У Тернополі пасками безпеки користується навіть не третина водіїв – результати дослідження

28,8% тернопільських водіїв користуються пасками безпеки. Середній показник по Україні ще нижчий – 24,4%. Такі результати дослідження, проведеного ГО “Vision Zero” та Центром демократії та верховенства права в рамках Кампанії “За безпечні дороги” восени 2019 року,.

Ременями безпеки регулярно користуються 24,4% водіїв, що майже ідентично результатам минулорічного дослідження. За словами експертів Кампанії, для того, щоб покращити ситуацію потрібні підвищити відповідальність за ігнорування ременів безпеки, яка сьогодні становить всього лише 51 грн, посилити контроль зі сторони поліції та проводити систематичні інформаційно-просвітницькі кампанії, йдеться на сайті ЦЕДЕМ.

Кампанія “За безпечні дороги” проводила дослідження упродовж осені 2019 року у 22 обласних центрах, а також Сєвєродонецьку та Маріуполі. Учасники кампанії перевірили 31 501 водія. Його метою було визначити, який відсоток водіїв в Україні насправді користується ременями безпеки та чи змінився він за попередній рік. Таке дослідження Кампанія “За безпечні дороги” проводить щорічно з 2017 року за однаковою методологією, відповідно до рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров’я, – методом спостереження.

За даними дослідження, лідером рейтингу став Київ – у столиці ременями безпеки користуються 51% водіїв. До топ-5 також увійшли Черкаси (40%)Львів (37%)Чернівці (34%) та Чернігів (33%). Тернопіль – на 9 місці (28,8%). Хоча торік показник був нижчим – 23,5%.

Однак у більшості досліджених міст рівень пристібання є вкрай низьким і не досягає навіть 30%. Найгіршими є показники у Маріуполі, Сєвєродонецьку та Кропивницькому – тут ремені безпеки ігнорують понад 85% водіїв.

“Рівень користування ременями безпеки не змінився у порівнянні з минулим роком через те, що штраф й досі залишається 51 гривень. Депутати минулого скликання двічі провалили законопроект про підвищення штрафу, спочатку у грудні 2018-го і потім у червні 2019-го. Розраховуємо, що новий парламент, виправить цю помилку та ухвалить зміни в законодавстві, які дозволять зберегти життя та здоров’я українців”, – наголошує Тарас Шевченко, директор Центру демократії та верховенства права.

За даними Кампанії “За безпечні дороги”, рівень користування ременями в Україні лишається найнижчим серед європейських країн.

“Якщо подивитись звіт ВООЗ від 2018 року, рівень користування ременями в Україні й близько не стоїть з країнами-сусідами. Жодна країна на Європейському континенті не має таких низьких показників дотримання законодавства у частині застосування ременів безпеки. Тому цілком логічно, що Україна має один з найвищих показників дорожньої смертності”, – відзначив Віктор Загреба, керівник дослідження та засновник ГО “Vision Zero”.

Причинами ігнорування ременів безпеки є необізнаність водіїв про їх важливість та вкрай низький штраф, який є найменшим у Європі. Для громадян він стає сигналом, що користування ременями є необов’язковим і формальним. Тож у водіїв не формується стала звичка пристібатися. При цьому, за даними ВООЗ, застебнутий ремінь безпеки міг би врятувати 50% жертв ДТП зі смертельним наслідком.

Водночас, рівень користування ременями у досліджених малих містах є значно нижчим, ніж у обласних центрах. Кампанія “За безпечні дороги” провела пробний підрахунок у МелітополіДрогобичіЗнам’янці та Ізмаїлі. За його результатами середній рівень пристібання у них склав лише 18%.

Нагадаємо, у 2018 році Кампанія “За безпечні дороги” ініціювала законопроект №8492, який передбачав збільшення штрафу за ігнорування пасків безпеки з 51 до 850 гривень. Законопроект спричинив публічну дискусію про важливість ременів безпеки, наслідком якої стало суттєве зростання рівня пристібання.

Однак Верховна Рада попереднього скликання не ухвалила законопроект у другому читанні, а потім не змогла розглянути аналогічний проект №10131, поданий повторно. Законопроект передбачав підвищення штрафів, яке у поєднанні з інформаційно-просвітницькими кампаніями спонукало б водіїв та пасажирів пристібатися.

About the author

ланівці
trending_flat
Масштабний проєкт у Ланівцях передбачає облаштування території міського ставу і не тільки

На Лановеччині планують облаштувати пірси та сучасні вбиральні на території міського ставу.  У чотирьох громадах на Тернопільщині стартував проєкт "Віста Збруча. Спадщина старого кордону". На його реалізацію буде виділено грант у сумі 12 мільйонів гривень. Цей проєкт реалізовано завдяки співпраці з громадською організацією «ІнСорс», яка виступила амбасадором. Його ключова ідея полягає у визначенні та збереженні культурної спадщини. Про це повідомляється на сайті проєкту. Окрім облаштування території навколо міського ставу в Ланівцях, у рамках проєкту створять кулінарну книгу з стравами, які притаманні цьому краю та сусіднім громадам. Також буде створена єдина мапа об'єктів культурної спадщини та розроблений спільний туристичний маршрут із сусідньою областю. Він дозволить як місцевим жителям, так і туристам глибше ознайомитися з ментальністю та історичною стійкістю нашого народу. Раніше "Терміново" також повідомляло, що начальник військової адміністрації В'ячеслав Негода назвав найбільш і найменш платоспроможні громади.

ветеран
trending_flat
Сталевий боєць із Тернополя разом із побратимом підкорили величезну висоту у Гімалаях

Ветеран із Тернополя Іван Тарн підкорив висоту 5400 метрів над рівнем моря.  Уродженець Тернопільщини Іван Тарн, ветеран спецпідрозділу ГУР МО України «АРТАН», який втратив ногу в боях за Бахмут, разом із побратимом Олександром Дашком із «Кракена» здійснили неймовірне. Вони стали першими українцями з ампутаціями, що підкорили базовий табір Евересту на висоті 5400 метрів. Про це повідомили Головному управлінні розвідки Міністерства оборони України. “Ти усе це бачиш перед собою, але очам важко повірити. Це ніби ти дивишся на дуже-дуже реальні фотошпалери. Неймовірна краса”, ― поділився Іван Тарн. Експедиція була частиною благодійної ініціативи Limitless, яка мала на меті привернути увагу до викликів, з якими стикаються ветерани з ампутаціями. Крім того, збирали 3 мільйони гривень на придбання обладнання для полегшення фантомних болів. Сам підйом на висоту 5400 метрів – це виснажливий багатоденний перехід довжиною понад 50 кілометрів. У розрідженому гірському повітрі кожен крок […]

жигулі
trending_flat
У Тернополі водій Жигулів ледь не збив людину (відео)

У Тернополі на проспекті Злуки водій марки ВАЗ порушив правила дорожнього руху і ледь не збив людину на пішохідному переході. "На проспекті Злуки інспектори помітили, як водій автомобіля ВАЗ проїхав регульований пішохідний перехід на заборонний червоний сигнал світлофора, не надавши переваги пішоходам. Патрульні зупинили керманича, роз’яснили йому можливі наслідки таких дій та винесли постанову за ч. 2 ст. 122 (Проїзд на заборонний сигнал світлофора) КУпАП", -  повідомили у пресслужбі патрульної поліції Тернопільської області. Читайте також:  Все могло закінчитись трагічно: п’яний молодик отримав страшні травми у ДТП

дтп
trending_flat
Все могло закінчитись трагічно: п’яний молодик отримав страшні травми у ДТП

На Тернопільщині у серйозну аварію потрапив 22-річний чоловік, який перебував за кермом у стані алкогольного сп'яніння.  ДТП трапилась 19 травня близько 19:30 на автодорозі села Голотки та в напрямку села Кошляки. Молодий водій автомобіля ВАЗ-2105 не впорався із кермуванням та злетів у кювет. Кермувальника із забоями та множинними переломами госпіталізували до лікарні. За попередніми даними поліції, чоловік був в стані алкогольного сп'яніння. Про це повідомили в ГУНП у Тернопільській області. "За даним фактом слідчі розслідування злочинів у сфері транспорту ГУНП в Тернопільській області відкрили кримінальне провадження. У водія взяли зразки крові для перевірки на вміст алкоголю. Триває слідство", - повідомляють правоохоронці. Читайте також: Моторошна аварія на Кременеччині: загинув водій

Карта тернопільської області
trending_flat
Негода назвав найбільш і найменш платоспроможні громади

У Тернопільській обласній державній адміністрації визначили рейтинг спроможності 55 громад Тернопільщини за січень-квітень 2025 року. Про це повідомив  голова Тернопільської обласної державної адміністрації В'ячелав Негода.  "Це не про “хто кращий” — це про діагностику, розвиток і підтримку. Мета рейтингу: визначити сильні й слабкі сторони кожної громади, зробити розвиток прозорим і вимірюваним, допомогти громадам отримати адресну підтримку. Це не середнє арифметичне і не "усе в одному мішку". Це інтегрований показник з урахуванням пріоритетів розвитку та послуг", - зазначає В'ячеслав Негода. Під час складання рейтингу враховували такі показники: фінанси; економіка та міжнародна співпраця; освіта і спорт; цифровізація; ЖКГ; ветеранська політика та соціальні послуги; сектор безпеки. У топ найкращих громад ввійшли: Тернопільська; Борщівська; Трибухівська; Великоберезовицька; Лановецька. До п'яти громад, які знаходяться в кінці рейтингу та мають значний, але нереалізований потенціал для покращення своєї роботи увійшли: Залозецька, Монастирська, Козівська, Мельнице-Подільська та Козлівська. Читайте також: «Це […]

авто
trending_flat
Шахраї хитро обдурили чоловіка, який хотів купити авто: він втратив багато грошей

На Тернопільщині чоловік став жертвою інтернет-шахраїв. Постраждалий хотів придбати нове авто, а натомість втратив значну суму. Про це повідомили в пресслужбі ГУНП у Тернопільській області.   До поліції звернувся 52-річний мешканець Тернопільського району із заявою про злочин. За словами чоловіка, він натрапив на оголошення про продаж автомобіля за привабливою ціною на популярній онлайн-платформі. Продавець надав фото, відео та запевнив у відмінному стані авто, пропонуючи навіть доставку. Коли потенційний покупець погодився на умови, продавець наполіг на передоплаті половини вартості, аби "не їхати даремно". У підсумку, чоловік переказав на вказаний банківський рахунок понад 128 тисяч гривень. Як тільки гроші надійшли, "продавець" припинив виходити на зв'язок. Автомобіль чоловік так і не отримав, після чого звернувся до поліції, усвідомивши, що став жертвою шахраїв. "Слідчі поліції відкрили кримінальне провадження відповідно до частини 1 статті 190 Кримінального кодексу України. Тривають оперативно-розшукові заходи для встановлення особи зловмисника", - йдеться […]

Контакти редакції: terminovo.te@gmail.com
м. Тернопіль, Кульчицької 2А

ПАРТНЕРИ

Новини Тернополя та Тернопільської області

Copyright 2025