024
Аналітика Новини

Хто винен – невістка! Або як звітували про мільярд на дороги в Тернопільській ОДА

Понад мільярд гривень державних коштів цього року виділено на ремонт доріг в Тернопільській області. Як справляються посадовці у використанні цих грошей для покращення транспортної мережі Тернопільщини?

Вперше в Тернопільській ОДА після скандалів з тендерами на поточний та середній ремонт доріг області провели прес-конференцію. Спікерами виступили перший заступник голови ОДА Іван Крисак, начальник Служби автомобільних доріг області Богдан Юлик та начальник Управління капітального будівництва Віктор Кузяк.

Четвертим спікером мав би бути Володимир Шашкін – начальник Управління  регіональногорозвитку,  інфраструктури та дорожньогогосподарства ТОДА. Однак, за півтора години проведення заходу він ні слова не сказав.

Догана за успіхи

Богдан Юлик виступив першим.  Розповідав про плани та успіхи на дорогах загальнодержавного значення.

Він відмітив, що в планах цього року завершити капітальний ремонт дороги на відрізку 11 км на трасі Тернопіль-Кременець. На це витратять 154,3 млн. грн. Також заплановано завершити цьогоріч об’їзну навколо Тернополя зі сторони «Подолян» і Великого Глибочка. Капітальний ремонт об’їзної, а це 14,5 км, вартуватиме державному бюджету 249,7 млн. грн.

Також похвалився близьким завершенням робіт на трасах Тернопіль–Львів–Рава-Руська. А в наступному році анонсував ремонт дороги на Івано-Франківськ по трасі Стрий – Тернопіль –Знам’янка.

Зі звіту Богдана Юлика. Надано прес-службою САД в Тернопільській обл.

Втім, попри свої успіхи на посаді, у червні та липні про Тернопільську САД критично згадував у своїх дописах міністр інфраструктури України Володимир Омелян. Зокрема, міністр в одному зі своїх фейсбучних дописів зазначав: «Таке враження, що як обходити законодавство Остап Бендер вчився в Тернопільському САД».

Такий коментар Володимир Омелян адресував Богдану Юлику через поділ доріг місцевого значення по 40 метрів. Це дозволило САД заключати договори з підрядниками на суму меншу 200 тис. грн. Відповідно, оминати проведення відкритих торгів у системі «Прозоро».

При цьому варто зазначити, що документацію на допорогові закупівлі готували в Управлінні капітального будівництва.

Разом з тим, редакції «Терміново» відомо, що два тижнів тому Богдан Юлик отримав догану від виконуючого обов’язки Голови Державного агентства автомобільних доріг України Славоміра Новака.

Про наявність догани Богдан Юлик підтвердив. Він визнав, що осуд міністра інфраструктури заслужив за підписання договорів на ремонт доріг по 40 метрів.

– Насправді догана дана не по основній діяльності, а за відсутність належного контролю. Що стосується критики міністра інфраструктури, в даному випадку критика відбулася по ситуації саме з місцевими дорогами. Ним було відмічено про те, що є ділянки, які протяжністю по 40 метрів – каже начальник САД в Тернопільській області.

Він добавив, що при підписанні договорів на ремонт доріг по 40 метрів керувався наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, яким затверджено Порядок визначення предмету закупівлі. А також Державними Галузевими будівельними нормами (ГБН).

Крім того, Богдан Юлик зазначив, що САД не є балансоутримувачем доріг місцевого значення і проектно-кошторисна документація була на кожну 40-метрову ділянку дороги як на окремий об’єкт. САД відповідно до розпоряджень голови Тернопільської ОДА є лише замовником.

– По цій ситуації були проведені перевірки Державним агентством автомобільних доріг, незалежними аудиторами. Порушень у діях Служби автомобільних доріг немає, – підсумував відповідь про свою догану керівник Тернопільської САД.

Нуль договорів на 315 мільйонів гривень

До начальника УКБ Тернопільської ОДА Віктора Кузяка по ситуації з місцевими дорогами теж звучали питання. Неодноразово помічено, що в систему «Прозоро» виставлялись тендера на ремонт доріг по одній й тій ж самій ділянці. Для прикладу, по ремонту дороги Бережани–Розгадів УКБ оголосило 4 тендери вартістю від 1,8 млн. грн. до 3,6 млн.

Помилки на декілька мільйонів гривень. Скрін-1 з системи “Прозоро” .

Віктор Кузяк визнав, що це помилка його підлеглих.

– Це технічна помилка сталася з вини нашого працівника. Ми швиденько справились. На сьогоднішній день цієї помилки вже немає. У тендери внесені зміни, – прокоментував він ситуацію з дубляжем тендерів на кілька мільйонів гривень.

Помилки на декілька мільйонів гривень Скрін-2 з системи “Прозоро”.

Питання до нього озвучили також представники Тернопільського осередку ВО «Автомайдан». Павло Іванечко запитав Віктора Кузяка, скільки УКБ заключило договорів з підрядниками на ремонт доріг місцевого значення.

– Скільки договорів уклало УКБ на ремонт доріг місцевого значення за сім з половиною місяців? Чи скільки тендерів успішно проведено? Назвіть одну цифру, скільки? Нуль? – підкреслив питання автомайданівець.

– Правильно, – відповів Віктор Кузяк.

Варто відмітити, на прес-конференції Іван Крисак озвучував, що цього року державних коштів на ремонт доріг місцевого значення Тернопільської області виділено 315 млн. грн.

Як зазначив Віктор Кузяк процес оголошення тендерів він міг проводити лише з квітня цього року. Крім того, зауважував, що до 1 вересня замовником по ремонту доріг є САД, де керівником Богданом Юликом. Тим самим він зробив реверанс до першого спікера, який перед ним заявляв, що тендерну документацію розробляють в УКБ.


Хто винен? Невістка
!

Свій виступ Іван Крисак розпочав з загальних сум, які виділені на ремонт усіх доріг області протягом останніх років. У 2018-му найбільше – понад півтори мільярда.

– Цього року тільки на дороги загальнодержавного значення ми очікуємо приблизно 1 мільярд 300 мільйонів гривень. Плюс 315 мільйонів на місцеві дороги. Ми на сьогоднішній день майже 70% коштів по державних дорогах отримали і вклали їх. Маємо результат, – сказав перший заступник голови ОДА.

Щодо місцевих доріг по районах успіхи ОДА не такі показові.

– На 315 млн. по місцевих дорогах передбачили ремонт по 67 ділянках, протяжністю 75 км. На сьогоднішній день з 67-ми доріг на 11-ти дорогах завершені або йдуть роботи по поточному та середньому ремонтах.

Причиною, що не вдається так швидко освоювати кошти по місцевих дорогах, чиновник називає високу конкуренцію на тендерних закупівлях. Крім того, до Антимонопольного комітету (АК) звернувся зі скаргами один учасник тендерів, якого замовник «зняв» з торгів. Висновок АК – скасувати три великих тендери на ремонт доріг місцевого значення.

– Колегія Антимонопольного комітету, яка розглядала скарги, вказала нам на недоліки по трьох пропозиціях і зобов’язала нас визнати їх як недіючими. А два тендери залишили. Це по Бучачу і Монастириську, а також по північних районах: Кременець, Ланівці, Збараж і Шумськ.

Уривок з висновку Антимонопольного комітету щодо одного зі скасованих тендерів

За його словами, щодо трьох скасованих тендерів, які стосувались інших 11 районів, розпочнеться нова процедура. В ОДА вирішили «розбити» на 50 тендерних пропозицій, з яких близько 30 уже виставлено в систему «Прозоро».

Втім, як зазначається у висновках АК, причиною скасування тендерів є не зовсім недоліки, а порушення замовником-ОДА-УКБ цілої низки статей Закону України «Про публічні закупівлі».

Про це наголосили на прес-конференції «автомайданівці». Однак, модератор заходу Мар’яна Юрик їм зауважила, що це прес-конференція для журналістів. Хоча напередодні прес-служба ОДА запрошувала взяти участь в обговорені звітування ширше коло осіб, не тільки представників ЗМІ, а й громадськість.

Наша пісня гарна нова…

На цьому заході також був представник Національної поліції. Після публікацій в медіа про поділ доріг по 40 метрів правоохоронці зареєстрували кримінальне провадження. До них звертався навіть голова Тернопільської ОДА Степан Барна, про що він сам заявляв.

Участі у цій прес-конференції він не взяв. Перебуває у відпустці.

Поки Степан Барна на відпочинку його обов’язки виконує перший заступник Іван Крисак. Останній підписав нове розпорядження, внісши зміни в попереднє, яке 11-го травня ц. р. стало основую всього скандалу навколо ремонту доріг місцевого значення в Тернопільській області.

Про новий документ стало відомо після прес-конференції. Спікери про це не озвучували.

Перший заступник голови ТОДА вніс зміни в Розпорядження №373-од, яким Степан Барна 11 травня ц. р. визнав замовником робіт і послуг з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення САД на травень-червень 2018-го. Іван Крисак продовжив на місяць функції замовника установі під керівництвом Богдана Юлика до кінця серпня.

Перейти до панелі інструментів