
Студійні монітори потрібні всім, хто серйозно ставиться до створення музики. У порівнянні з hi-fi колонками вони забезпечують набагато більш точне відтворення звуку і дозволяють створювати мікси, які добре звучатимуть у будь-якій ситуації. Студійний монітор – це гучномовець, створений для професійної роботи зі звуком. Якщо домашні стовпчики часто посилюють низькі та високі частоти, навмисно прикрашаючи звук, студійні монітори мають рівну частотну характеристику та “чесне” звучання. Придбати студійні монітори необхідно у перевірених магазинах, які пропонують виключно якісні
Сценарії використання студійних моніторів
Їх можна використовувати для кількох основних цілей:
- запис – у процесі запису монітори допомагають інженерам та музикантам чути точний звук, що особливо важливо для настроювання інструментів та голосів;
- зведення – при зведенні різних доріжок до єдиного міксу студійні монітори дозволяють точно почути, як кожен елемент звучить у контексті;
- мастеринг -на етапі мастерингу, де важлива кожна дрібниця, монітори надають деталізоване звучання, дозволяючи робити фінальні правки та поліпшення;
- кіно – у пост-продакшн для відео студійні монітори допомагають точно синхронізувати звук із візуальними елементами.
Двосмугові або трисмугові монітори краще
Важко не помітити, що в деяких моделях, які пропонує інтернет-магазин Гітарний дім, є два динаміки, в інших — три тощо. Один динамік не може належним чином впоратися як з низькими, так і з високими частотами, тому наявність декількох динаміків, кожен з яких призначений для свого частотного діапазону, дозволяє досягти більш точного звучання. У класичній двосмуговій колонці використовується один низькочастотний динамік, призначений для відтворення низьких частот, і твітер, що випромінює середні та високі частоти. Сигнали поділяються кросоверним фільтром, який, як можна здогадатися, поділяє вхідний сигнал на низькі та високі частоти. У дешевих моніторах точка кросовера знаходиться у важливій області середніх частот, тому багато моніторів вищого класу мають трисмугову (або навіть чотирисмугову) конструкцію, в якій є більше динаміків, для того щоб зберігати ключові середні частоти вільними від кросовера.

Розмір та кількість динаміків у моніторах безпосередньо впливають на місце їх розташування. Монітори ближнього поля, як правило, включають два динаміки (вуфер і твіттер), при цьому розмір вуфера може коливатися в межах від 5 до 8 дюймів. Розташовують їх на відстані до 1,5 метрів від слухача. У моніторах середнього та далекого поля кількість динаміків може змінюватись від трьох до шести, при цьому розмір вуфера може досягати 12-ти дюймів. Встановлюють такі монітори на значному віддаленні і тому їх дуже рідко використовують у домашніх студіях.
Монітори середнього та далекого поля через значні розміри вуфера та більшу кількість смуг забезпечують дуже об’ємне звучання в розширеному частотному діапазоні і є невід’ємною частиною професійних студій звукозапису, особливо в кіноіндустрії. Через те, що вони розташовуються на суттєвому віддаленні від слухача і безпосередньо взаємодіють із приміщенням, перед роботою з ними варто подбати про створення оптимальної акустики, щоб уникнути ефекту низу, що гудить, або великої кількості відбиття від гладких поверхонь.
У продажу можна зустріти й окремі сабвуфери, які служать для детальної передачі низьких частот. Однак використовувати їх варто з обережністю, адже у невеликих приміщеннях вони можуть створювати непотрібний гул. При підключенні сабвуфера низькі частоти будуть у будь-якому випадку звучати дещо посилено.
