29.03.2024
Новини Соціальні проблеми

“Давно переживали, щоб нас не привалило”: на Тернопільщині аварійна електроопора впала на дорогу і зачепила автомобіль (фото)

Аварійна електроопора впала на виїзді із Бережан, зачепивши залишене на узбіччі, біля подвір’я, авто. На щастя, водій травм не отримав, а машина, котра саме їхала дорогою, встигла загальмувати. Інакше без постраждалих би не обійшлося. Чому так трапилося, розбиралася журналістка Терміново.

Про те, що стовп аварійний, в Бережанському районі електромереж знали, запевняє місцева жителька Тетяна Дмитрусь. Це саме її родина роками жила біля цієї електроопори і це на їхнє авто вона вчора впала.

– Відколи ми там живемо, стовп був у такому стані. Це років 14. Ми неодноразово працівникам РЕМу казали, щоб вони опору демонтували, – пояснює пані Тетяна. При цьому уточнює: скаржилися усно, письмових звернень не було. – Ми звертали увагу, бо це є траса міжнародного значення. Зрештою, ми також всі ходили тією дорогою і переживали, щоб нас не привалило часом.

Щойно обрізали дроти, електроопора впала

За словами жінки, працівники РЕМу (насправді це були робітники підрядної організації, а не РЕМу – авт.) два тижні міняли опори електромереж, а свої кабелі перекидали на нові стовпи. Біля аварійного, на вул. Тернопільській 48-50, також поставили новий. Але на старому ще залишалися укртелекомівські кабелі, тож демонтувати його не могли.

– А вчора хлопці з Укртелекому прийшли, попросили чоловіка вигнати авто з подвір’я, мовляв, будуть обрізати дроти, щоб вони не впали на машину, – продовжує розповідь пані Тетяна. –  Чоловік автомобіль забрав, працівники сказали відігнати авто ще трохи вперед, але зробити це було неможливо, бо там стояли якраз їхні машини, то він від’їхав назад.

Тетяна каже: чоловік навіть не встиг вийти з авто. Щойно обрізали дроти, аварійний стовп одразу ж завалився на дорогу, наче тільки на них і тримався. При падінні зачепив авто її родини.

– З міста якраз нешвидко їхало інше авто і водій встиг загальмувати. Їхали би вони швидше чи чоловік відігнав би авто ще далі, то були би жертви, – моделює ситуацію жінка. – Стовп бетонний, великий.

Стовп вже не одне десятиліття був пошкодженим. (Фото: Тетяна Дмитрусь)

На місце інциденту викликали патрульних, ті опитали майстрів та родину Дмитрусів. Приїхали і представники РЕМу та Укртелекому. 

– Останні одне на одного перекидають відповідальність, – розповідає Тетяна Дмитрусь. – РЕМ цікавить, чому Укртелеком обрізав дроти без них, а ті перекидають відповідальність на РЕМ, бо стовп їхній і давно аварійний. Між собою говорили, що Укртелеком мав зачекати, що роботи мали проводити з РЕМом. Ми ж тепер думаємо, хто нам має компенсовувати збитки?

Ремонт авто “потягне” 500 доларів

На перший погляд, авто Дмитрусів постраждало незначно, однак на сервісі оцінили приблизну вартість робіт в 500 доларів: змістився кузов, бік обдертий, побиті віконне скло та фари. У страховій компанії сказали, що випадок не підпадає під компенсацію.

На перший погляд незначні пошкодження “потягнуть” на чималу суму. (Всі фото: Тетяна Дмитрусь)

– Патрульні нам порадили поспілкуватися із представниками Укртелекому та РЕМу. Якщо вони не захочуть компенсовувати, то звертатися до суду. На когось подавати доведеться, бо як інакше? Якщо з Укртелекомом ми ще хоч про щось поговорили, то в РЕМі нас почали випитувати, мовляв, а чого це ми машину підігнали до стовпа? Та куди  нам сказали, туди ми і поставили, там заборонених знаків немає, – каже Тетяна Дмирусь.

Жінка переконана: інцидент трапився через халатність.

– Той стовп тримався за рахунок дротів. При доброму вітрі, або якби фура зачепила… Зрештою, стовп міг впасти на подвір’я до сусідів, бо на їхньому подвір’ї і стояв. Ми одразу за ними живемо, – розповідає жінка. 

За підказкою пані Тетяни ми пошукали на Google Maps фото, який вигляд мав стовп, чи справді був аварійним. Зображення каже саме за себе. Підпертий балкою – це якраз той стовп, який і завалився.

Крім підпори електропора мала ще й невелику балку, яка підпирала її з іншого боку.  (Скрін: GoogleMaps)

“Порушили техніку безпеки”

Щоб краще зрозуміти, чому трапилася така ситуація і чи можна було її уникнути, журналістка Терміново звернулася в Бережанський РЕМ. Його начальник Мирослав Лехіцький погоджується: стовп справді був аварійним, надтріснутим, тож навіть мав підпору під кутом у 45 градусів. Підтвердив він і те, що жодних письмових скарг щодо заміни опори не було. Але справа не лише в цьому. Багатьом опорам, які стоять на цій ділянці, – десь понад пів століття. Тож обрізати дроти на об’єкті без спеціальної вишки, а лише за допомогою верхолазів ніхто не мав жодного права – це порушення техніки безпеки, стверджує Лехіцький. 

– А робітники Укртелекому, – звертає увагу він, – саме так і зробили.

Як пояснив начальник РЕМу, наразі на ділянці працівники підрядної організації міняють електроопори, а заодно і кабелі. На оновлених опорах замість оголених дротів встановили ізольований кабель.

– Всі ці роботи проводили за допомогою спеціальної вишки. На старих опорах залишилися лише дроти Укртелекому, який має договір на спільну підвіску своїх радіокабелів. Укртелеком мав домовленість із головним інженером РЕМу, що свої дроти вони знімають одночасно з працівниками з монтажу кабелів. Але щось там у них не вийшло і в ті дні вони не прийшли, – зауважує Лехіцький.

При цьому наголошує, що зрізати свої дроти без погодження РЕМу Укртелеком не мав права.

– Вони мали дати заявку в Бережанський РЕМ, що на лінії залишилися їхні дроти і їх потрібно демонтувати. Ми, відповідно до заявки, мали би їх допустити до роботи, за умови, що вони мають відповідне обладнання – вишку. Де вони би її мали взяти: чи в нас, чи з Тернополя пригнати – були варіанти. Вони ж цих умов не дотрималися, оминули всі правила експлуатації, техніки безпеки і охорони праці, – підсумовує Лехіцький.

Потерпілі вирішили залучити юриста

Що ж до аварійної опори, яка таки впала, то демонтувати її мала би та ж сама підрядна організація, яка й міняла, пояснив начальник районного РЕМу. Однак зробити це не могли, бо на старих стовпах залишалися радіокабелі Укртелекому.

– Опора не впала би до тих пір, поки вони її не рушили, – переконує Лехіцький. – Так, вона була пошкодженою, тому вилізати на неї робітникам Укртелекому не можна було. Це порушення правил безпеки праці. Тим паче, нащо було казати чоловікові виганяти авто і ставити неподалік стовпа? Такого робити не можна було, не можна залишати транспорт біля електроопор! 

Чиновник вважає безпідставними звинувачення на адресу його організації. 

– Наші кабелі вже були на нових електроопорах. Якби стовп впав тоді, коли працювали робітники РЕМу чи підрядники, то так, ми винні і ми компенсовуємо. Але це Укртелеком обійшов всі вимоги, а звинувачують нас, бо начебто стовп наш. Але стовпи ж саме мали міняти, – звертає увагу начальник Бережанського РЕМу.

Наразі сконтактувати із Укртелекомом, аби отримати їхній коментар, не вдалося. Зважаючи на кінець робочого тижня та вихідні, ми надіслали письмовий запит, аби висвітлити позицію і цієї організації.

Тим часом Тетяна Дмитрусь каже, що з понеділка піде до адвокатів, аби зрозуміти, хто ж має відшкодувати їм збитки. Бо наразі дійти до компромісного рішення ні з Укртелекомом, ні з РЕМом у них із чоловіком не вийшло.

 

Перейти до панелі інструментів