25.04.2024
Новини Промо

5 доріг та 6 мостів на ремонті. Велике будівництво у Тернопільській області набрало обертів

Ще п’ять років назад у Тернопільській області не могли відремонтувати жодного кілометра державних доріг. Та завдяки програмі Велике будівництво за 2020 рік у регіоні відновили понад 162 км державних автошляхів. З них у верхньому шарі готово 84,5 км. Ба більше, у населених пунктах тепер влаштовують тротуари та нову систему освітлення, бар’єрне огородження та встановлюють дорожні знаки нового зразка.

«У цьому році САД планує відновити понад 200 км доріг державного значення. Цей показник – рекордний за усі роки незалежності. Ба більше, цей план більший, ніж сукупна протяжність відремонтованих доріг у області доріг з 2010 по 2019 роки,» – зазначив в.о. начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Микола Довгошия.

Будівельний сезон погода дозволила повноцінно відкрити 22 березня. Тоді стартували роботи на пріоритетному об’єкті Великого будівництва у цьому році – Дорозі ЄдностіМ-30 Стрий – Ізварине. Вона у нашій області збігається з нині існуючим автошляхом М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка. Перша бригада субпідрядника почала працювати у с. Підгороднє Тернопільського району. Передусім почали готувати до ремонту міст.

Сьогодні на відрізку Тернопіль – Бережани вже чимало зроблено. Зняли старе зношене покриття на 16 кілометрах, укріпили основу дороги на 6 км, влаштували перший шар дорожнього покриття на 4 км. Крім того, у населених пунктах почали влаштовувати тротуари. Стартували у Городищі. Вже готово 2,5 км доріжок з бруківки. Також лагодимо 3 мости на маршруті Тернопіль – Бережани: у селах Підгороднє, Почапинці та Шибалин. Половину першого мосту вже забетонували. На двох інших готуємося до цього відповідального процесу.

«Зауважимо, що міст через річку Ценівка у Шибалині перекритий для транспорту від суботи. Об‘їзд здійснюється мостом, котрий знаходиться поруч. Для уникнення затримок у дорозі, радимо виїхати заздалегідь або спланувати альтернативний маршрут,» – додає Микола Довгошия.

Ділянка майбутнього автошляху М-30 Стрий – Ізварине  в Тернопільській області проходить від меж Івано-Франківщини та Хмельниччини через Тернопіль. Від обласного центру до межі Хмельницької області її лагодили 2018 року. А от від Тернополя через місто Бережани до меж Івано-Франківської області цей автошлях не знав ремонту ще з 1990-х років.

Ще одна міжнародна траса, на якій кипить робота – М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече. 145 км цього автошляху почали відновлювати торік. Цьогоріч підрядник завершить роботи на 4 ділянках. Так, верхній, фінішний шар покриття вже почали влаштовувати поблизу Кобиловолок. На 2,8 кілометрах траси верхній шар вже украли. Крім того, продовжують водовідведення, встановлення бар’єрного огородження, тротуарів у населених пунктах.

Вирівнюючий 10-сантиметровий шар крупнозернистого асфальтобетону влаштовано і на 3 кілометрах дороги Р-39 Броди – Тернопіль біля офтальмологічного санаторію «Барвінок». Попередньо на ділянці ремонту відфрезували зношене покриття та провели укріплення основи дороги методом холодної регенерації. За програмою Велике будівництво у 2020 році відновили 11,6 км від межі з Львівщиною і до селища Залізці включно. Цьогоріч, керуючись маршрутним принципом, відновлення автошляху продовжено до с.Хомівка.

На маршруті до Карпат, трасі Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль асфальтобетон почали укладати 27 березня. На 10 кілометрах від Дарахівського перехрестя у бік Бучача вже є перший шар покриття, завтовшки 10 см. Підрядник сьогодні проводить земляні роботи та влаштування тротуарів у населених пунктах. Нагадаємо, торік 10 кілометрів від смт. Дружба до Дарахівського перехрестя почали ремонтувати. Цьогоріч відновлять решту дороги Н-18 у межах Тернопільської області.Крім оновлення покриття, у населених пунктах буде встановлено освітлення, пішохідні доріжки, буде замінено дорожні знаки та встановлено бар’єрне огородження. У місті Монастириська дорожники продовжать виконувати обіцянку з покращення безпеки: дельта-блоки по типу Нью-Джерсі й надалі встановлюватимуть на ділянках з крутими поворотами на спусках/підйомах. У межах села Дарахів та міста Монастириська на небезпечних ділянках тротуари матимуть перильну огорожу.

5 кілометрів першого шару дорожнього покриття влаштували і на територіалінй дорозі Збараж – Підволочиськ. Також у рамках поточного середнього ремонту підрядна організація почала лагодити міст на цій дорозі. Нагадаємо, відновлювати дорогу Збараж – Підволочиськ почали торік. Поточний середній ремонт заплановано провести на 8,9 км автошляху. У 2020 році на 4 кілометрах автошляху провели регенерацію основи та влаштували вирівнюючий шар покриття. У цьому році цю ділянку «накриють» верхнім шаром покриття та продовжать ремонт

Що ж до мостів, то крім вищезгаданих, у нашій області з 2020 року капітально ремонтують ще два: у Струсові та Лисівцях. Якщо на першому процесу рухається поволі, то на другому – великий прогрес. Береги річки Серет вже з’єднали балками прогонової будови. Мостобудівники завершили монтаж 21 балки на мосту в селі Лисівці (траса Р-24 Татарів – Косів – Коломия – Кам’янець-Подільський). Наступним етапом стане бетонування шкафних стінок штучної споруди.

Перейти до панелі інструментів