29.03.2024
Блоги

Феномен Minecraft, або як на грі заробити мільярди

Багатьом батькам добре відома гра Minecraft, адже вона надзвичайно популярна серед дітей 8-14 років. А чи знаєте ви щось про цю гру? У цій статті я би хотів вам розповісти про те, хто розробив цю гру, скільки було витрачено коштів та часу на створення, чому так швидко Minecraft набрав популярність, як Microsoft викупила права на гру та як Minecraft використовують у навчальних цілях.

Розробка гри

Отже, гра Minecraft (від англійського Mine – «шахта» та craft – «ремесло») була розроблена шведським програмістом Маркусом “Notch” Перссоном. Над створеням гри працювала одна людина. У грі Notch використав «воксельну» графіку. Так називають «об’ємний» піксель. Перша згадка про Minecraft з’явилась 13 травня 2009 року на tumblr Маркуса. І вже через чотири дні після появи першого відео – на світ з’явилась Alpha версія 0.0.11а. Notch продовжував розробляти гру, та додавав до неї все більше і більше функцій та можливостей.

У вересні 2010 Маркус разом із друзями засновує студію Mojang AB.

Компанія займалась розробкою Minecraft. Розробка Alpha версії гри тривала рік.

І у ході розробки гра отримала функцію, яка і забеспечила Minecraft  неминучу популярність – мультиплеєр, що дозволяло гравцям із усієї планети грати разом.

18 листопада 2011 року була випущена повноцінна версія гри.

Як Minecraft став популярним

Minecraft пропонує необмеженість дій, розвинуту «систему виживання» та широкі можливості модифікації, чим і приваблює гравців.

Основну долю популярності грі приніс YouTube. Люди ділилися відео зі своєю творчістю та вчили новачків основним правилам гри.

Крім того, у Minecraft ігровий світ немає обмежень. Він процедурно генерується, простіше кажучи ігровий світ немає початку і кінця, він безкінечний.

Що робило гру максимально реіграбельною (характеристика гри, яка оцінює те, на скільки гравці захочуть зіграти ще раз, навіть якщо гравці приділили багато часу).

На початку 2011 року кількість проданих копій Minecraft складала більше мільйона копій. У цей час у гри не було видавництва та фінансової підтримки, а основною рекламою було «сарафанне радіо», що доволі дивно. До квітня 2011 року Маркус сказав, що заробив на своїй грі $33 мільйона.

Купівля фірми Mojang компанією Microsoft

До травня 2012 року Minecraft посідала 6-те місце у рейтингу «Найбільш продаваних ігор усіх часів». Популярність Minecraft приваблювала інвесторів та потенційних покупців фірми. Так Mojang AB зацікавив і гіганта ІТ індустрії – Microsoft. Станом на 2014 рік, гра була куплена 54 мільйони разів. Minecraft займав та і досі займає лідируючі позиції у рейтингу продаж Apple iOS та Android. Гра також була адаптована для консолей Xbox та PlayStation. А за підрахунками, станом на 2014 рік, від моменту розробки Minecraft приніс своєму розробнику більше $100 мільйонів.

Що і стало ключовим у вирішені Microsoft про купівлю маленької шведської фірми.

І вже у вересні Microsoft купує Mojang AB за $2.5 мільярди! А засновник Mojang, Маркус «Notch» Перссон, заявив, що покидає компанію та планує зайнятись новими проектами.

Minecraft у навчальних цілях

З 2011 року діє навчальна організація MinecraftEdu.

В яку входять вчителі та програмісти, які у навчальних процесах використовують Minecraft.

Крім того, у 2015 році адаптовану версію гри були передані всім школам Північної Ірландії, чим охопила 50 тисяч учнів.

 

 

 

 

 

Підсумок

От такою є історія надзвичайно популярної гри Minecraft. Гри, яка була розроблена однією людиною, яка розроблялась у вільний час та як хоббі, яка була створена за 4 дні та яка принесла своєму розробнику величезну купу грошей.

Перейти до панелі інструментів