29.03.2024
Аналітика Новини

Замість подорожі в Італію – сон на лавках та підлозі. Чи повернуть пасажирам квитки за скасований авіарейс?

Рейс затримали на кілька годин, а потім взагалі скасували. 120 пасажирів, які збиралися увечері 2 серпня летіти рейсом Львів-Мілан/Бергамо з Міжнародного аеропорта “Львів”, залишилися ні з чим. Зіпсований настрій, перекреслені плани, втрачені кошти за квитки, які невідомо чи повернуть.

Серед пасажирів, які збиралися летіти в Італію, тернополянин Сергій Сінкевич. 9 серпня він вже планував повертатися назад, проте через нездійснену подорож був змушений їхати назад до Тернополя. Чоловік шукає інші квитки, що не так просто у літній сезон, коли багато людей літають у відпустки. Чи зможе повернути кошти за скасований рейс, наразі не знає. Турфірма, через яку купував авіаквитки, вже звернулася в авіакомпанію Ernest Airlines, проте результату наразі немає. До того ж невідомо, чи повернуть кошти за квитки назад, адже зворотнім рейсом 9 серпня чоловік просто не скористається, бо ще навіть не вилетів з України. Загалом, за два квитки у дві сторони пан Сергій заплатив 15 тисяч гривень. Зараз доведеться купували квитки наново, відповідно це тягне додаткові витрати.  

Як повернути кошти, якщо рейс скасований? Як коментує ситуацію авіакомпанія Ernest, з’ясовувала журналістка “Терміново”.

“Ганяють свої літаки, як коней”

Про те, що авіарейс Мілан-Бергамо скасували, Сергій Сінкевич написав у ніч з 2 на 3 серпня у соцмережі “Фейсбук”. Пост отримав понад три тисячі поширень та сотні коментарів.

“Друзі, прошу допомоги не для себе, а для 120 людей, які опинились у авіаційній катастрофі. Не в небі, слава Богу, а у залі вильоту львівського аеропорту. Компанія ERNEST AIRLINES мала відправити нас до Milano Bergamo ще о 21.50 у п’ятницю. Зараз вже 5 ранку суботи. Ми пройшли реєстрацію і паспортний контроль. Сидимо фактично за межею України…Літака немає. Рейс не затримують, а …скасували. Нічого чітко не пояснюють. Приходив лише якийсь лівий представник, який мав на меті просто розвести нас, як лохів…мовляв, проходьте назад паспортний, здавайте посадкові талони…а там розберемося. Люди нікуди не пішли. Як тільки так зробимо …Ми ніхто і звати нас ніяк. Тут зріє народний бунт. Без перебільшення. Люди з малими дітьми. Ніхто не пропонує поїсти. Сплять на лавках і підлогах. Щойно старшу жінку забрали на каталці. Не виключено, що інсульт від такого знущання. Народ каже…будемо вимагати втручання Зеленського, і нікуди не підемо. Прикордонники ввічливо просять вийти за межі нейтральної зони. Але ніхто нікуди не піде. Дуже прошу максимального репосту… Бо тут авіакомпанія творить “безпредєл”, намагаючись заробити якомога більше грошей, обманюючи людей. Такими компаніями взагалі літати небезпечно, бо, судячи з усього, вони зараз, у сезон пік, ганяють свої літаки, як коней…”

Рейс затримували до останнього 

Як з’ясувалося, аеробус-320, яким тернополянин мав летіти до Італії, 2 серпня близько 17.00 потрапив в аварію у Венеції, відтак до Львова не прилетів. І на момент реєстрації та паспортного контролю в аеропорту вже про це знали, але чомусь затримували рейс і затягували час.  Чому так зробили, Сергій Сінкевич не розуміє. До речі, на сайті Львівського аеропорта 3 серпня о 10.11 з’явилася така інформація: 

“Стосовно скасування рейсу авіакомпанії ERNEST/ Рейси ERN297/224 ВЕНЕЦІЯ-ЛЬВІВ-БЕРГАМО скасовано по технічній причині – зіткнення повітряного судна з птахом у аеропорту Венеції (BIRD STRIKE in VCE) Пасажирам було запропоновано розселення у готель. Інформуванням пасажирів про час та обставини відльоту займаються колл-центр та представники авіакомпанії.”

– Наш рейс був призначений на 21.50, за дві години до вильоту нам повідомили, що рейс затримується до 23.50. Я подумав: дві години – це дрібниці, всяке буває, – розповідає Сергій Сінкевич. – В 21.50 почалася реєстрація, 120 людей, черга велика. Нас обслуговували за двома стійками і тут раптом відкривають третю. Я не перший раз літаю, тому був шокований, бо зазвичай працюють дві стійки, скільки б людей не було. А тут вирішили швидше всіх пропустити, я ще собі подумав: класно, мабуть, вже літак стоїть. Ми пройшли пасажирський контроль, здали багаж і опинилися в нейтральній зоні. О 1.00 нам оголосили, що рейс скасований, інформація про нього одразу зникла з табло. Люди цілу ніч провели в аеропорту, спали хто де – на лавках, на підлогах, багато пасажирів були з дітьми. Ціни тут високі, люди голодні, стривожені, адже багато хто їхав у Італію на роботу, їх там чекали, а тут все накрилося. Одна жінка з Заліщиків навіть не мала коштів назад на дорогу до дому. О 7.00 прийшов представник авіакомпанії з бейджиком  і сказав: проходьте паспортний контроль, здавайте посадкові талони, забирайте багаж, львівські можуть їхати додому, а іногородніх поселять у готель. Але люди не дурні, на це не погодились, бо в готелі скажуть платити гроші. До того ж, де зараз у Львові одночасно поселити більше сотні людей, хіба в якийсь гуртожиток. І що далі? Спати ніхто не буде, бо треба думати, як повернутися додому. Співчуваю тим, хто мав вилітати з Венеції, ми хоч в Україні, роз’їхалися по домах. А люди в чужій країні, змушені чекати кілька днів на інші рейси, це дорого коштує. 

Куди звертатися пасажирам? 

Що робити пасажирам, які втратили квитки через скасований рейс – з цим питанням журналістка “Терміново” звернулася у авіакомпанію Ernest. На сайті компанії вказані лише контакти колл-центру, додзвонитися туди важко, але реально. 7 серпня там взагалі не відповідали, у слухавці лише чулося “абонент не може прийняти ваш дзвінок”. Наступного дня, 8 серпня, журналістка таки зв’язалася з колл-центром. Там сказали, що кошти за квитки пасажирам рейсу EG 224 Львів-Мілан/Бергамо відшкодують у повному обсязі, звертатися потрібно за номером колл-центру +380 322 530114, який працює щодня з 6.00 до 22.00 без вихідних. Чи були вже звернення з цього приводу, не повідомили.

 Чому пасажирам так пізно повідомили про скасування рейсу (о 1.00 3 серпня)? Навіщо вони проходили реєстрацію та паспортний контроль, якщо вже було відомо, що рейс не відбудеться, адже літак потрапив у аварію в аеропорту Венеції? А також у які терміни людям будуть повернуті кошти за квитки? Ці питання журналістка “Терміново” адресувала авіакомпанії Ernest у інформаційному запиті. Коли отримаємо відповідь, – опублікуємо. 

В інтернеті багато негативних відгуків 

Ernest Airlines – італійська авіакомпанія зі штаб-квартирою в Мілані. Основний центр компанії розташований у Тирані, Албанія. Авіакомпанія є лоукост-перевізником та обслуговує італійський, албанський, український та румунський ринки. У її флоті 4 літаки. Серед відгуків про цю авіакомпанію в інтернеті – багато негативних. Останніми днями багато пишуть пасажири, які мали вилетіти з Венеції до Львова 2 серпня. Люди не рекомендують літати цією авіалінією. 

Коментар

“Зберігайте свій посадковий талон”

Юлія Гесюк, юрист:

– Скасування очікуваного авіарейсу – неприємна справа. Проте усі авіаперевізники передбачають алгоритм дій для пасажирів, рейс яких скасовано. Якщо раптом ваш рейс скасовано, ви повинні розуміти, що маєте право на відшкодування повної ціни квитка від перевізника. Вимагати відшкодування можна у випадку, якщо перевізник не повідомив вас про скасування чи перенесення рейсу за 2 тижні до дати вильоту. Звертатися потрібно безпосередньо до перевізника в індивідуальному порядку.

Якщо ви хочете повернути втрачені кошти, слід зберігати свій посадковий талон, який стане головним документом, який засвідчить перед перевізником ваше право на отримання коштів. Вимагати кошти можна у випадку, якщо скасування рейсу відбулось із вини перевізника. Водночас окремі перевізники (зазвичай це авіакомпанії-лоукостери), пропонують альтернативу (за бажанням пасажира): кошти зберігаються в електронному кабінеті клієнта, якими можна оперувати під час розрахунків на сайті авіалінії.

Яким авіакомпаніям, на вашу думку, варто довіряти? Пишіть про це у коментарях до статті. 

Перейти до панелі інструментів